Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hovedstrømsbryter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hovedstrømsbryter

    Hei!

    Har nå fått et aldri så lite oppdrag med å hjelpe til på et anlegg i en russebil.

    Og det JEG trenger hjelp til blir en hovedstrømbryter løsning som passer.

    Greia er at bilen tapper strøm, og da snakker vi om et dråg av en GMC 6.5 V8 Diesel. Ikke gøy å skru på...

    Batteriets terminal er veldig merkelig. Det er to store og feite ledninger som går inn på + og det blir da litt rotete og tungvint å montere to hovedstrømsbrytere som i dette tilfellet er nødvendig. Skulle lastet opp noen bilder da det er vanskelig å forklare.

    Det jeg trenger er, om det finnes, en batteriterminal med 2stk 50kvd "utganger" og 1stk utgang for småelektronikk, MEN som også har hovedstrømsbryter. Finnes dette?
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

  • #2
    Hvorfor ikke EN ledning fra batteri til en splittblokk, da med hovedstrømsbryter i mellom batteri og splittblokk?

    Hva er det som tapper strøm egentlig? Kan være en ide å finne ut av det...
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Kan du ikke sette store automatsikringe på alle kablene fremme?
      LIB har både sikringer og batteriterminaler.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #4
        gjør som jeg pleier for og finne hva som stjeler strøm sett på et multimeter i amper stilling, se om det trekkes noe strøm isåfall begynn og napp sikringer til strøm trekket blir "borte". da får du iallefall vite hvem krests som suger strøm
        spiller: pioneer p88
        front: Hertz MLK 165
        sub: polk sr104 x2
        forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

        Comment


        • #5
          Eller bare sett en bryter mellom batteri og jord, om du bare skal koble vekk batteri når man går ifra bilen, og ingen gidder å finne kilden til strømtrekket. K.I.S.S
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #6
            Bare så du vet det, så setter man som regel hovedstrømbryteren på batteriets minuspol

            Comment


            • #7
              Originally posted by Tony View Post
              Hvorfor ikke EN ledning fra batteri til en splittblokk, da med hovedstrømsbryter i mellom batteri og splittblokk?

              Hva er det som tapper strøm egentlig? Kan være en ide å finne ut av det...
              Var det som var andrevalget. Førstevalget var å høre her om det fantes en enklere patent. Se begrunnelse nedenfor

              Originally posted by KnutR View Post
              Bare så du vet det, så setter man som regel hovedstrømbryteren på batteriets minuspol
              He he he

              Noe mer du vil belære meg?

              Det er bare naturlig å sette den på minuspolen når denne har én ledning, kanskje to hvis man er heldig, og jeg hadde så absolutt gjort det om det var mulig.

              Det er seriøst så trangt der at det er helt utrolig å tenke på hvor mye promille ingeniørene på GMC må ha hatt når dem designet bilen. Og derfor MÅ det gjøres på pluss polen
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #8
                http://lydibilen.no/koblingsutstyr/l...inal-for-pluss

                er det noe for deg, hvor stor strøm trekkes det gjennom disse kabelene?
                VW Golf 4
                Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                Simen Sormbråten

                Comment


                • #9
                  Litt artig å tenke på:
                  Alle er så opptatt av å koble fra minuspolen på batteriet når de skal gjøre noe, mens alle brytere og reléer ellers i bilen bryter jo på den positive siden og ikke jord
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tony View Post
                    Litt artig å tenke på:
                    Alle er så opptatt av å koble fra minuspolen på batteriet når de skal gjøre noe, mens alle brytere og reléer ellers i bilen bryter jo på den positive siden og ikke jord
                    Har da lite å si det, når de uansett trenger minus for å fungere. Og når minus alltid har mindre kabler på seg blir det mye enklere å koble fra minuspolen enn alle de millionene av ledningene som sitter på plussledningen. DERFOR er det en "uskreven" regel
                    Tidligere importør for Digital Designs,
                    overtatt av www.dynaBel.no.

                    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by simso View Post
                      http://lydibilen.no/koblingsutstyr/l...inal-for-pluss

                      er det noe for deg, hvor stor strøm trekkes det gjennom disse kabelene?
                      Hvor er hovedstrømsbryteren på denne da?

                      Eller tenkte du nå på løsningen tony kom med? Har end del batteriterminaler.

                      Får vel bare bli sånn splittblokk løsning da tenker jeg
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

                      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                      Comment


                      • #12
                        http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...mbryter-100-A/
                        http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...mbryter-250-A/

                        kan jo bruke noe sånt?
                        VW Golf 4
                        Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                        Simen Sormbråten

                        Comment


                        • #13
                          Det er bilen

                          Men å lete etter feilen er uaktuelt. Det er bare en russebil som skal holde ut våren, og disse bilene er et helvete å feilsøke elektronikken på hehe

                          Så blir bare hovedstrømsbryter da
                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

                          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                          Comment


                          • #14
                            regner med at denne bilen har en lett tilgjengelig sikrings boks
                            er like greit å ihvertfall finne ut hvor i kretsen problemet ligger.
                            dette kan du gjøre ved å bruke en "lyspære" av noe slag mellom pluss på batteriet og pluss kabler inn på batteriet.
                            greia med denne metoden er at når noe "drar" strøm så vil "lyspæren" begynne å gløde, det du kan gjøre da er å rettogslett nappe ut en og en sikring i sikringsboksen for å "enkelt" finne slike strømtyver som tydeligvis er her resultatet da blir jo at når du "napper" ut rett sikring så vil strømforbruket forsvinne og "pæren" slutte å gløde. da har du funnet ut hvilken krets probleet ligger og kan lettere finne feilen eventuellt koble bort/sette bryter på denne.
                            kun et lite forslag
                            Mvh Tony Andrè
                            Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                            Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

                            Comment


                            • #15
                              litt penere strømbryter: http://www.biltema.no/no/Bat/12-V/St...Batteribryter/

                              Vil tro den tar mindre plass og.
                              Mvh. Damir

                              Comment

                              Working...
                              X