Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyd oppgradering i RX7

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lyd oppgradering i RX7

Har vært en tur i Stavanger og kjøpt drømmebilen min

Mazda RX7 FC3S 86Mod

Utstyret som står i bilen er en std cd spiller, 4" høytaler i dashen og høytalere type ukjent på toppen av dempertårna bak.

Det som er bestemt at skal inn:
    Alpine CDA-9887r
    Stinger signal og strømutstyr.
    Stinger SPV 44
    Kicker ZX650.4
    Stinger 10F kondensator

Det som er usikkert er hvordan frontsett og sub(er) jeg skal gå for.
    Enten blir det Hertz 3 veis 2"+4"+8" og da blir 8" isåfall plassert i dempertårn bak noe jeg tror kan bli litt ugunstig lydmessig? <--Meninger ønsket
    Det andre alternativet er et 6.5" 2 veis frontsett, og da blir det nok Focal eller Kicker jeg kommer til å gå for.

Når det kommer til sub så er jeg usikker jeg skal bruke en 12", 10" eller om jeg skal gå for 2x8" sub'er istedet.
    Og skal bruke samme merke sub som frontsett i forsøk på å få litt helhet
    sigpic
    /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

Kna Bodø Gatebil

Originally posted by Jan Arild View Post
    Har vært en tur i Stavanger og kjøpt drømmebilen min

Mazda RX7 FC3S 86Mod

Utstyret som står i bilen er en std cd spiller, 4" høytaler i dashen og høytalere type ukjent på toppen av dempertårna bak.

Det som er bestemt at skal inn:
    Alpine CDA-9887r
    Stinger signal og strømutstyr.
    Stinger SPV 44
    Kicker ZX650.4
    Stinger 10F kondensator

Det som er usikkert er hvordan frontsett og sub(er) jeg skal gå for.
    Enten blir det Hertz 3 veis 2"+4"+8" og da blir 8" isåfall plassert i dempertårn bak noe jeg tror kan bli litt ugunstig lydmessig? <--Meninger ønsket
    Det andre alternativet er et 6.5" 2 veis frontsett, og da blir det nok Focal eller Kicker jeg kommer til å gå for.

Når det kommer til sub så er jeg usikker jeg skal bruke en 12", 10" eller om jeg skal gå for 2x8" sub'er istedet.
    Og skal bruke samme merke sub som frontsett i forsøk på å få litt helhet
    Stinger har rykte på seg for å være en del overpriset i forhold til hva du får igjen for det, du har ikke vurdert å sett på dynaBel kabler og tilbehør? Hvis det skal være av enda høyere kvalitet ville jeg sett på Connection tilbehør.

Av batteri ville jeg sett på odyssey.

Ellers vil jeg tipse deg om at du som medlem at bodø gatebilklubb har rabatter hos oss :-)

Lykke til!

Comment

Har allerede signalkabler og batteri fra Stinger. Er bare litt strømkabler og div småtteri jeg ikke har kjøpt enda, men takk for tipset uansett
      sigpic

Kna Bodø Gatebil

Comment

få opp flere bilder, så bra ut denne..
        VOLVO- for life
        Digital Design, Dynabel, /////Alpine

Comment

Noen flere bilder tatt av forrige eieren:

Noen motorbilder for de som ikke vet hvordan wankel ser ut :P

sigpic

Kna Bodø Gatebil

Comment

kule biler dette! men hva er vitsen med bakseter? får jo ikke plass til føttene

Comment

digger di bilene der!! 1,1 liter (1,3?) turtallsmaskin som går godt!! støyer EN DEL også så demping er ett must i den bilen der

2x8" subber i dempetårnene bak hadde vert tøft og kunne nok blitt bra med riktig bygg

Comment

Jeg har vært med på å fjerne all støydemping i to sånne som skulle bygges om til driftebiler, da var det store mengder tørris rett på asfaltplatene, og dælje løs med hammer så asfaltsplintrene skvatt veggimellom Kule biler, bra med plass baki til anlegg til å være en liten sportsbil.

Subber i dempertårnene spørs vel, rett under høyttaleren står jo naturligvis demperen, og det er ikke mer enn et par liter kassevolum der.

Gi en lyd når du er klar for mer power i bilen, står en 3-rotor Cosmo 20B på tunet her som kan bli en fin donorbil til motor USA-import denne bilen her?
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

20b blir nok litt for rikt for min del, er jo bare en "fattig" student

Baksetene er nok mest for syns skyld, men er jo litt greit å ha de der og da...
                  sigpic

Kna Bodø Gatebil

Comment

dette kan bli kult, stå på
                    Men nei, tror ikke det ville vært noe sjakktrekk å sette midbassene baki.
                    Da får du heler gå for et 2-veis frontsett, eller FÅ 3-veis til å passe
                    Mvh Julian Sommer
                    Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

Stiligt. Gøy med bygging i litt japsebiler også

Har du overhalt motoren noen gang?
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

skal ikke motorene i disse bilene overhales vær 30 000?

Comment

Nja, det er kanskje litt drøyt, men kjører man dem hardt ryker dem fort fordi dem bruker 3 piece apex istedenfor 2 som de nye motorene bruker
                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by halseth View Post
                            Er det Bayerske Makk Werk du mener?
                            Wankelmotorene holder vel 100-150 tusen alt an på hvor "snill" du er med de. Er vel en grunn for at det er et varsels-lys/lyd på de. Ikke problem å dra de til 15-16000 rpm,men det gjør en vel ikke så mange ganger før de blir skadet tenker jeg.

Men kult prosjekt dette. Du bør jo ikke bygge noe DB-drag bil av dette. Lyd nok fra motoren(I like it)

Bol
                            No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Originally posted by halseth View Post
                              Vært inne på bilforumet eller? :P
                              sigpic

Kna Bodø Gatebil

Comment

Working...
                              X