Announcement

Collapse
No announcement yet.

4" diskant fra spilleren skurrer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4" diskant fra spilleren skurrer

God kveld folkens. Har satt inn 2 nye Pioneer TS-e1002i 4" diskanter i golfen. Disse låt bra en liten tid før de begynte å skurre. Har testet litt og prøvd meg fram litt for å finne problemet. Når jeg setter på Fader på spilleren til Front +15 er de helt fine. Da spiller ikke sub i det hele tatt. Så fort kassa begynner å slå, så skurrer de framme i bilen.

Disse går rett fra spilleren, og de er på 25w rms hver. Spilleren gir vel ca 34w rms pr. kanal. Etterhvert som de får gått seg til litt, så blir de bedre når basskassa også spiller. Har vanskelig for å tro at de clipper, siden jeg har testet de på samme lydnivå når basskassa ikke var i drift, og da spilte de veldig pent.

De er ikke innspilt enda heller. Kan det ha noe med at vibrasjonene fra basskassa forstyrrer membranene framme i bilen? Er jo bare 4", så de tåler jo ikke allverden heller.
    Ingen basskasse for øyeblikket :\
    Gladen SPL 1800c1 monoblokk
    Gladen M-Line høyttalere
    Gladen M-Line tweeters

Samme instilling på midbass som uten bass kassa de? 4" coaxial tenker jeg du har. Den spilleren din gir max 10w. Mulig bilen din ikke produserer nok strøm. En forsteker vil trekke ekstra strøm kontra null. Prøv å dempe midbassen fra spilleren nå vil det nok bli mye bedre fortell gjerne hva du har av kabling og av forsterker til bass

mvh kim

Comment

Hei. Takk for svar! Har lagt opp 25mm2 strøm og jording til forsterkeren. Dette er en Gladen SPL 1800c1 mono. Denne driver en Dynabel boombox 2x12 båndpass kasse. Spilleren driver 4 diskanter, disse er Gladen M Line komponentsett og Pioneer TS-e1002i coaxial. Spilleren er en Alpine CDE 120rr.

Har ikke Hpf eller Lpf innstillinger på spilleren. Har bare bass, treble, fader og balance. Kan vel eventuelt dempe diskant litt med fader?

Hilsen Magnus.
      Gladen M-Line høyttalere
      Gladen M-Line tweeters

Comment

Var ute og prøvde litt igjen nå. Det er kun den ene 4" på venstre side som skurrer ved pådrag. Ble litt bedre da jeg satte Fader til Rear +2, men fortsatt noe spraking fra høyttaleren her og der.
        Gladen M-Line høyttalere
        Gladen M-Line tweeters

Comment

Er det dette settet du har?

Bruker du delefilterne?

Prøvd og kryssbytte ?

http://www.dynabel.no/bilstereo/hoyt...-komponentsett

Comment

Problemet er nå løst. Var bare jeg som hadde surret med forskjellige kanaler, og koblet litt feil. Ingen skurring nå lenger!

En annen ting jeg lurer på, det kommer en liten lyd fra høyere dashbord-diskant i bilen når jeg slår spilleren på eller av. Dette kommer også hvis jeg bytter sjanger på spilleren fra Vocal til Flat etc. Ingen stor greie, men lurer på hva det kommer av. Kan det være dårlig jording til spiller? Eller feil på rear kanalen? Litt usikker. Har dere vært borte i noe sånt? Er ikke noe dynamo-støy\turbo lyd i høyttalerne heller.

Tusen takk for hjelpen folkens!

Mvh Magnus.
            Gladen M-Line høyttalere
            Gladen M-Line tweeters

Comment

Working...
            X