Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laget jalla remote-turnon, failet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Funket fint når jeg koblet + på pin 1 og - på pin 2. Pin 3 ser ut som jord for lyset.
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

    Comment


    • #17
      Tror du må få deg litt basic elektronikk kunnskaper, om du slenger inn + på den ene siden av en bryter, så får du ut + på andre siden og!

      Du får ikke magisk minus bare fordi du kobler noe inn i kretsen!
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #18
        Om man ikke har noe last etter bryteren (som har en last) i kretsen, så blir andre siden jord, og det var sånn jeg drev å testet kretsen. Altså uten r2 og r3. Men med dem så blir det ikke slutten av kretsen, så da er det ikke riktig å kalle det minus, nei. Men ork med flisespikking, da..

        98' Audi A4
        Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

        Comment


        • #19
          hvorfor gjør du det så forbanna vanskelig? hent styrestrøm fra plussledninga til posisjonslyset bake.. to minutter måling og ett minutt med kobling..så når du starter kjerra eller skrur på lyset er det liv i forsterkere.
          -89 mercedes 230 turbo(sommer)
          -98 opel omega 2.0dti16v(kjerringbil)
          -95 volvo 460 2.0 gle(vinter)
          -91 chevy starmaster (ferie/fest og raggerbil)

          Comment


          • #20
            OT: har forresten samme bil som deg, ble du like overraska over hvor sprek de er? ikke at det er en racer men jeg hadde forventa mindre respons
            -89 mercedes 230 turbo(sommer)
            -98 opel omega 2.0dti16v(kjerringbil)
            -95 volvo 460 2.0 gle(vinter)
            -91 chevy starmaster (ferie/fest og raggerbil)

            Comment


            • #21
              hehe... er fremdeles ikke ferdig med dette?

              Er du sikker på at det er en LYSDIODE som gir lyset? tviler egentlig -siden den gir negativ spenning når den ikke belastes -I PARENTES: da MÅ det være en LYSPÆRE... lysdiode er en diode som ville ha sperret for strømmen -ergo ikke vist noe spenning på andre enden

              logisk ville vært:

              +=plus/batt spenning inn på den ene yterste av kontaktene

              REMOTE ut: på den midterste

              den siste som er merket med gnd/jord skal være konstant tilkoblet til jord eller chassiset....


              mulig posisjonene jeg oppgir er feil men prinsipet er ganske logisk: når "remote ut" får 12 volt ved aktivering av kontakte skal da lyse pæren siden den er allrde jordet i den "andre enden"...

              si ifra om du vil at jeg skal tegne det
              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

              Comment


              • #22
                du har rett matador er pære og ikke diode i disse bryterne.. hvis man setter pluss på jordpolen og har jord i de to andre fungerer fremdeles lyset, og dioder tenner bare når + og - er på korrekte poler.
                -89 mercedes 230 turbo(sommer)
                -98 opel omega 2.0dti16v(kjerringbil)
                -95 volvo 460 2.0 gle(vinter)
                -91 chevy starmaster (ferie/fest og raggerbil)

                Comment


                • #23
                  er ikke helt sikker på at du har rett da du sier at det er en glødetråd pære som sitter der. spess. ikke om det er den bryteren som du har avbildet på side 1.
                  Kan heller ikke skjønne at en lyskilde skal kunne sørge for 3V spennings tap over seg.

                  enkel løsning på problemet kunne vell vært å sette et rele på den kabelen nær ampen og brukt den kabelen du har lagt opp til å slå på releet som tar strøm fra + siden på amp... (skal funke og funker utmerket i teorien)
                  TEAM RE-LOUD
                  http://www.teamreloud.com

                  Norwegian Champion 08

                  Comment

                  Working...
                  X