Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dammed's Celica Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Blir bra dette Må si jeg nesten misunner deg den verkstedhallen der Du skal i allefall ikke kunne skylde på dårlig utstyr om ikke resultatet blir bra altså.

Comment

Jævli bra! Savner litt T23 jeg hadde før når jeg ser bildene dine. Du har jo i hvertfall en veldig bra plass å arbeide med bilen på. Ett lite tips når man arbeider med mdf, bruk maske, klarte å pådra meg bronkitt ett par ganger pga støvet.
      Mvh Werner Harstad

Comment

Skulle gjerne hatt et sånt verksted å snekkre på. Vi fikk ikke lov å holde på med sånt når eg gikk møbelsnekker.
        sigpic

Comment

Originally posted by berniebp87 View Post
          Ett lite tips når man arbeider med mdf, bruk maske, klarte å pådra meg bronkitt ett par ganger pga støvet.
          Også neseborene blir fylt med støv. Ikke noe deilig og pirke ut det. Så maske er og anbefale.
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

ok, da kjøper jeg sånn gass maske sak som man bruker når man lakker. Husker hvor jævlig det var når jeg pusset aluminium, fikk masse deilig alu støv opp nesa...

Folka her er veldig lugne når det gjelder det, var ingen problem å bruke hva som helst, vi får til og med lov å bruke CNC maskinen. Da fikk jeg litt sjokk, men et ganske happy sjokk. Så det blir nok custom girkule etter hvert også.

Skulle begynt på kassa i dag, men de på Glomma Papp hadde ikke stor nok papp plater som jeg kunne få, trenger noen plater til å lage maler. Men han sa de skulle ha noen til Fredag. HVis noen har et tips hvor jeg kan sjekke om å få / kjøpe i østfold området så si ifra.
            Mvh. Damir

Comment

Er bare og kjøpe slike papp/tøy masker på europris til 20kr(?) funker hest det.
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Prøvde slike før. Fikk ikke klemt dem skikkelig rundt nesa, fikk masse drit i meg med dem. Og sånn gassmaske sak koster ikke så forferdelig mye, 160kr på biltema. Men jeg mener at skolen har slike som jeg får lånt.
                Mvh. Damir

Comment

Har et par ting jeg lurer på når det gjelder byggingen.

Siden jeg skal bygge dette inni bilen så blir det litt vanskelig å skru sidene og gulvet sammen. Det som er planen er å bruke lamello kjeks, noen vinkeljern som skrur siden og gulvet sammen for å holde det sammen til lamello kjeksen og limer setter seg og til slut litt glassfiber i skjøten slik at det stiver opp litt og samtidig tetter evt hvis det blir noen glipper. Hvordan høres dette ut?

For å skru fast basskassa til bilen så tenkte jeg å bruke skrue hulla til setebeltene, da får jeg 4 M10/M12 skruer som holder bunnplaten fast og 4 M10/M12 som holder sidene på plass. Vil dette være nok, eller bør jeg borre noen nye hull?
                  Mvh. Damir

Comment

hvordan program er dette egentlig:
                    '97 VW Caravelle 2,4d
                    Alpine | Dynabel | Installbay

Bilstereoprojekt | Generelt resten av bilen

Comment

får prøve og lære meg det, men med tanke på det er sub drivere, man må gjøre det da eller? fordi finner ikke noe dynabel der
                      '97 VW Caravelle 2,4d
                      Alpine | Dynabel | Installbay

Bilstereoprojekt | Generelt resten av bilen

Comment

det må du, det er jo det som programmet bruker for å simulere xmax o.l. Skal du bare tune basskassa så kan du velge hvilken som helst subwoofer som er lik i formen og størrelsen. F.eks ikke velg en Kicker L7 12" hvis du har en rund dynabel 12", men velg f.eks. en MTX sub 12" e.l.
                        Mvh. Damir

Comment

Da kommer det en oppdatering, har jobbet en del på bilen og nå var det også Motorshow i Fredrikstad hvor bilen var utstilt i helga. Så har ikke hatt tid til å oppdatere denne tråden på en stund.

Men ja bilder:

Basskassa jeg fikk av en veldig hyggelig kar, han hadde to Focal 13" i den, jeg skal ta bort frontplata og så unytte støpen i bunn slik at jeg får utnytte reservehjulsbrønnen:

Poleringen jeg gjorde på Motorshowet:

Standen vi fra Østfold Gatebilklubb hadde (Vant beste stand prisen på treffet ):
                          Mvh. Damir

Comment

Steike, bra polering
                            Hvilke produkter brukte du?

Comment

Takk for det.

Brukte Meguiars Step 1, 2, 3 og god gammeldags albue fett. ^^
                              Mvh. Damir

Comment

Working...
                              X