Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med bassen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med bassen

    Jeg har ett problem hvor jeg ikke helt finner ut av hva jeg må gjøre!

    Når jeg stiller opp gain på forsterkeren og lyden på anlegget står på 0, så begynner bassern å spelle kjempe høyt. Dette skjer jo ikke når jeg stiller ned gain, men vil jo kunne skru den opp.

    Noen som veit hvorfor dette skjer?

  • #2
    Lignende problem som jeg hadde det, når jeg skrudde på gain skjedde det mye rart. Er lyden uvanlig høy og høres litt buldrende ut? Min er hvertfall hos 'matador' nå - det var antakelig noe med jordingsbanene i forsterkeren... Og btw, du syntes det passa med "" til denne tråden!?
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      forsterker og subber er merket?
      Kan være du har utrolig lettdrevne elementer, men litt kraftig forsterker.
      Opplevde dette med JBL 12" i bandpass kasse med Harman Kardon Ca1500M Monoblokk.

      Kunne nesten ikke justere på gain før jeg vrengte elementene, hadde Gain på kanskje 15-20%
      Da vrengte de seg ikke :P
      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

      Comment


      • #4
        Originally posted by TakeTheTime View Post
        Lignende problem som jeg hadde det, når jeg skrudde på gain skjedde det mye rart. Er lyden uvanlig høy og høres litt buldrende ut? Min er hvertfall hos 'matador' nå - det var antakelig noe med jordingsbanene i forsterkeren... Og btw, du syntes det passa med "" til denne tråden!?




        JA, akkurat sånn er det ! buldrer og står i :P hehe, den smileyen så bare forvirra ut, derfor jeg tenkte den passa:P kanskje denne er litt bedre?

        Comment


        • #5
          Det som er litt rart er at jeg overtok det fra en kamerat og han hadde ikke det problemet.. må jeg ordne jordingen?

          Comment


          • #6
            Og gå over alt av kabler kan være en lur idè.
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #7
              ^ Ja som genexxa sier, og sørg for skikkelig jording osv. Jeg gjorde det, men det hjalp ikke.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Fant du ut av dette "DanJuan"!?
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #9
                  Har det samme problemet.. hei forresten!
                  Subben buldrer ivei selv om jeg trykker på pause på spilleren. Så hører jeg en lav summing..

                  Mulig feilen er at jeg skrudde forsterkeren fast slik at den kom borti karoseriet?

                  Comment


                  • #10
                    Ja hei du!

                    ...

                    Ja, er litt usikker på det, men det er ikke sikkert det er så bra nei - mtp. veldig direkte vibrering under kjøring...
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #11
                      Har prøvd å bruke treverk nå og skrudd subben fast. Men samme problem.. "/

                      Er en monoblokk det er snakk om og det rare er at når jeg har kun tilkoblet den røde rca'en (inn) kommer det uvanlig høy og buldrene lyd. Den reagerer ikke i det hele tatt på den andre hvite rca'en (inn), hvis jeg har kun inn den hvite er det ingenverdenslyd

                      Noe som er ødelagt? ;o

                      Comment


                      • #12
                        Sjekk over RCA-kabelen din, se etter mulige brudd - om den er ødelagt eller slitt noe sted...
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment

                        Working...
                        X