Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ultirat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hohoho, 2 ødelagte vifter jeg Begge blåser kaldluft, tror ikke de var så jævla glad i all sparkelstøvet som kom når El Dovregubbo kom med vinkelsliperen
    Kassene blir støpt flush intil basskassene, hvis du ser på venstre siden så ser du B stolpen er satt på og har forholdsvis begynt med støpingen der men må ta den i andre omgang da jeg må litt inn i tenkeboksenfor å få det fint

Men slik jeg LURER på å gjør det er også maskere hele (nedre delen) av b og c stolpene også metallet bak også bare kline på med en hel haug med støpeplast også dytte dekselet på plass. (ble jævla mange også i den setningen der...)
    Hmmm, noen ideer?
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Blir kassene støpt flush inntil basskassene?

Litt mye sparkel i det siste? For den setningen skjønte jeg mindre av.. :P

Jeg ville ikke støpt over dekslet imot ruta sånn som du har gjort da, ville satt inn c-stolpedekslet, maskert det og støpt imot den flate siden av det.. men det er jo bare meg da.. prøver og bruke vinkelsliperen minst mulig på sparkel og støpeplasten.. :P
      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

• Slik tanken er at basskassen blir festa fast, så bruker jeg støpeplast på øverdel av kassen for å få den til å se ut som den går helt inntil vinduet. For å få en fin overgang til b og c stolpene så tenkte jeg å fylle på med støpeplast (litt tjukkere blanding en vanlig) også poppe på b og c stolpen mens støpeplasten herder slik at overgangen ser fin ut, eventuelt legge på et lite lag i slutten.

Forstod du nå eller? Sikkert en smule vanskelig og forklare når hjernen er blitt pumpet med diverse ymse godsaker som hjernen koser seg med
        Tor Martin Ølberg

Comment

• Hehe... ja er noe med det.. men, ja tror jeg skjønte hvordan du tenkte..
          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]

Comment

• Noen synspunkter om saken eventuelt en bedre måte å gjøre det på?
            Tor Martin Ølberg

Comment

• Den kanten over der blir jo fort 5mm+ i tykkelse da, med vinyl, for ellers vil det bli for sprøtt og da må du bygge opp en bra kant på org-dekslet for å få en flush overgang

Comment

• Skaff deg verneutstyr!!
                For om du søper basskassa inntil kassa og frem til b-stolpen så vet ikke jeg hvordan det blir..
                Jonas Tautra

Comment

• Haha Jonas, du får bli med å bygge en dag heller du, få noen friske hjerneceller med på dette prosjektet som gjør deg dummere for hver dag som går.

og Kent, den ideen din var egentlig jævlig bra. å bygge basskassene delvis over dekselet, hmm kan bli rimelig fett det son egentlig. Skal få prøvd og tegna opp noen skisser av eventuelle ideer eventuelt gi faen og bygnne med en gang. Hoho
                  Tor Martin Ølberg

Comment

• Originally posted by Tor Ølberg View Post
                    Dette blir derimot verdens tyngste golf skal jeg tørre og påstå, har regna litt på tallene og kommer opp i rundt 200-300kg bare i bagasjerommet. Ser ikke ut til at jeg kommer til å trenge senkesett alikevel ;D
                    Bare litt senking foran sikkert da, så blir det fint? Også stivere dempere bak da...
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• jau. har gått over bilen nå til eu godkjenning og det ser lite bra ut. jævla stort hål i høyre kanal som må fikses. slark i begge hjulagrene bak og en belg ved motorrommet som må byttes (kar fra bavaria som så kjapt over understellet). Har brukt hele dagen på å sette inn intreiør til eu godkjenning, hadde håpt på å få hjelp fra 2 "kompiser" som sa dem skulle hjelpe til men de så en lite til. Atpåtil det så klarte jeg å rygge inn i en kar, heldigvis var skaden ikke stor så jeg håper på å slippe unna med 3-4000. Ser ut til at det blir lite bygging framover...
                      Tor Martin Ølberg

Comment

• Originally posted by Tor Ølberg View Post
                        jau. har gått over bilen nå til eu godkjenning og det ser lite bra ut. jævla stort hål i høyre kanal som må fikses. slark i begge hjulagrene bak og en belg ved motorrommet som må byttes (kar fra bavaria som så kjapt over understellet). Har brukt hele dagen på å sette inn intreiør til eu godkjenning, hadde håpt på å få hjelp fra 2 "kompiser" som sa dem skulle hjelpe til men de så en lite til. Atpåtil det så klarte jeg å rygge inn i en kar, heldigvis var skaden ikke stor så jeg håper på å slippe unna med 3-4000. Ser ut til at det blir lite bygging framover...
                        Uff det var kjedelig og høre

Håper du får fikset problemene dine slik at du kan bygge igjen..
                        Stor inspirasjonstråd det her..

Men du skal prøve å få bilen Eu godkjent..?

Comment

• Bilen SKAL bli eugodkjent. Far virket ikke så bekymret for tingene hvertfall så virker som han står til å betaler for det staten ødelegger med all den jævla forpulte saltingen.
                          Når det ligger an med alt intreiøret jeg har satt inn så mangler jeg en del bolter og skruer og greier så jeg må leite fram en hel haug for at alt skal sitte relativt forsvarlig.
                          Tor Martin Ølberg

Comment

• Ser ut til at han dovregubben har en liten godnyhet. Har prata litt rundt med noen verksteder samt snakket med Bassdal.
                            En uke etter vinterferien så stikker jeg opp til førde og får ordna kanalen samt det som trengs. Drivknute pakningen eller hva faen den heter bytter jeg hos møller så blir bakdempere og resten tatt hos han stig så kan jeg bygge bil mens han bygger stål Nå er det bare opp til jobben og godkjenne at jeg blir borte i en uke
                            Tor Martin Ølberg

Comment

• Så bra det ser ut til å ordne seg da...
                              Steffen Hammersgård
                              Alpine - Mosconi
                              Min prosjekt tråd

Comment

• For de som måtte lure hvordan et rusthål ser ut
                                Høyre kanal

Venstre kanal, veldig rusten, men ingen hål. enda

Motordel som obviously må byttes. Jaja, fikser det.

Ser fram til en uke i førde nå jeg
                                Last edited by Tor Ølberg; 03-03-2011, 18:52.
                                Tor Martin Ølberg

Comment

Working...
                                X