Nå må du mase litt på verkstedet! Jeg er skikkelig utålmodig mtp. tilbakemelding av TB 2" fulltone! Har du noen tanke om delefrekvens? Er jo litt begrenset siden det bare går ned til 1250Hz på p88rs2..
Bmw e34 520: Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison
Nå må du mase litt på verkstedet! Jeg er skikkelig utålmodig mtp. tilbakemelding av TB 2" fulltone! Har du noen tanke om delefrekvens? Er jo litt begrenset siden det bare går ned til 1250Hz på p88rs2..
Blir nok mest sannsynlig 1.25khz med 6 eller 12 db/oktav.
Har mast jeg! Snakka med de sist på torsdag. De sa at de lakkerte ferdig på fredagen,
og at de at de ble helt ferdige til førstkommende torsdag. Da blir det henting i helgen...
Gleder meg til å få tilbake go'bilen
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Alternativt går det jo ann å sette spilleren i standard-mode, og bruke lowpass filter i forsterkeren hvis du har muligheten til det. Men ikke sikkert det trengs i det hele tatt
Bmw e34 520: Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison
Da er go'bilen tilbake ja, som mange på Drammenstreffet idag fikk med seg.
Jeg var tilbake med den igår, så rakk jo ikke særlig mye før konkurransen,
men jeg stilte med det jeg hadde sist - med en litt annen justering osv.
og det gikk helt greit. Tror jeg kom på fjerde plass eller noe (av 8).
Det viktigste er at jeg har bilen min igjen,
så jeg kan gjøre de planlagte endringene,
også låter det jo MYE bedre en Audi''en seff.
Angående reperasjonen så kom taksten på 90.000
og jeg skal få en detaljert rapport på hva som har
blitt gjort på bilen senere. Men det er hvertfall
ny girkasse og mange nye deler. Eksteriørt så
ser den veldig strøken ut, hele høyresia er som ny
men man ser allikevel ikke forskjell på bilens helhet!
Rimelig snasent arbeid på eksteriør, veldig bra lakkert - fornøyd!
En annen ting er at det er litt vel mange ulyder i bilen under kjøring,
da særlig v/ svinging og hard 'demping' på demperne. Er dette vanlig
når det er en del nye deler, eller evt. fordi bilen er vant til å bli kjørt
daglig og plutselig har den stått i ro over en måned med EN tur?
Alternativt går det jo ann å sette spilleren i standard-mode, og bruke lowpass filter i forsterkeren hvis du har muligheten til det. Men ikke sikkert det trengs i det hele tatt
Nei har lyst til å gjøre alt via spilleren egentlig, og forsterkeren går bare opp til 200hz som blir for dypt for 2" (tror jeg).
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Tipper ulydene er tørre foringer.... Kan fort være det blir mindre lyder når det regner
Hmmmm, men jeg spylte over bilen grundig igår da - inni hjulbuer og på understellet også, var ikke noe forskjell etterpå...?
Planene med anlegget høsten 2010:
-Sette inn større midbasser, vinkling rett ut
-Putte TB 2" på dash'en, peke de mot midten
-Lage det enda mer stilrent rundt forsterkerne
-Kanskje løfte forsterkerne litt opp
-Dempe med flere B2 matter.
Når det gjelder demping så skal jeg prioritere det slik;
dørtrekk foran (resonans/vibrering), bakluke, gulv og tak.
Se opp for bilder folkens!
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Det kan nesten høres ut som om fjærbeinet/demperen har fått seg en trøkk under krasjen. Er dette byttet? Evt skjevheter i travers, men etter en sånn skade regner jeg sterkt med de har tatt firhjulskontroll på bilen. Ville også sjekket om du har alle dempemattene inntakt etter rettingen. Om de har brukt bulkfiks for å dra ut bulkene kan det hende de har fjernet dempemattene så de ikke tar. Du er ganske heldig med at ikke bile nble kondemnert siden det er skaden kostet så mye.
Comment