En liten bonus med dette er at Dynabel er sponsor av EMMA, og da kan en vel bruke Digital Designs i emma-konkurranser fremover?
Kunne man ikke det før dah? Hva er det slags mollbo-regler som opereres i slike konkurranser? Er det lissom kun lov for Odd Fellow i være med dær,eller MÅ du ha Klær fra Dressmann for å komme inn?
For å spørre på godt Norsk: Kan en ikke komme med hvilket som helst merke(bilstereo/hjemmestereo) og værra med (ho) Emma?
det stemmer. Man kan kun bruke utstyr hvor importør har betalt en avgift/sponset Emma hvis jeg har forstått det riktig. Samme har vel vært for soundstream, men ny importør har sagt at det skulle ordnes
Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840
Såvidt jeg har skjønt, så gjelder dette kun for produkter som HAR en importør i landet, at de da må sponse/betale emma for at kundene får lov å stille med produktene. Men det er greit å stille med ting som du har tatt inn fra utlandet selv, som ikke har importør her til lands. F.eks Tang-Band, FI, Sundown for å nevne noen.
Om dette er feil, kan sikkert noen Emma-folk arrestere meg på det Men det er sånn jeg har tolket reglene iallefall.
Mulig feil å spør, men hva er det som gjør DD elementer så bra i forhold til andre merker? Seas, Kicker, Hertz, Focal osv osv?
Har lest en del om Digital Designs her, men lurer fortsatt på hva som gjør disse så mye bedre enn andre?
Hva bruksområde har di? Bare dBdrag eller er de bra til "godlyd" også?
Forøvrig synes jeg det er greit at dynabel tar over salget for DD norge, nevnes også at jeg synes Dynabel sine sider er helt OK, ikke noe fancy men den gjør det den skal, informerer om produktet (Seas elementene har de databladene på som jeg synes er et stort pluss!). Elutstyr sin side syns jeg også er relativt fin, oversiktlig og forstålig, samt gode priser
Tor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
DD har 2 serier som er rene SQ serier, og dette er DD2500 serien og DDZ91 serien.
Andre serier brukes for øvrig til DB Drag selv om de er vel så potente til SQ bruk. Mange misforstår dette siden DD er så veldig kjent for å spille høyt.
Grunnen til at DD spiller veldig høyt og vinner mange konkurranser er nok fordi det er ekstremt dyre elementer. Nytter ikke å stille opp med topp elementet fra hertz til 5 lapper mot f.eks. 9500 serien til DD som koster 10 lapper. Eller DDZ95 serien til 20 lapper eller DDZ serien til 50 lapper
Vet ikke om du har vært inne på nettsidene www.DDaudio.no men der er det listet opp alle elementer med priser og alt er oppdatert av det som er der. DDZ91 og Z95 er de eneste elementene som ikke er listet opp. Kommer en del nytt nå i 2010, som ikke blir oppdatert på DDaudio.no da jeg har lagt det ned, men Dynabel.no oppdaterer nok med denne infoen
Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Pris sier ikke alltid nødvendigvis noe om hvor bra selve elementet er med tanke på lydkvalitet (Er det dette SQ står for? :P)
Er veldig ny i verden av lyd og bil.
Satser selv på at det blir 2x 10" DD elementer etter jeg har komt meg ut i lære eller noe. Her skal det bygges!
Tor Martin Ølberg
Nei pris trenger ikke alltid si noe om dette, men veldig ofte gjør det det. Spesielt i bilstereoverdenen fungerer det slik at man får det man betaler for i de fleste tilfeller.
Når en subb er dyrere og av kjent og bra merke vet man at produsenten har brukt mer tid og penger på å utvikle f.eks. et lettere og stivere membran, bedre talespole, smalere magnetgap, stivere spider og oppheng, lettere dustcap, bedre kjølesystem osv osv.
Og derfor er det ganske lett å forstå at et element til 10 000 kroner vil i de fleste tilfeller spille penere eller høyere enn ett element til 5000
Og DD har jo nesten bare dyre elementer, og kremforsterkere, så det er vel kanskje derfor det tar seg så bra ut. Men bygging har jo langt mer å si for om det spiller høyt eller ikke.
Og man trenger ikke en svindyr subb for at den skal spille pent. Da bør det mye heller brukes mer penger på frontsett, og forsterker til dette samt en god spiller og mye dempematter
Men skal du spille høyt, så legger man mest penger i forsterker til subbene og gode subber. 2stk DD1510 spiller utrolig høyt til prisen og egner seg nok veldig bra for deg siden du er lærling og ikke har allverdens med penger. De to sammen med DDM1b monoblokk på 1500W RMS er en perfekt kombinasjon som gir mye for penga
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
For øyeblikket har jeg
1x Dynabel BF4501
1x Dynabel BF1502
1x Seas Lotus Performance set (PW165 og PT27F) - Kjøpte nettopp RW165 som skal byttes med PW165 når jeg får satt inn alt
2x Seas Lotus 10" subwoofere.
Planen blir vel å bytte ut elementene etter hvert med noe litt sterkere.
Ontopic: Jeg finner ikke DD på dynabel sine sider. Hvor fører di disse?
Tor Martin Ølberg
De har nettopp blitt forhandlere og Nils holder i skrivende stund på å legge inn produktene med priser, info og bilder.
Det kommer nok opp som sortiment veldig snart på Dynabel.no, men allerede nå kan du ringe/sende mail til Dynabel og forhåndsbestille slik at det går kjappest mulig. I mellomtiden kan du bruke mine nettsider til å navigere til det/de produktene du ønsker å kjøpe, og så legge inn ordren hos Dynabel via tlf eller mail
For øyeblikket har jeg
1x Dynabel BF4501
1x Dynabel BF1502
1x Seas Lotus Performance set (PW165 og PT27F) - Kjøpte nettopp RW165 som skal byttes med PW165 når jeg får satt inn alt
Hvorfor bytte ut så gode elementer som Lotus 10"??
Tiden vil vise seg hva jeg gjører. Planen er å bygge ut og fortsette å bygge ut til det ikke er plass til noe bedre. Må tenke på flerne løsninger, eventuelt en annen bil med bedre akustikk samt demping. Men vi ser hvor langt lommeboka rekker til nå. Det er det største hinderet for øyeblikket.
Tor Martin Ølberg
For øyeblikket har jeg
1x Dynabel BF4501
1x Dynabel BF1502
ser jo ut som du alt sitter på et godt oppsett, men du syns kansje du mangler trykk i bassen?
Comment