Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlig lyd, delefilterproblemer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    DEH-P88RSII er en kanonbra spiller.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #17
      Ville valgt P88RSII uten tvil... Men hadde kjøpt den gamle modellen P88RS brukt, til en pris mellom 2000-2500,-
      Øyvind Kalbækken

      Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

      Comment


      • #18
        Noen som har en å selge meg da? (:

        Comment


        • #19
          P88RSII er uten tvil en bra spiller, men om du ikke på død og liv skal ha pioneer så er denne verdt å ta en titt på.
          http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3745
          Personlig liker jeg "Alpine lyden" bedre enn "pioneer lyden" men det er en smakssak
          Steffen Hammersgård
          Alpine - Mosconi
          Min prosjekt tråd

          Comment


          • #20
            Har sett på den også ja, får den for 3000,- tar nok den jeg da Bare innbilte meg at den pioneer spilleren var en spiller for lydentusiaster, mens disse andre modellene mer var for sånne "allround" spillere. Personlig har jeg foretrukket designene på pioneer, men har ikke noe imot alpine av den grunn.
            Last edited by Andersv90; 09-07-2009, 08:11.

            Comment


            • #21
              Ser nå at P88RS dukket opp på til salgs forumet, sånn typ noen timer etter at jeg mer eller mindre avtalte et kjøp av den alpine spilleren. Vil jo helst ikke trekke meg nå, er de sånn tilnærmet like ytelsesmessig eller? Designet på pioneer spilleren er jo veldig stilrent og pent, hmmm..

              Så med mindre lyden er i stor klasseforskjell lar jeg salget gå gjennom. Er nok en stor oppgradering uansett.
              Last edited by Andersv90; 09-07-2009, 09:52.

              Comment


              • #22
                Personlig tror jeg at jeg hadde gått for Alpine-spilleren.

                Hadde litt problemer med å skjønne menysystemet fullt ut, men det er jo det man har manual for?
                Alpine 137BTi
                B² Audio = Lyd


                '97 E39 528

                Comment


                • #23
                  Ok da gjør jeg det med god samvittighet, vanskelig menysystem gjør ikke noe, det kan jeg sette meg inn i uansett. Lydkvalitet er viktigst!

                  Comment


                  • #24
                    alpine har en litt annerledes meny, som er litt vrien når man er vant til pioneer. testet en 9886 uten imprint mot en p88rs i en bmw cab og der seiret alpine suverent over pioneer. hvis man da kjøper en imprint i tillegg så er jo alt bra. er ikke på noen måte partisk overfor alpine, da jeg selv kjører pioneer og så å si alltid har gjort det

                    konklusjonen min er i allefall at når 9886 + imprint sammen koster mindre enn p88rs og samtidig låter bedre allerede før imprint er kobla til, så må det vel være best med alpine i denne sammenhengen..
                    Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                    Comment


                    • #25
                      Helt enig med de som har innlegg før meg.... Lydmessig er Alpine overlegen vs Pioneer (P88RS). Har både P88RS,P700BT og IDA-X100(imprint kjøpt inn,men ikke tilkoblet) og uten tvil gir Alpine mest "smil om fjeset" på meg... Men Pioneer har jo bedre fjernkontroll og andre finnesser,så det er jo en vurdering-sak....

                      Bol
                      No Windows-crap,just Mac Power

                      Comment


                      • #26
                        Jeg er ikke vant med noe menysystem fra før, har bare en simpel lg spiller som sagt så det er ikke så vesentlig for meg. Har kjøpt 9887 jeg da, men det er vel modellen over 9886, så håper jeg blir fornøyd med den.
                        Last edited by Andersv90; 12-07-2009, 16:06.

                        Comment


                        • #27
                          Fått meg en soundstreem xxx600 forsterker, men har ikke noe ekstra batteri eller noe så lurer på om forsterkeren kan ta skade når den bare driver en liten sub. Noen som har noen forslag til subber også forresten? Tenker å kjøpe batteri etterhvert...

                          Comment


                          • #28
                            Du skader ikke forsterkeren ved å drive en liten sub, men det er jo fort gjort at du griller subwooferen da. Og deretter ryker jo kanskje forsterkeren, med litt uflaks. Hehe. Bare vær forsiktig.

                            Angående frontsettet, hvordan har det blitt lydmessig så langt? Og hvordan er midbassene montert og koplet? Må legge litt innsats i det om det skal være optimalt (gjelder alle dørmonteringer)... Pass på at det er tett overalt rundt elementet, og at det er så lite som rister/beveger seg som mulig rundt omkring i døra. En liten "dørpakke" med dempematter til ca. 300,- er vel verdt pengene. Se f.eks. Installbay.no for slikt. Og ikke minst, vær sikker på at pluss og minus er koplet likt på begge (alle) elementene.

                            Og til sist, hva støyen angår... om det suser hele tiden, høres det ut som om du har enten dårlig jording på spiller eller forsterker - eller evt. at kontroll for gain/level (eller tilsvarende) på forsterkeren er stilt (for) høyt.

                            Subforslag? Min veeeldig pent brukte Hertz HX 380? Spiller pent, presist og samtidig svært autoritært. :]

                            Comment


                            • #29
                              Hehe, 1000wrms subben min ble rimelig fort grilla ihvertfall. Har satt inn en enda mindre sub nå og tar det litt roligere, sikringa røyk og (80 amper) så fikk litt noja, men fått det fiksa nå så nå er alt i orden. Den sprengte suben satt seg helt fast, hvis jeg dytta ned på toppen av elementet var det stein hardt. Men frontsettet virker veldig bra, det spiller pent, det ble bedre med den nye spilleren, mindre støy, men alikevel litt susing men det er nesten ikke merkbart. Jeg vet jeg ikke har innstalert dørhøytalerne optimalt, men skal dempe osv når jeg får lønning, da kommer innkjøp av nye subber også...

                              Comment

                              Working...
                              X