Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gullkorn fra bilradiospesialisten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Elutstyr.no View Post
    Jøss, mye sjokkerende lesning. Hadde aldri trodd det var så useriøst på BRS, har vel hatt intrykk av at de er ganske "store".
    Det er jo det som er så galt, det er jo en stor bedrit og de har ikke mer peil en det der, jeg har erfaring både med avdelingen i bergen og i trondheim, virker så det er like ille begge plasser.

Comment

Tror det som irriterer meg mest med BRS er at en kondis er en mirakelvare for anlegg uansett hvor store de er, og at kondiser løser alle problemer og at lyden blir så fantastisk mye bedre.

Men, på noen punkter er dem faktisk meget flinke, for flere av de ansatte er jo interesserte folk som har jobbet med dette i flere år.

Har lært et par tekniske ting av dem, ettersom fattern var daglig leder der i 3 år for 5-6 år siden.

Men ja, noen ting er helt på jordet, og at de faktisk enda skyter Rockford Fosgate høyt opp i været hva angår kvalitet og lydstyrke/lydkvalitet syntes jeg er helt på trynet.

Skulle kjøpt en 15" power sub fra RF og testet den mot en DD3515 sub, så skulle vi vel fått bokstavelig talt latterlige resultater og differanser
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Broren min kjøpte seg en CTR fra en i tr.heim, med stereo bygget av BRS, ikke engang ledningene til diskantet har de skjult, og ledningsrotet som var i bagasjerom skulle en ikke tro det var profesjonelle som har att de i.

Men problemet er, at den 2din spilleren som stod i ble svart og sto og blinka av og på(+ at man måte vente 7 min før man kunne bruke den)
        Så vi kjøpte en ny spiller, og det samme skjedde med den, men vi fikk en ny fra der vi kjøpte den...

Så er det installeringen som har gått feil her siden det skjedde 2 ganger på kort tid, eller hva tror dere?

(Sorry for å tyvlåne tråden litt men følte ikke for å lage en helt ny)
        Honda Civic Ej9
        Pioneer/Hertz/Audison

Comment

Nja, litt rart om det skulle være installasjonen som har ført til akkurat det. Vil heller tro dere bare har vært meget uheldige. Dårlig installasjon kan ofte føre til ødelagte phonoutganger om jordingspunkt er for dårlig, men tviler på at det kan ødelegge spilleren slik du beskrev.

Men alt er jo mulig
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

En historie jeg fikk på øret var at de hadde bygget et annlegg til en kar. ISOBARIC oppsett med 2 og 2 subber som spillte mot hverandre. Der må 2 av elementene fasevendes så de ikke spillte inn i hverandre og for at lyden blir bra.

Dette var ikke gjort.

(usikker på om jeg forklarte dette rett. Men det er et push pull system. Båndbass)

I alle fall de hadde gjort alt som ikke skal gjøres feil.. FEIL... slik at 4 nye subber måtte inn...

Moro.
            Pioneer - Hertz - Zealum
            Prosjekt Volkswagen Passat 3B
            Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Working...
            X