Announcement

Collapse
No announcement yet.

dashbord lys dimmer etter musikk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dashbord lys dimmer etter musikk

Hei,

Slit litt med dimming i dashbordet når bassen slår i høytalerne. merk at jeg ikke har koblet opp forsterker, nye høytalere eller sub enda.

Jeg klippet ut orginal pluggen (som seff jeg har klart og miste) og fikset ny plugg så den passer til de meste cd spillere.

gjort big 3 og alt. så lure jo egentlig på om noen har hatt lignanes problem og fått det fikset?

takker for svar.
    DCpower Dynamo 270a
    2stk Fi BTL n2 12"
    RF 2500.1 bdcp
    XSpower D3400

Hvilket batteri har du?

Første som slår meg er strømmangel.
    Det andre er, er alt skikkelig jordet?
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Løsning: Trekk nye strømkabler til cd-spiller direkte fra batteri.
      Bmw e34 520:
      Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
        Hvilket batteri har du?

Første som slår meg er strømmangel.
        Det andre er, er alt skikkelig jordet?
        Trur det en en gamme bosch 45ah batt som står i carismaen. som skal seff ut fort som mulig. Strømmangel er det ikke. står på 14.8v med alt på i bilen, aircon, varme seter, varme tråder, full musikk. Gjort big 3 og alt skal være skikkelig jordet i motor rom. Men trur det har noe med jord til spilleren.

Men vet ikke om det er kabelen fra spilleren eller fra bilen som skal jordes i chassie.

Trekke ny strøm kabel direkte fra batt er jo og en ide. men ser at det blir en litt mere jobb med og få den gjennom torpedo veggen, når jeg har lagt 2 stk 50mm2 kabler til bagasjerom. men blir vell og prøve det ut en dag.
        DCpower Dynamo 270a
        2stk Fi BTL n2 12"
        RF 2500.1 bdcp
        XSpower D3400

Comment

Jeg har samma bil omtrent vettu, og jeg har jorda spilleren i en metallramme som er oppe i sidene i rommet bak spilleren. Prøvd det du?
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Har en sånn "funky" svart kabel som kommer fra dashen som står -amp på, som var jordet i orginal spilleren før. tok og jorda den med jordings kabelen til spilleren og ser ut som det fungerer greit nå, den va jorda i metallramma inni dashen bak spilleren før.

Ser ut som det er en slags liten intern forsterker inni dashen en plass. Begynte og irritere meg med den dimminga når mørketia begynner og komme

ser ut som alt er greit nu. men litt "flimring" av og til i lysene er det i dashen men ikke så merkbart så lenge man ikke stirre i kilometer displayet.

Men skal se om jeg skaffer orginal pluggen til bilen og montere den tilbake og fikse p'n'p ISO kabel. Vurdert og bli kvitt bilen til neste år, isteden for og lage ny tråd noen som vet hvor jeg kan få kjøpt orginal pluggen til en mitsubishi carisma 2002 ? :>
            DCpower Dynamo 270a
            2stk Fi BTL n2 12"
            RF 2500.1 bdcp
            XSpower D3400

Comment

Prøv og sjekk ebay.

Om ikke, kan du høre på Mekk. Om du har Mekk i nærheten.
              Her på Finnsnes tar de inn til alt av biler iallfall.
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                Prøv og sjekk ebay.

Om ikke, kan du høre på Mekk. Om du har Mekk i nærheten.
                Her på Finnsnes tar de inn til alt av biler iallfall.
                Har sjekket litt rundt nå, og fant en ting fra ei tysk side. Hadde fra uorginalt til orginal iso faktisk for 5 euro. men skal se litt rundt hær til lands først. Fant nu ut at det er samme plugg som er i Colt og galant.
                DCpower Dynamo 270a
                2stk Fi BTL n2 12"
                RF 2500.1 bdcp
                XSpower D3400

Comment

Working...
                X