Er egentlig ferdig med bilen min nå, men så fant jeg jo ut at jeg har egentlig bygget litt for store kasse, Kicker anbefaler lukka: 18,7 - 28,3 liter på elementet. Måtte bygge kassa såpass stor fordi elementet var 16cm dypt.
De anbefaler porta: 35,4 - 63,8 liter.
Jeg har beregnet størrelsen på kassa til mellom 40 og 44 liter.
Så har jeg lest en del plasser at du får bedre lyd eller bass når du har en porta kasse, har ingen peiling om dette. Men hvis jeg skal gjøre dette, kan jeg bare bore 1 eller 2 huller og sette inn noen bassrefleks rør under elementet i kassa, eller må jeg til å bygge noe inni kassa?
Så har jeg også sett at det finnes mange forskjellige størrelser på bassrefleks rør, noen anbefalinger til min kasse / element? 40liter med Kicker Solo-Baric L5 450w rms@2Ω
# Speaker Type Passive
# Speaker Diameter 10"
# Nominal (RMS) Output Power 450 Watt
# Max (RMS) Output Power 900 Watt
# Response Bandwidth 24 - 100 Hz
# Sensitivity 86.5 dB
# Connectivity Technology Wired
# Additional Features Dual voice coil
De anbefaler porta: 35,4 - 63,8 liter.
Jeg har beregnet størrelsen på kassa til mellom 40 og 44 liter.
Så har jeg lest en del plasser at du får bedre lyd eller bass når du har en porta kasse, har ingen peiling om dette. Men hvis jeg skal gjøre dette, kan jeg bare bore 1 eller 2 huller og sette inn noen bassrefleks rør under elementet i kassa, eller må jeg til å bygge noe inni kassa?
Så har jeg også sett at det finnes mange forskjellige størrelser på bassrefleks rør, noen anbefalinger til min kasse / element? 40liter med Kicker Solo-Baric L5 450w rms@2Ω
# Speaker Type Passive
# Speaker Diameter 10"
# Nominal (RMS) Output Power 450 Watt
# Max (RMS) Output Power 900 Watt
# Response Bandwidth 24 - 100 Hz
# Sensitivity 86.5 dB
# Connectivity Technology Wired
# Additional Features Dual voice coil
Comment