Da jeg var ute og kjørte bil i helgen med musikk på middels volum så tok sikringen foran kvelden helt plutselig under fart.
Jeg gikk derfor over pluss-kabelen min foran, strekte den om litt og så etter sår eller skader, men fant ingen.
Prøvde da og sette i ny sikring, men denne gikk med en gang.
Jeg plukket og ut sikringene til kondensatoren (se tegning under) for å sjekke om det var den som kunne skape problemet, men sikringen foran ryker fortsatt.
Tegnet bare helt grunnleggende pluss og jord for enkelthetens skyld slik som kablene ligger i dag.
(Rød er pluss, gul er jord og blå er sikring/fordelerblokker med sikringer)
Jeg har koblet inn 2 fordelerblokker, en før og en etter kondensator, slik at jeg kan gi monoblokken min strøm direkte i de få øyeblikkene hvor kondensatoren lader seg opp igjen. Henrik/DDaudio mente jeg burde gjøre det, da jeg ikke visste om kondensatoren var helt oppegående eller ikke.
Noen som har noen ideer til hvordan jeg bør fortsette og feilsøke?
Sikringene i begge fordelingsblokkene baki er fortsatt like hele.
Jeg gikk derfor over pluss-kabelen min foran, strekte den om litt og så etter sår eller skader, men fant ingen.
Prøvde da og sette i ny sikring, men denne gikk med en gang.
Jeg plukket og ut sikringene til kondensatoren (se tegning under) for å sjekke om det var den som kunne skape problemet, men sikringen foran ryker fortsatt.
Tegnet bare helt grunnleggende pluss og jord for enkelthetens skyld slik som kablene ligger i dag.
(Rød er pluss, gul er jord og blå er sikring/fordelerblokker med sikringer)
Jeg har koblet inn 2 fordelerblokker, en før og en etter kondensator, slik at jeg kan gi monoblokken min strøm direkte i de få øyeblikkene hvor kondensatoren lader seg opp igjen. Henrik/DDaudio mente jeg burde gjøre det, da jeg ikke visste om kondensatoren var helt oppegående eller ikke.
Noen som har noen ideer til hvordan jeg bør fortsette og feilsøke?
Sikringene i begge fordelingsblokkene baki er fortsatt like hele.
Comment