Hei, nylig kjøpt meg forsterker og bass element ifra Boss Phantom serien og har litt problemer med overoppheting.
Bass: Boss Audio P12DVD 12" 2000 Watt Phantom Subwoofer
Forsterker: Boss Phantom PH2.500 2-Channel MOSFET
Bass info:
2000 watts peak / 1000 watts RMS
frequency response: 25Hz-1.5kHz
sensitivity: 94dB (1watt/1meter)
impedance: dual 4 ohm
mounting depth: 6-1/8" (156mm)
Forsterker info:
maximum power: 1000 watts
rms power: 400watts, 4 ohms
variable low pass crossover
variable high pass crossover
variable gain control
input voltage sensitivity selector
variable bass boost control
gold-plated RCA inputs
speaker level inputs
LED power and protection indicators
signal-to-noise ratio: better than 105dB
remote subwoofer level control
Kabler:
Strøm og Jord er 22mm
Høytaler kablene er jeg usikre på i mm størrelse, men er veldig sikker på at det er en grei størrelse på de.
Problemet:
Generelt etter 30-45minutter med konstant musikk så kutter forsterkeren og går i protection mode, og er så varm at jeg kunne lett kokt ett egg på toppen..
Etter at den har gått i protection mode, kommer den tilbake etter 1-2minutters tid og da varer det ikke lenge før den blir varm igjen og går tilbake i protection mode =/
Prøvd mye forskjellig på innstillinger uten noe flaks, vært og klagd litt der jeg kjøpte den og fikk til slutt en ny forsterker men samme problem fortsetter, så må være noe jeg har gjort feil selv?
Ble fortalt der jeg kjøpte den at det skulle gå fint omtrent å ha den på full guffe på innstillingene og kjøre på, men måtte muligens ha en kondensator.
Jordinga har vi dobbeltsjekket og skrapet bort lakk for å få rent metall.
Strømkabelen sitter stramt og fint.
Styrestrømmen virker også helt fint.
(Vil ikke akkurat tro det er noe feil med disse kablene, ettersom at det ikke skjer noe feil ellers med anlegget, f.eks når jeg treffer dumper osv, blir bare rett og slett for varm etterhvert..)
Kjøpte litt større høytaler kabler og kjører dem brokoblet på forsterkeren, kjører paralelt til elementet, + og - på hver side, men stusset litt over at det er dobbelt med + og - på hver side?
En kompis foreslo at jeg skulle prøve å sette kun en kabel til elementet, + og - på hver sin side, men da fungerte det ikke i det hele tatt..
Noen som har en viss peiling på hva problemet muligens kan være? eller noe annet jeg kan teste, har egentlig veldig lite peiling på anlegg akkurat startet å lære meg litt
Bass: Boss Audio P12DVD 12" 2000 Watt Phantom Subwoofer
Forsterker: Boss Phantom PH2.500 2-Channel MOSFET
Bass info:
2000 watts peak / 1000 watts RMS
frequency response: 25Hz-1.5kHz
sensitivity: 94dB (1watt/1meter)
impedance: dual 4 ohm
mounting depth: 6-1/8" (156mm)
Forsterker info:
maximum power: 1000 watts
rms power: 400watts, 4 ohms
variable low pass crossover
variable high pass crossover
variable gain control
input voltage sensitivity selector
variable bass boost control
gold-plated RCA inputs
speaker level inputs
LED power and protection indicators
signal-to-noise ratio: better than 105dB
remote subwoofer level control
Kabler:
Strøm og Jord er 22mm
Høytaler kablene er jeg usikre på i mm størrelse, men er veldig sikker på at det er en grei størrelse på de.
Problemet:
Generelt etter 30-45minutter med konstant musikk så kutter forsterkeren og går i protection mode, og er så varm at jeg kunne lett kokt ett egg på toppen..
Etter at den har gått i protection mode, kommer den tilbake etter 1-2minutters tid og da varer det ikke lenge før den blir varm igjen og går tilbake i protection mode =/
Prøvd mye forskjellig på innstillinger uten noe flaks, vært og klagd litt der jeg kjøpte den og fikk til slutt en ny forsterker men samme problem fortsetter, så må være noe jeg har gjort feil selv?
Ble fortalt der jeg kjøpte den at det skulle gå fint omtrent å ha den på full guffe på innstillingene og kjøre på, men måtte muligens ha en kondensator.
Jordinga har vi dobbeltsjekket og skrapet bort lakk for å få rent metall.
Strømkabelen sitter stramt og fint.
Styrestrømmen virker også helt fint.
(Vil ikke akkurat tro det er noe feil med disse kablene, ettersom at det ikke skjer noe feil ellers med anlegget, f.eks når jeg treffer dumper osv, blir bare rett og slett for varm etterhvert..)
Kjøpte litt større høytaler kabler og kjører dem brokoblet på forsterkeren, kjører paralelt til elementet, + og - på hver side, men stusset litt over at det er dobbelt med + og - på hver side?
En kompis foreslo at jeg skulle prøve å sette kun en kabel til elementet, + og - på hver sin side, men da fungerte det ikke i det hele tatt..
Noen som har en viss peiling på hva problemet muligens kan være? eller noe annet jeg kan teste, har egentlig veldig lite peiling på anlegg akkurat startet å lære meg litt
Comment