Det kan være mange ting, men jording er en gjennganger. Så kan det jo feks være kortsluttning i suben som er koblet til. Eller feilkobling osv...
Test med KUN pluss, remote og jord tilkoblet, og sørg for GOD jording i bart metall, setebeltefestet der låsen til baksetebeltet er festet pleier å være bra, men puss deg ned til bart metall
Vist det er ohm du tenker så er det 2. Er det noko ana må du forklare er ikkje så inn i detta klarer å koble opp og sette det ijn men ikkje fikse noko vist det e feil.
Han skriver at dette skjer UTEN suben koblet til også, så her er det nok snakk om en defekt forsterker... Ihvertfall hvis det er 12v eller mer inn på forsterkeren
En ting jeg stusser litt på, er at han har loddet fast jordkabelen, for man skal ha litt av et loddeutstyr for å lodde en såpass tykk kabel til karosseriet, så jeg vil gjerne se et bilde av denne jordingen
Mål spenning inn på forsterkeren du, så poster du resultatene etterpå. Først måler du uten spilleren på, så med spilleren på. Begge gangene med motoren i gang. Mål også spenningen du har fremme ved batteriet
Jeg har en sånn fosterker og jeg hadde samme probleme på min det va en IC og to resistanser som va godt på min og jeg låg på 14V når jeg spilte å det var kobla i 2ohm. og vet om en til som va samme probleme på hanes va kobla i 4 ohm da det skjede. kan være en svakhet i dem :/
en grei måtte å utelukke "jordings feil" er helt enkelt å flytte jord til et annet nærliggende punkt eller sette en i tilleg til den "faste" self den nye må også være rent
De aller fleste ganger forsterkeren går gjerne PÅ uten signal, men går i protect med høyere volum eller med litt signal
for å sjekke om det er for lav impedans er bare å koble av høyttaleren helt enkelt
om den går i protect etter å ha prøvd disse punktene så er det mest sansynlig at det er feil i forsterkeren og hva som er feil kan være mye forskjellige desverre.
nå fikke eg bass i bilen etter eg lodda den fast i brønnen. veit ikkje hå som va forskjelden måtte spille litt høgt så kom den. Får se hå lenge det varer :P
Med spilleren av måte eg 14.3 og 14.2 med spilleren av.
Comment