Hei, fortiden kjører jeg rundt med 2x cerwin vega v-max''. Jeg lurte på om det er noen her som har erfaring med bygging av anlegg i polo og tilpassing av kasse for og oppnå mest mulig trykk. Grunnen til at jeg spør er at subbene stod i en golf 4 før og det var vesentlig mer trykk der selv om jeg da hadde mindre effekt. Da spilte jeg med subbene bakover, i poloen er det naturligvis ganske mye mindre plass og jeg fikk derfor ikke plass til å ha dem vinklet bakover. Nå står dem opp mot taket. Jeg tenkte det var greit å spørre her først så jeg slipper å bygge 15 kasser før jeg blir fornøyd. Avstanden mellom elementene og bakluka har den også noe å si? Isåfall blir 5-10cm for lite? Eller er det at golfen er bedre dempet orginalt grunnen til at det ble mye bedre trykk der? Sånn som det er i poloen nå er det veldig stor forskjell på trykket i baksetet og forran i bilen. Poloen er en 97 6n 1,6 mod golfen er noe rundt det samme modell. Trodde det skulle bli bedre trykk i poloen da den er vesentlig mindre? Blir også merkbart mer bass hvis jeg åpner dørene.
En annen ting, på enkelte sanger med mye bass kommer det ulyder fra subben hvis jeg spiller for høyt, er dette skadelig for subben over tid? Har ikke tatt skade av det enda ihvertfall. Også har jeg litt lite strøm i bilen nå, målte spenning med multimeter under spilling og under de værste burpene sank spenninga ned til 11,2v på det laveste, jeg skrudde da ned litt på bassen og kjører slik nå. Kan dette være skadelig for ampen min? Står merket på den at den tåler 11-18v. Ser at lysene blinker litt. Har ett yellowtop batteri til ss xxx6500d, lastet i 4ohm. Er bare snakk om 3 uker før jeg får flere batteri..
En annen ting, på enkelte sanger med mye bass kommer det ulyder fra subben hvis jeg spiller for høyt, er dette skadelig for subben over tid? Har ikke tatt skade av det enda ihvertfall. Også har jeg litt lite strøm i bilen nå, målte spenning med multimeter under spilling og under de værste burpene sank spenninga ned til 11,2v på det laveste, jeg skrudde da ned litt på bassen og kjører slik nå. Kan dette være skadelig for ampen min? Står merket på den at den tåler 11-18v. Ser at lysene blinker litt. Har ett yellowtop batteri til ss xxx6500d, lastet i 4ohm. Er bare snakk om 3 uker før jeg får flere batteri..
Comment