Announcement

Collapse
No announcement yet.

spillern henter jording igjenom phono kabelen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• spillern henter jording igjenom phono kabelen

hei har et problem med sterion min nå. er at det kommer en høypipe lyd når jeg starter spillern. men spillern har direkte strøm fra batteri. jording og strøm. men når spillern er på og jeg drar av gjordinga av spiller så står spillern på ?. men når jeg napper ut phono kablen til sub forsterker så slår spillern seg ta . virker ut som spiller henter jording igjen fra phonon til subforsterkern. har aldir vært borti det der før så anner ikke hva jeg skal gjøre. men har prøvd og gjorde sub forsterker rett til batteri ingen nytte der.
    spillern er en pioneer husker ikke helt model.
    men er det spillern som er defekt eller forstekern?

håper på hjelp.
    mvh ole b
    sorry vis det er noe skrive feil her og der men har lese og skrive vansker .
    ole k bergerud til tjeneste
    b2 aduio. ddaudio.alpine.kenwood.focal.dynabl.Crescendo

hvis ikke er helt på tryne nå så er det normalt av jordingen går gjennom alt.

men er pipe lyden dynamostøy?
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

Comment

vet ikke men den henter det bare fra subb phono kabelen. har prøvd med en annen phono kabel og skjer det samme der. så for ikke subb phono kabelen ikke er i så er det 0 støy så fort den blir kobla til er det støy igjen kommer skure lyd fra frontsete.
      har gjorda allt på nytt pussa ned der gjordinga til forsteker er. har jo oxo prøvd med og gjording fra batteri og.
      spillern er som sakt gjorda rett til batteri og pluss rett til batteri.
      ole k bergerud til tjeneste
      b2 aduio. ddaudio.alpine.kenwood.focal.dynabl.Crescendo

Comment

Høres ut som jordingsbane/r i spilleren har problem/kortslutning inni spiller..

Comment

Høres ut som spiller'n ikke er skikkelig jorda

Hvis du kobler forsterkeren vekk fra spilleren før du skrur på spilleren, virker den helt "død" da?
          Da er det absolutt noe muffens med strømkilden inn til spilleren.

I så fall ville jeg lagt opp en egen jordkabel fra gods på spiller til gods på bilen, adskilt fra det eksisterende ledningsnettet, og se om spilleren da fungerer igjen.
          Gjør den det, kobler du forsterkeren tilbake på spilleren og prøver enda en gang.
          Last edited by costeau; 23-08-2011, 01:21.
          Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
          Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

Comment

Working...
          X