Gi han litt tid da. Er jo nesten ikke en dag siden han oppdaterte
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dammed's Celica Prosjekt
Collapse
X
-
Runar E. Olsen ~ Moderator
Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif
-
hehe, det har faktisk skjedd noe mer. Men ikke noe stort. Formet bunnen som er i glassfiber litt bedre slik at gulvplata ligger litt lavere. Og så har jeg grova opp gulvplata, slik silikonen som skal tette mellom glassfiberen og gulvplata får bedre hefte og glassfiber som skal tette på innersiden skal få bedre feste. Og så fant jeg ut at sidene må settes på plass før jeg støper.
Og så har jeg blitt forelsket i en Bosch drill.
Noen bilder av dagens økt:
Det de holder på med i naborommet (mek. verkstedet):
Mvh. Damir
Comment
-
takk for det TTT.
Det er en scooter motor, det er fra en Honda Zoomer, bilen går grisebra. Den er hel støpt i karbon, så to kan løfte den uten problemer. Bilen er laget for miljø racet hvor de skal kjøre så langt som mulig på en viss mengde drivstoff.Mvh. Damir
Comment
-
blir faktisk bedre kjøre egenskaper siden jeg flytter en god del vekt bakover slik at jeg får mer vekt på bakhjula. Bakhjula har faktisk en tendens til å slippe taket på denne celicaen... Har snurra mer enn en gang med bilen på tørt uten å bremse. Og den ekstra vekta blir bekjempet med coilovers som jeg har drevet med de siste dagene. Og aksen blir bekjempet med en turbo konvert Celica T-sport motor på 300-400hk som kommer så fort jeg får råd.
En liten oppdatering kommer i morgen. Har ikke så mye tid i dag, skalk hjelpe en kompis med hans bilstereo.Mvh. Damir
Comment
-
Originally posted by Dammed View Postblir faktisk bedre kjøre egenskaper siden jeg flytter en god del vekt bakover slik at jeg får mer vekt på bakhjula. Bakhjula har faktisk en tendens til å slippe taket på denne celicaen... Har snurra mer enn en gang med bilen på tørt uten å bremse. Og den ekstra vekta blir bekjempet med coilovers som jeg har drevet med de siste dagene. Og aksen blir bekjempet med en turbo konvert Celica T-sport motor på 300-400hk som kommer så fort jeg får råd.
En liten oppdatering kommer i morgen. Har ikke så mye tid i dag, skalk hjelpe en kompis med hans bilstereo.
Comment
-
når den blir stivere så kommer den ikke like kjapt og setter seg ikke like hardt som med originalt understell da er det mer føling på hvor du har det mekaniske grepet og derav lettere å reagere før ræva kommer, men det er jo vanesak da, heller litt overstyring enn den trygge kjedelige understyringa spør du meg en annen ting jeg ville tatt i betraktning er å øke stivheten i kaross. med tanke på motorplanene du snakker om, tårnstag fremme og bake + polyforinger er ting du kommer til å se nytten av hvis de 3-400hk skal brukes til mere enn å dumpe med dumpventiler og tjafsLast edited by omegadti; 12-05-2010, 04:48.Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger
Comment
-
Celicaen glipper taket ganske kjapt, er ikke som en RWD bil, hvor du kan føle deg frem til balasnepunktet, du får ingen advarsel, det bare slipper ganske kjapt. Det er mer våte drømmer om motor oppgradering enn planer for øyeblikket. Skal snart bestille NSB batterier så blir fattig en stund framover. (2 x NSB 125 bak og 75 foran) Men, ja skal jeg først ha motor så blir veldig mye oppgradert, alt fra LSD til oppstiving, sier seg selv egentlig.Mvh. Damir
Comment
-
der har mer med delt bakaksling og hjulvinkelgeometri å gjøre enn hvilke hjul det trekker på. har kjørt en del t20 og skjønner hva du mener med at det slipper kjapt, dette er ofte et problem ved fwd. et godt eksempel på dette er f.eks saab 9000 hvor det også sitter bra helt til det plutselig ikke gjør det lengre
hvis du mener at grensene ikke kan føles på i et fwd oppsett ville det jo være idiotisk å delta i de fleste cuper og lignende da kjøretøyene som brukes i dag ofte lider av fwd :P
poenget med avstivning er å få en mer forutsigbar reaksjon ut fra dine bevegelser bak rattet. dvs at bilen oppfører seg likt fra gang til gang den havner i situasjoner som f.eks en kul i veibanen på innerhjul i sving osv. det er absolutt et stort forbedringspotensiale på dette feltet både i t20 og t23 og jeg garanterer at måten bilen din oppfører seg i fart kan forbedres til det uendelige omtrentLast edited by omegadti; 12-05-2010, 05:29.Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger
Comment
-
du kan legge merke til det, men det er ikke et balansepunkt som jeg kalte det, man kan føle at baken blir høyere på en måte. Det er en veldig rar følelse. På fronten så har jeg et balansepunkt når jeg kjenner at bilen kan begynne å skli. Veldig ekkelt det der, men nå vet jeg ca hvor mye er for mye. Men jeg gleder meg å få litt ekstra tyngde bak.
Ja bassvegg som kommer nok til veie par hundre kg er jo ikke så smart for folk som skal kjøre litt fort. Men jeg føler at det er bra for meg, jeg kjører nemlig litt for fort for ofte... Og jeg føler at min flaks begynner å renne ut.Mvh. Damir
Comment
Comment