Announcement

Collapse
No announcement yet.

53mm2 gjennom torpedovegg, 190e

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 53mm2 gjennom torpedovegg, 190e

    Jeg står nå med en saftig leder i hånda og kun ett punkt som jeg kan kjøre den igjennom.
    Jeg klarer ikke å bestemme meg hvordan jeg skal gjennomføre dette.

    EDIT: Da er problemet løst (litt sen oppdatering, men, men) skulle det være ett ønske om en guide så kan jeg sette sammen det, men dette gjør jeg kun på forespørsel ettersom hverdagen er overbooket allerede.
    Takk for alle svar og tips: )




    1. Jeg kan lage ett hull i den orgniale gummidotten på førersida, men da risikerer jeg mye støy på kablen ut og må knote endel for å få plass til dette monsteret. Deretter må jeg ta av hele dash'en for å finne rakkern, for deretter og legge den.

    2. Jeg kan borre ett hull rett ved siden av batteriet slik at jeg kan trekke kablen på passasjersiden. (Null erfaring)

    3. Jeg har funnet ett hull rett foran batteriet (Nærmest motoren) som er beskyttet med en gummiknott. Dessverre har jeg ikke peiling på hvor denne fører henn, så om noen vet så hadde det vært fint med et hint eller to: )

    Jeg er helt ny i denne verdenen, så om det er noe jeg må passe meg for så vennligst si ifra

    Får høytalerene mine idag så er jeg heldig får jeg det ferdig imorra tidlig: D

    På forhånd takk.

    PS. Jeg har sittet på google i to døgn nå og søkt, jeg har funnet noe, men ikke de helt store guidene. Funnet hos FyFy siden B-I-L-F-O-R-U-M-E-T.
    Last edited by Moskoskos; 06-09-2010, 22:54.

  • #2
    Har lite peiling på denne bilen, men har et lite tips, ikke legg signal kabler og strøm på samme side av bilen

    Comment


    • #3
      Vet: ) Kan få Elektromagnetisk forstyrrelse fra strømkablen, som kan forstyrre signalkablene: )
      Med mindre jeg smører godt med sølvfolie

      Comment


      • #4
        Hehe stemmer, er kansje litt enklere å legge på andre siden enn å begynne å surre folie på så lang kabel ;p

        Comment


        • #5
          Dette er vel bare en myte?
          Mvh
          Andreas Moen Sæterbø
          Golf mk2
          Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

          Comment


          • #6
            Jeg hadde 50mm2 kabel i min 190E, tok ut den store gummigjennomføringen som står bak motorstyreenheten og utvidet hullet.
            Bruk silikonspray når du trer kabelen i gjennom

            Comment


            • #7
              Originally posted by Stianuno View Post
              Bruk silikonspray når du trer kabelen i gjennom
              Mye zalo og litt vann funker også, litt rimeligere hvis du ikke har silikon spray liggende.

              Jeg hadde trukket ut gjennom en gummiknott altså valg 3, finn en slik lengst vekke fra motoren og kjør på.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #8
                Takker for svar: )

                Originally posted by Stianuno View Post
                Jeg hadde 50mm2 kabel i min 190E, tok ut den store gummigjennomføringen som står bak motorstyreenheten og utvidet hullet.
                Bruk silikonspray når du trer kabelen i gjennom
                Ikke halshogg meg nå, men snakker vi om den gummigjennomføringen på førersiden med alle disse lederene?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Jørgen
                  At strømmer har et elektromagnetisk felt rund seg, som kan skape interferrens? Nei det er ikke myte. Det er dog lite trolig du vil HØRE forskjell..
                  Denne EMC/EMI (Electromagnetic Compatibility/ Interferance) reglen gjelder primært sett innenfor prosessreguleringensverden, hvor det kan være snakk om signaler så små som 4-20mA. Skulle det bli en forstyrrelse på dette signalet kan utslaget ha store konsekvenser for produksjonen.
                  Derfor foretrekker elektrikerene/automatikerene å plassere signalkabler hvertfall 30mm eller X%* den strømførenedeskablens diameter vekk fra signalkablen.

                  Selvfølgelig gjelder det ikke bare for prosess, men også for nettverkskablene dine hjemme. Dårlig forlegning kan senke hastigheten på nettverket ditt. For eksempel: )
                  Last edited by Moskoskos; 03-07-2010, 13:48.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Jørgen
                    At strømmer har et elektromagnetisk felt rund seg, som kan skape interferrens? Nei det er ikke myte. Det er dog lite trolig du vil HØRE forskjell..
                    Er ikke lyden du hører forskjell på, er støy og ulyder.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Moskoskos View Post
                      Takker for svar: )



                      Ikke halshogg meg nå, men snakker vi om den gummigjennomføringen på førersiden med alle disse lederene?

                      Nei, styreenheten ligger på høyre side bak batteriet, du fjerner det plastikkdekselet bak batteriet så ser du en stor gjennomføring som mest sansynlig ikke er brukt til noe.

                      Comment


                      • #12
                        Aha: O
                        Takk så mye: D Da skrur jeg den bort imorra og legger monsteret. Sier ifra om det smeller eller ikke: )

                        Comment


                        • #13
                          Da har jeg tatt turen i motorrommet. Enheten til venstre satt dønn fast, selv med skruene skrudd ut. Enheten til høyre hadde ikke ikke en gummigjennomføring bak seg.

                          EDIT: Siste bilde er tatt under dashen. Den tilhører den fastskrudde enheten på høyre side.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Tøv, det er en stor gjennomføring på høyre side bak batteriet ved motorstyreenheten.

                            Skal jeg ta et bilde til deg?

                            Comment


                            • #15
                              Jeg bestiller flybillett for deg...Sandefjord PRONTO! Jeg blir gal: )

                              Ja takk: )

                              Comment

                              Working...
                              X