Originally posted by Miniboom
View Post
I teorien:
Si at det går 1 sekund mellom hvert basslag og basslaget kun varer i 0.3 sekund på området det virkelig trekker strøm, må han ha tre basslag for å ha mer eller mindre kontinuerlig strømtrekk tilsvarende 1 sek sinustone. Og om anlegget trekker 200amper på det meste, vil batteriet tappes i løpet av 60 min om det er 60ah (forutsatt at det spilles dunk dunk musikk fordi man må dele på tre, for å utgjøre 1 sek sinus som jeg beskrev over) men vil tappes slik at det får en merkbar effekt på lyden i løpet av 15 min. Men om dynamoen lader 60ah, vil det kanskje ta 30-40 min før det merkes på lyden, fordi dynamo lader mellom hvert basslag (altså 0.7 sekund pr basslag, som igjen kun varer 0.3 sek i tillegg til at den lader under basslagene), og å spille med så store strømtrekk som 200 amper i lengre tid enn 1 minutt gjør jo som oftest vondt om man har et greit element.
Jeg trakk 300 amper siste tiden jeg hadde omegaen med 9515g subben, og jeg spilte ofte på treff med alle dørene åpne på mer eller mindre maks mens bilen stod å sveiv, i opptil 20-30 min. Og hadde aldri problemer med å starte bilen etter dette om jeg hadde skrudd av motoren.
Teorien min over er for det første bare teori, og for det andre er den ikke helt korrekt men tatt etter hodeberegning når det gjelder det matematiske. Kun for å komme med et forståelig poeng.
Men er bilen av, og man spiller høyt i en god periode bør man ha en liten batteribank for å være trygg på å få start igjen
Dette er bare min mening, så kom gjerne med forslag i mot. Sier ikke at dette er korrekt, men er nå hvertfall min teori. Kom gjerne med argumenter i mot. Kan jo være enkelte andre faktorer jeg har glemt å nevne
Comment