Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by JL Audio 13w7 View Post
    Så hvis du er heldig er bilen ferdig til drammen?
    Jepp. Får se om jeg rekker å sette inn SR6500 og TB 2" først, hvis ikke bare stiller jeg med SR5250 og Vifa diskanten - funker fint det også.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Hadde vært digg om du også kom dit med go bilen
      - Opel Astra Turbo -
      - Jl audio 13w7 -

Comment

• Originally posted by JL Audio 13w7 View Post
        Hadde vært digg om du også kom dit med go bilen
        Det er veldig sikkert at jeg rekker det ja.
        Har fått kjørt litt Carisma i det siste, fordi jeg
        er hos tanta & onkelen min og de har en 2001-mod:

Bilde er fra ifjor, min til høyre i bildet.
        Ellers helt like, bare 2001 og 2003-mod.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Tvillinger! Godt å høre du fikk litt god-nyheter ang bilen
          Bmw e34 520:
          Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

• ikke helt like, din har ikke krom rundt grillen (noe som bare er posetivt) hehe
            Steffen Hammersgård
            Alpine - Mosconi
            Min prosjekt tråd

Comment

• Nå må du mase litt på verkstedet! Jeg er skikkelig utålmodig mtp. tilbakemelding av TB 2" fulltone! Har du noen tanke om delefrekvens? Er jo litt begrenset siden det bare går ned til 1250Hz på p88rs2..
              Bmw e34 520:

Comment

• Originally posted by shammers View Post
                ikke helt like, din har ikke krom rundt grillen (noe som bare er posetivt) hehe
                Tenkte litt på om det kunne vært kult på min, men du har nok rett.

Originally posted by tofter View Post
                Nå må du mase litt på verkstedet! Jeg er skikkelig utålmodig mtp. tilbakemelding av TB 2" fulltone! Har du noen tanke om delefrekvens? Er jo litt begrenset siden det bare går ned til 1250Hz på p88rs2..
                Blir nok mest sannsynlig 1.25khz med 6 eller 12 db/oktav.

Har mast jeg! Snakka med de sist på torsdag. De sa at de lakkerte ferdig på fredagen,
                og at de at de ble helt ferdige til førstkommende torsdag. Da blir det henting i helgen...

Gleder meg til å få tilbake go'bilen
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Men da er det jo rett før!

Alternativt går det jo ann å sette spilleren i standard-mode, og bruke lowpass filter i forsterkeren hvis du har muligheten til det. Men ikke sikkert det trengs i det hele tatt
                  Bmw e34 520:

Comment

• Da er go'bilen tilbake ja, som mange på Drammenstreffet idag fikk med seg.
                    Jeg var tilbake med den igår, så rakk jo ikke særlig mye før konkurransen,
                    men jeg stilte med det jeg hadde sist - med en litt annen justering osv.
                    og det gikk helt greit. Tror jeg kom på fjerde plass eller noe (av 8).

Det viktigste er at jeg har bilen min igjen,
                    så jeg kan gjøre de planlagte endringene,
                    også låter det jo MYE bedre en Audi''en seff.

Angående reperasjonen så kom taksten på 90.000
                    og jeg skal få en detaljert rapport på hva som har
                    blitt gjort på bilen senere. Men det er hvertfall
                    ny girkasse og mange nye deler. Eksteriørt så
                    ser den veldig strøken ut, hele høyresia er som ny
                    men man ser allikevel ikke forskjell på bilens helhet!

Rimelig snasent arbeid på eksteriør, veldig bra lakkert - fornøyd!
                    En annen ting er at det er litt vel mange ulyder i bilen under kjøring,
                    da særlig v/ svinging og hard 'demping' på demperne. Er dette vanlig
                    når det er en del nye deler, eller evt. fordi bilen er vant til å bli kjørt
                    daglig og plutselig har den stått i ro over en måned med EN tur?

Takker for eventuelle svar.

Originally posted by tofter View Post
                    Alternativt går det jo ann å sette spilleren i standard-mode, og bruke lowpass filter i forsterkeren hvis du har muligheten til det. Men ikke sikkert det trengs i det hele tatt
                    Nei har lyst til å gjøre alt via spilleren egentlig, og forsterkeren går bare opp til 200hz som blir for dypt for 2" (tror jeg).
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Tipper ulydene er tørre foringer.... Kan fort være det blir mindre lyder når det regner
                      Ole Petter Holelien
                      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

• Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                        Tipper ulydene er tørre foringer.... Kan fort være det blir mindre lyder når det regner
                        Hmmmm, men jeg spylte over bilen grundig igår da - inni hjulbuer og på understellet også, var ikke noe forskjell etterpå...?

Planene med anlegget høsten 2010:

-Sette inn større midbasser, vinkling rett ut
                        -Putte TB 2" på dash'en, peke de mot midten
                        -Lage det enda mer stilrent rundt forsterkerne
                        -Kanskje løfte forsterkerne litt opp
                        -Dempe med flere B2 matter.

Når det gjelder demping så skal jeg prioritere det slik;
                        dørtrekk foran (resonans/vibrering), bakluke, gulv og tak.

Se opp for bilder folkens!
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Gratulerer med å ha bilen tilbake pluss en 4.plass da
                          Deilig å få tilbake gliset sitt kan jeg tenke meg!
                          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• gratulerer med å få bilen tilbake

å må si jeg liker det du har gjort med anlegget

bra ikke bilen ble vraka, gleder meg til å se utviklingen her
                            If you can see you oponent's head ligths, it's gonna go to hell .

nåværende bil
                            Nissan 200sx s14 1994m med litt stæsj,

Comment

• Det kan nesten høres ut som om fjærbeinet/demperen har fått seg en trøkk under krasjen. Er dette byttet? Evt skjevheter i travers, men etter en sånn skade regner jeg sterkt med de har tatt firhjulskontroll på bilen. Ville også sjekket om du har alle dempemattene inntakt etter rettingen. Om de har brukt bulkfiks for å dra ut bulkene kan det hende de har fjernet dempemattene så de ikke tar. Du er ganske heldig med at ikke bile nble kondemnert siden det er skaden kostet så mye.
                              sigpic

Comment

• Simen, fått gjort noe mer på børsa di? Er jo en stund siden du fikk tilbake bilen nå
                                Bmw e34 520:

Comment

Working...
                                X