Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trafo som ikke ser ut....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trafo som ikke ser ut....

Hei

Har nettopp anskaffet meg en ny-brukt Old school forsterker. Bare for å sjekke litt og sånn skrudde jeg av bunn-plata. Den ser helt Okay ut,bortsett fra Trafoen/strømforsyninga. Hva har dette å si egentlig? Har ikke testet om den virker ennå,men tidligere eier sa den virket når den ble tatt ut av bilen....
    Any one?

PS: forsterkeren er en R/F Punch 801s 2x200watt
    Attached Files
    No Windows-crap,just Mac Power

huff huff...den så ikke bra ut lukt på den...lukter det brent, er spolen brent
    Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

Comment

Ser jo egentlig bare ut som om det er skummet/limet som skal sørge for at spolen er lydløs, som har begynt å tørke inn eller noe.

Spolen er sikkert i orden.

Edit: Oops, så på bilde nr 3. Den så ut til å ha hatt det varmt, ja. Men det er jo bare å prøve den, da...

Comment

For meg ser det bare ut som at det er noe teip lignende isolasjon som har blitt varm og smeltet, og det skulle en ikke tro var så farlig.. Om det er normalt at en spole blir så varm, og om det medfører noen problem vet jeg ikke sikkert.
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

sålenge lakken på viklingene er hel så skal dette egentlig ikke ha noe å si.
          er nokk bare å teste forsterkeren
          Mvh Tony Andrè
          Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
          Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

Comment

Skal få koblet den opp i de nærmeste dagene. For meg så det ut til at forsterkeren har værtmontert i en sjark. Den trafoen er regelrett rusten,og belegget uttapå har muglet/gått i oppløsning....
            No Windows-crap,just Mac Power

Comment

ser ut som det har vørt varmt der ja.. kan hende det funker nå, men hvor lenge til? så absolutt ikke bra ut i det heletatt! :/
              "du må skru ned bassen før butikken raser sammen"

Comment

Working...
              X