Announcement

Collapse
No announcement yet.

Protect mode! 4dager gammel amp..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Protect mode! 4dager gammel amp..

fikk på lørdag inn frontsette mitt. 3-veis sett som drives av 1stk Hertz EP4. Har fungert knallbra , helt til idag.

Pluttselig , uten noe form for forvarsel , ble det stille på frontsette. Subben min spillte fortsatt. Skrudde av anlegget i 10 min , å før jeg skrudde på gikk jeg bak å kjennte på ampen. Kald , ingen tegn til at det hadde vært varme der. Hadde jo bare spillt på moderat volum i ett par minutter også da så.

Uansett , når jeg prøvde å skru på , så slår den seg på å noen millisekunder etter tenner protect lampa.

Kobla av høytaler ledningene og signalkabelen , ingen forandring. Spenningen inn på ampen er fin den og. Remote er kobla på spilleren.

Hva kan dette komme av? Litt trist at dette skjer nå , når jeg har vært uten stereo i ca 2år :/

oisann, den er sur.. det er riktig spenning du har inn? om du starter forsterker uten annet en strøm tilkoplet og den alikevell går i protect er det vel en intern kortslutning.. Brokoplet du den under bruk? høy belastning??

Comment

Originally posted by golfnos View Post
      oisann, den er sur.. det er riktig spenning du har inn? om du starter forsterker uten annet en strøm tilkoplet og den alikevell går i protect er det vel en intern kortslutning.. Brokoplet du den under bruk? høy belastning??
      jeg har ikke brokoblet nei. Lastet i 4ohm. brukte ett hertz 3W10 delefilter , hv200 midbass , hv130 mellomtone og HT25 diskant.

Med høy belastning mener du om jeg spillte høyt? har spillt en del høyere enn dette , har jo ikke fått spillt inn frontsettet ennda , så var ikke så fryktelig høyt akkurat. Er jo litt redd for dette hertz settet også så mener jeg har vært forsiktig her. Bladd igjenom nesten 4000mailer nå , å funnet ut at jeg fikk ordrebekreftelse på denne forsterkeren 01/30-09.

Så den er ikke ny altså! men kun brukt i 4 dager. Har liggi i eska fram til sist lørdag.

Comment

HAHAH!! xD

30/01-09 såklart!!

for oss nordmenn hvertfall.

Uansett ,det jeg mener er jo at dette må være en garantisak. Har sendt en mail til IB , men håpa at ved å legge ut en tråd her så kunne noen på forumet her skrive noen betryggende ord til meg slik at jeg får såve inatt hvertfall :P

for må inrømme at dette var skikkelig trist..

Comment

utrolig surt, det er det.. Men mulig det ble overkill for den "lille" 60w pr kanal å drive det komposettet med 8" bass??

Satser på at Pål har en løsning

Comment

utrolig surt, det er det.. Men mulig det ble overkill for den "lille" 60w pr kanal å drive det komposettet med 8" bass??

Satser på at Pål har en løsning
            det spurte jeg om også da jeg kjøpte den. men det skulle gå fint.

Comment

Jo, så er man tilbake til at det er en ganske strømsterk forsterker, har selv som "nødløsning" brukt en slik på 2 Hx250 subber Men da måtte den hive inn håndklet når det nærmet seg høye volum, men bare justerte ned lyden og den koplet inn igjen

Comment

Jo, så er man tilbake til at det er en ganske strømsterk forsterker, har selv som "nødløsning" brukt en slik på 2 Hx250 subber Men da måtte den hive inn håndklet når det nærmet seg høye volum, men bare justerte ned lyden og den koplet inn igjen
                kobler ikke inn igjen her hvertfall

Comment

jaja , får prøve å såve. oppdaterer her så snart jeg får høre noe mer

Comment

lyst å skru opp å måle litt nå , ennda ikke fått svar på mailen så da ringer jeg istedenfor

Comment

Ringte IB å var bare å sende den inn. Så får vell pakke den idag. Det som var litt synd var at gutta på service hadde ferie til 2.august. Men får håpe jeg får låne meg en amp av noen :P

Comment

Da har jeg brukt i unnerkant av 900kr på dette , og forsterkeren virket når de testa den.. Får håpe den holder , jeg kjøper hvertfall ikke en ny på IB om det blir mer trøbbel

Comment

Originally posted by Jobbe88 View Post
                          Da har jeg brukt i unnerkant av 900kr på dette , og forsterkeren virket når de testa den.. Får håpe den holder , jeg kjøper hvertfall ikke en ny på IB om det blir mer trøbbel
                          Det blir for dumt å komme med slike kommentarer.
                          Du sender inn en forsterker som du mener det er noe galt med. Vi sender den til service verkstedet, og de tester den. En såkalt forundersøkelse. De finner ingen feil eller mangler ved apparatet, og fakturerer oss 440 + MVA og frakt. Syns du det er urimelig at du skal betale for denne jobben, når du har sendt inn en forsterker uten feil?
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                            Det blir for dumt å komme med slike kommentarer.
                            Du sender inn en forsterker som du mener det er noe galt med. Vi sender den til service verkstedet, og de tester den. En såkalt forundersøkelse. De finner ingen feil eller mangler ved apparatet, og fakturerer oss 440 + MVA og frakt. Syns du det er urimelig at du skal betale for denne jobben, når du har sendt inn en forsterker uten feil?
                            Hvis protect lampa lyser isteden for at forsterkeren slår seg på er det vel noe feil? Men dumt jeg ikke satt å så på den til den ble frisk av seg selv.

Sendte inn en dynabel til eltek en gang , slapp til og med å betale frakt! Det er service.

EDIT : og faktum at amp'en fungerte helt fint i 4 dager eliminerer vel teorien din om at noe var koblet feil.
                            Last edited by Jobbe88; 19-08-2010, 16:42.

Comment

Om protectlampa lyste når du hadde den i bilen, men på benken hos meg, og hos serviceverkstedet fungerer alt som det skal, har den da blitt kurert iløpet av postgangen?

Jeg koblet opp forsterkeren her på benken kl 10 i dag. Nå er klokka 17.30, og den står fortsatt å spiller, på alle 4 kanalene, under tung belastning, uten ett eneste feilslag. Så hva som har skjedd vet ikke jeg, men forsterkeren er helt iorden, det er det ingen tvil om.
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Working...
                              X