Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mellomtone element streiket i komponentsett. Feil funnet.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mellomtone element streiket i komponentsett. Feil funnet.

Har ikke hatt lyd i mellomtonen i døra på snart 4-5 mnd.

Rett før dne sluttet å virke kom lyden periodevis. Etterhvert var det mer og mer skjelden det var lyd i høytaleren.

Idag kom jeg meg ut i finværet og demonterte dørtrekk osv. Fant ut at høytalerterminalene var rustet såpass mye at det ikke var kontakt mellom kabelsko og terminaler lenger. HT har sittet i bilen i ca 3-4 år.

Løsningen var jo da nye kabelsko og å pusse rein terminalene for rust.

Men synes det er rart at terminaler skal ruste såpass. Dette var på et ettermarkeds komp.sett. (infinity kappa c6.75)
    Skrudde ting rett i igjen. Men det kommer jo til å ruste igjen etterhvert.

Kanskje jeg burde "rustbehandlet" høytalerterminalene på et vis? Det er jo tross alt litt fuktig inni døra på bilen.

Noen tips om hva som kan hjelpe for å unngå liknende ting i fremtiden?

finne ut hvor fukta kommer fra? eliminere det også kanskje ha noe som isolerer rundt terminal inngangene?
    Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

Comment

Fukta er bare naturlig i døra, det er desverre slik bilen er laget. Høytaleren utsettes derfor for rå\ruktig luft mye av tiden.

Isolere hele terminalen? Kanksje det. Må jo i såfall ha byggskum eller silikon eller liknende rundt hele terminale on innslutte den i en lukket boble av noe slikt. Kanskje ikke så dumt der

Comment

Fukt vil det bestandig være i ei dør. Ikke til å komme utenom

Å legge litt silikon rundt terminalene er nok ikke dumt det nei. Trenger ikke mye, bare nok til å dekke over terminalene.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

Comment

Working...
        X