Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Det sies vel at det minst bør være 10grader, og helst mer, så da ville jeg nok ihvertfall stengt meg inne i bilen med varmen på fullt, så det blir ordentlig varmt inni der.
    Andreas Dibbern
    Ford Fiesta
    Takk til B2Audio
    B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

Originally posted by Dibbern View Post
      Det sies vel at det minst bør være 10grader, og helst mer, så da ville jeg nok ihvertfall stengt meg inne i bilen med varmen på fullt, så det blir ordentlig varmt inni der.
      Hehe. Varmen i bilen mener du? Er ikke så sunt å stå inne i en stengt garasje med motoren igang tror jeg
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Trenger jo ikke stå i garasje om du kjører på varmeapparatet
        Andreas Dibbern
        Ford Fiesta
        Takk til B2Audio
        B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

Det er også et godt forslag Spørsmål: Hvor mye utvider membranen på et SR5250-frontsett, på det meste (høyt volum)?
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Slaglengden ja seff Kom ikke på ordet bare, hehe. Ok skal teste det. Bare lurer pga. at jeg driver å lage passende deksler
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Etter hva som står på polk sine hjemmesider så har SR5250
              xmax 2,5mm
              xmech 9,2 mm
              Steffen Hammersgård
              Alpine - Mosconi
              Min prosjekt tråd

Comment

Ok takk. Tenkte ikke på å gå på hjemmesiden deres. Hva er forskjellen på xmax og xmech?
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Xmech er hvor lang slaglengde den har mekanisk en vei.
                  Xmax er linear slaglengde hvor spola er innen for magnetens begrensning.
                  Correct me if I`m wrong anyone?

uansett slik jeg forsto så er det vel xmech som er inter. i dette tilfelle siden du skal lage griller hvor du er sikker på at elemente ikke tar borti?
                  Steffen Hammersgård
                  Alpine - Mosconi
                  Min prosjekt tråd

Comment

Ja det stemmer. Det gjelder særlig membranen, og det er vel den som slår lengst ut?
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

om jeg fårstår deg rett, så blir det riktig ja
                      Steffen Hammersgård
                      Alpine - Mosconi
                      Min prosjekt tråd

Comment

Vanskelig å forstå? Altså at slaglengden på membranen er lengst på høytaleren
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

er jo ikke så veldig mye annet på høytalleren som kan komme borti grillen når elemente sitter montert der det skal og er beskyttet av en grill om grillen er montert fornærme?
                          Steffen Hammersgård
                          Alpine - Mosconi
                          Min prosjekt tråd

Comment

Stemmer. Skal sjekke om jeg har en centimeter å gå på med det jeg har mekka nå Kan bli bra.

^Som du ser på bildet sitter høytaleren sånn at membranen er ganske nære kanten øverst til høyre.
                            Grillen jeg har lagd har en kant (for å kunne feste den) som går litt innenfor, og er derfor litt over membranen der...
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Kjørte hjemover fra en kompis for litt siden, og cranket de nye høytalerne ganske høyt denne gangen.
                              Knallbra lyd! Gleder meg til å dempe, osv. Koser meg med Polk, håper bare jeg løser det lille problemet mitt.
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Hey, fant noe på YouTube.

En aldri så liten filmsnutt med SR-frontsettet.
                                Han har bare brukt en grei mikrofon, men allikevel
                                hører man hvor bra disse er. Særlig på første sangen:

Linky

Og her er et dårlig mobilklipp fra bilen min foran: YouTube
                                Her ser man hvertfall tydelig hvordan det ser ut der da...

Det neste på prosjektlista:
                                -Dempe hele bilen (gjøres i uke 8)
                                -Nye kabler og trekke noe på nytt
                                Last edited by TakeTheTime; 02-02-2010, 20:55.
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                                X