Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny importør av Digital Designs!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Øyvind View Post
    Kan få til meget behagelig trykk av disse...

Spørsmålet er vel heller hvilken bil og kasse han har.
    seff, har ikke erfaring med 10" men har en del med 12"
    spørsmålet kom i forbildelse med at han vurderer dd
    Steffen Hammersgård
    Alpine - Mosconi
    Min prosjekt tråd

Comment

Ærligt talt så vet jeg ikke, hvis dere sjekker workloggen min så ser dere kassene. Trykket kommer nok til å bli mer enn nok for min del i første om gang. Det jeg skal prioritere på dette bygget blir mer lydkvalitet framfor dunkdunk som de aller fleste andre 18åringer tenker på for tia. Men ta en titt og se uansett. Sier ikke nei til ris og ros samt hjelp til et optimalt oppsett.

@Shammers; grunnen til 10" er stort sett fordi jeg kommer til å spille av musikk som krever raske slag i motsetning til 12" som skal være litt treigere (i teorien, har aldri testet ut dette skikkelig) Har derimot 2x 12" elementer som fungerer helt greit. (Rockford Punch og et dynabel element)
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

er en myte at 12" er tregere enn 10" er andre faktorer enn størrelsen på elemente som avgjør det... en 18" kan spille akkurat like raskt og presist som en 8"

Men om det ikke er at du synes det blir for lite trykk med 10" din, så synes jeg du bare skal beholde den. Det er trossalt en sub med meget god lyd
        Steffen Hammersgård
        Alpine - Mosconi
        Min prosjekt tråd

Comment

Det skal jeg garantert. Om jeg så bestemmer å bytte ut elementene går det fremdeles an å lage en grei hjemmekino sub med bilsubber.
          Tor Martin Ølberg

Comment

det er også riktig... seas 12" min gjør nå jobben som sub i min lille kino

Men om jeg hadde vært deg så er vel suben noe av det siste jeg ville ha skifta ut i det oppsette
            Steffen Hammersgård
            Alpine - Mosconi
            Min prosjekt tråd

Comment

Motatt og forstått.
              Tor Martin Ølberg

Comment

Originally posted by shammers View Post
                det er også riktig... seas 12" min gjør nå jobben som sub i min lille kino

Men om jeg hadde vært deg så er vel suben noe av det siste jeg ville ha skifta ut i det oppsette
                Du sikter vell nå til forsterker delen og spiller delen nå ja? For frontsettet er jo et relativt heftig sett.
                Ville kanskje gått for Hertz på forsterker delen. Billig SQ forsterkere.
                Om du vil importere, er Image Dynamics et godt alternativ.
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                  Du sikter vell nå til forsterker delen og spiller delen nå ja? For frontsettet er jo et relativt heftig sett.
                  Ville kanskje gått for Hertz på forsterker delen. Billig SQ forsterkere.
                  Om du vil importere, er Image Dynamics et godt alternativ.
                  vet ikke hva han har for spiller men ja, var den retningen jeg sikta. komponent sette er bra Og synse heller ikke det er feil å bruke dynabel forsterkere. personlig mener jeg det er meget bra forsterker pris tatt i betraktning og tror ikke det er noe særlig å hente på å bytte de ut med hertz.
                  synes egentlig han har et bra oppsett med mye potensiale om det er bra justert og montert
                  Steffen Hammersgård
                  Alpine - Mosconi
                  Min prosjekt tråd

Comment

Shammers, spilleren er en Alpine CDA-105Ri.
                    Tor Martin Ølberg

Comment

fin spiller det, eneste jeg ville ha gjort om du er ute etter oppgradering er å kjøpe en PXA-H100 imprint prosessor til den spilleren, bytta ut 2 kanaleren med en 4 kanaler så du kan benytte aktiv deling og tidskorigering fult ut.
                      den prossessoren gir deg mulighet for 3 veis aktiv deling, tidskorigering og 7 bånds grafisk eq eller 5 bånds parametrisk eq
                      dette gir deg mere justerings muligheter
                      Steffen Hammersgård
                      Alpine - Mosconi
                      Min prosjekt tråd

Comment

Planen var å gå til innkjøp av en imprint prosessor når lommeboka strekker seg så langt, første prio er å få det opp å gå
                        Tor Martin Ølberg

Comment

høres fornuftig ut, om du vil ha fult utbytta av tidskorigering bør du kjøre komp sette på en 4 kannals forsterker og dele aktivt.
                          virker som du er på rett spor for å få go lyd
                          og ikke minst, kjør på med dempematter når lomboka tillater det. er mye å hente der
                          Last edited by shammers; 19-02-2010, 03:21.
                          Steffen Hammersgård
                          Alpine - Mosconi
                          Min prosjekt tråd

Comment

Må ikke du begynne å bli helt komplisert med meg nå Tidskorigering? Har aldri hørt om det eller hvordan det fungerer.
                            Dele aktivt? Hva legger du i det?

Blir veldig offtopic dette, men skit au.
                            Tor Martin Ølberg

Comment

står mye om aktiv deling og tidskorigering her på forumet om du bruker søkefunksjonen.
                              veldig enkelt forklart; aktivdeling da bruker du et aktivt delefilter i imprint prossessoren i stede for de passive delefilterene som følger med komp sette. du trenger derfor 1 kanal til hver av diskantene og en kanal til hver av midbassene, derfor 4 kannals forsterker.
                              tidskorigering bruker du for å kompansere for avstanden mellom diskant,midbass og sub så de spiller mer sammen og ikke høres ut som de er plassert på forskjellige steder.
                              Men bruk søkefunksjonen, det er skrevet side opp og side ned om disse tingene her
                              Steffen Hammersgård
                              Alpine - Mosconi
                              Min prosjekt tråd

Comment

Første sending med DD er vel bestilt og ankommer i begynnelsen av Mars sa Nils på torsdag. (ventet lenge nå) SKal bli spennende å få testet ut 2515 subben og DDW6.5 midbassene
                                Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                                Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Working...
                                X