Announcement

Collapse
No announcement yet.

Harman/kardon CA280, bridged.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Harman/kardon CA280, bridged.

    Hei!
    Har kjøpt meg en Harman/kardon CA280 bilforsterker; http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...&mid=m436&id=& vn=736
    Det jeg lurer på er hvis jeg skal koble bridged, altså bare en høyttaler (SUB), hvordan kobles det riktig?
    Sub'en er Alpine SWR1242D; http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
    På forsterkeren er det avbildet det motsatte av hva som står i bruksanvisningen
    Se vedlagt bilde...
    Attached Files

  • #2
    Gjør som tegningen tilsier, altså ytterste terminal på hver kanal - og drit i teksten. Hehe.

    Det er i alle fall "standardmetoden".

    Comment


    • #3
      Pluss fra kanal 1 til pluss på sub, og minus fra kanal 2 til minus på sub.
      It's all Pioneer, bby!

      Comment


      • #4
        jeg kan jo "forklare" beste måtte å finne ut hva som er RIKTIG....da trenger du self en ohmeter

        -ohmeteren setes til 200ohm eller gjennogangs måling (den som pipper når motstanden er lavere enn 200ohm)

        -du måler mellom R og L kanalen til du finner de 2 utgangene som gir 0ohm -dette er jordings punktene- men de 2 andre som måler over 1Kohm er utgangene til forsterkeren og det er disse 2 som du skal bruke til brokobling....der den ene utgangen fra R og tilsvarende fra L er den positive og negative utgangen -Den "negative" utgangen er gjerne den som har snud fase med 180grader i forhold til pluss og derfor kalles "-" utgang

        NB:Hvis forsterkeren ikke har en egen "bridge/brokobling" velger for dette SÅ MÅ DET BRUKES EN Y-LEDD i inngangen til begge kanalene(eller sørge for at begge inngangen får en mono/identisk signal)!!
        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

        Comment


        • #5
          Originally posted by matador View Post
          NB:Hvis forsterkeren ikke har en egen "bridge/brokobling" velger for dette SÅ MÅ DET BRUKES EN Y-LEDD i inngangen til begge kanalene(eller sørge for at begge inngangen får en mono/identisk signal)!!
          True, har svidd en forsterker pga det der...

          Comment

          Working...
          X