Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Var ute og målte spenninga igjen nå, og det lover godt nå...?

13.48V - gleder jeg meg til å starte bilen og se hvordan alt funker.

Originally posted by Typhon View Post
    Lader da bedre en den laderen du har kobla til nå vil jeg gjette på... den er vel neppe på mer en noen få Ampere? Du får ta en omvei i morgen tidlig om du skal ut å kjøre, så får du ladet litt.
    Sikkert ikke verdens kraftigste lader nei, vet ikke hvor mange A den er på...
    Men ja, skal love deg at det skal kjøres litt imorra - må jo "teste" det nye batteriet.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• 13,48 volt ja. Med eller uten lader tilkoblet?

Sorry korte svar, men var lissom ikke mer å kommentere
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

• Det var med lader tilkobla...?

Edit: Trodde ikke det hadde noe å si jeg.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Jah... da måler du altså laderen og ikke batteriet.
          Mvh Tony

Comment

• Sukk... Sjekka hvertfall lysene osv. inni bilen nå og de var MYE sterkere, så jeg har fortsatt troen!

Edit: Men det er også fra laderen kanskje?
            Last edited by TakeTheTime; 16-06-2010, 01:23.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• om du lar den stå over natta på laderen vil jeg tippe at det er oppladet i morgen
              Vidre vil jeg anbefale å lade opp batterier med batterilader og minst mulig med dynamo. dynamoen gir deg strøm der og da og holder batteriet oppe, men bør ikke brukes til å lade opp batterier det er vist ikke helt sunt for dynamoen.
              Steffen Hammersgård
              Alpine - Mosconi
              Min prosjekt tråd

Comment

• Jah, jeg lader det opp i natt (hvis det er mer å lade dah, den stopper jo når det er fullt) - også skal jeg bare bruke bilen vanlig fremover (ikke høre på masse musikk uten motoren igang). Forresten Steffen, Genesis Serie 3 Monoblock er ikke klasse G - det er klasse AB (Joakim som viste meg det) så da trekker det hvertfall mye strøm når jeg guffer på!
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• hmmm.... ikke klasse G? trodde først det var AB, men mente å ha lest det på genesis sine sider... sjekka nå og der sto det ingen ting om det... sikkert bare jeg som har blandet sammen med den dual mono extremen jeg hadde før da...
                  Gjør jo ikke noe at det er AB da men ja da drar det enda mer strøm... Maximum Current Draw 170 Amps står der skrevet
                  Steffen Hammersgård
                  Alpine - Mosconi
                  Min prosjekt tråd

Comment

• altså en "vanlig" ladder "stopper" ikke... bare at spenningen på batteriet som laddes er like høyt eller høyere en ladderenes... ergo går det ikke strøm OVER til batteriet... akk samme virke måtte med inteligente/smarte laddere dog når batt spenningen er høyere så settes ned max strøm som ladderern kan levere -batt trekker ikke mer strøm når det først er topp laddet.

Det skal heller ikke påvirke dynamon på noen måtte så vidt jeg forstår da det er en likeretter bro før viklingne til dynamon, og som kjent DC spenning går ikke gjennom dioder i sperreretnig -derfor forstår jeg ikke på hvordan ladderen kan påvirke dynamon

jo, en lader til acm battereir har en høyere "ladde spenning" enn til vanlig vann basert syre batt og det er eneste forkjell av betydning egentlig.
                    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

• Forandring fryder, og i den forbindelse skal jeg bytte spiller!
                      Plassen må stå tom et par dager, så blir kjedelig uten musikk...

^ Solgte nettopp gamlespilleren, Alpine 9855r gikk for 2000,-
                      også får jeg en nesten ny P88RS-II for 2500,- inkludert frakt
                      så må si meg fornøyd med det, taper jo bare en 500-lapp.
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Du taper ikke, du investerer

Blir godt med en oppgradering på spillerfronten og!
                        Mvh Tony

Comment

• Originally posted by Typhon View Post
                          Du taper ikke, du investerer

Blir godt med en oppgradering på spillerfronten og!
                          Ja jeg investerer i lyd, lengselen etter individuell L/R-kontroll ble for stor gitt.
                          Er det god plass rundt RCA-inngangene på Pioneer'en? For et par av pluggene
                          mine (som du ser på bilde) er vinkla, og det var såvidt det gikk på Alpine'n...
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
                            Ja jeg investerer i lyd, lengselen etter individuell L/R-kontroll ble for stor gitt.
                            Er det god plass rundt RCA-inngangene på Pioneer'en? For et par av pluggene
                            mine (som du ser på bilde) er vinkla, og det var såvidt det gikk på Alpine'n...
                            Er kjempegod plass der, er jo egene rca kable utfra spilelrn
                            flott investering må jeg si!
                            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

• Originally posted by R-SportRF View Post
                              ...er jo egene rca kable utfra spilelrn
                              Akkurat det skjønte jeg ikke...?
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post

Akkurat det skjønte jeg ikke...?
                                arrr arrr.

Er egne RCA kable som kommer ca 10 +/- cm ut bak spillern.(RCA signalet som du kobler inn fro å sende signalet til AMPEN.)
                                Som du kobler dine RCA på.
                                er ikke som vanlige spiller som har de på bakvegen sin
                                Bedre nå? begynner å gå overtid uten søvn nå

Eller som Typhon sier^^
                                ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                                Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Working...
                                X