Announcement

Collapse
No announcement yet.

Denon DCA-800

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Denon DCA-800

Hei
    Har en Denon DCA-800 forsterker som tømmer batteriet på bilen... Det viser seg at når annlegget blir slått av, så slokner forsterkeren... men etter litt tid 3-7sek så slår den seg på igjenn. Av og til litt av og på før den blir stående på. Og viss man kobler all strøm bort så går den automatisk på igjenn når den får spenning på Batt+ terminalen. og kobler man da spenning på remote så er den fortsatt på men slår seg av noen sekunder når remote taes av igjen. Akkurat som remote kretsen får spenning via batt terminalen på ett eller annet viss eller?
    Er det noen som har forslag til hva dette kan være? Litt vanskelig å feilsøke uten skjema sor en amatør som meg.
    All hjelp mottas med takk
    Last edited by TeleThunder; 26-04-2011, 11:17.

Problemet løst.

Da er faktisk feilen funnet og forsterkeren fungerer som den skal igjenn.
    Etter litt feilsøking fannt jeg ut av det satt en 494 ic i strømforsyningen, mye brukt som PWM controller.. på denne er det spenning inn på pinne 12 som slår strømmen på, starter strømforsyningen. Remote inngangen på forsterkeren styrer et par transistorer via div dioder, motstander osv slik at pinne 12 får spenningen fra batt+ terminalen på forsterkeren. Fannt ut at spenningen på pinne 12 gradvis økte uten å ha spenning innn på remote inngangen, akkurat som om en kondensator ble ladet opp via en motstand. koblet jeg spenning på rem+ og så av igjen fosvant spenningen for så og bli ladet sakte opp igjenn og forsterkeren slo seg på. Sjekket dioder, transistorer, osv, men fannt ingen komponenter med feil på.. loddet da noen av loddningene på nytt. Og plutselig var alt som det skulle være. Alle loddingene så fine ut, men en av dem var tydeligvis ikke det.
    Litt dårlig forklart, men tenkte uansett at det var greit å poste løsningen også, forum blir kjedelige med mange uløste tråder
    Attached Files

Comment

Working...
    X