Et syrebatteri vil aldri kunne lades over ca. 85%, og aldri tappes til mindre enn 50%. Det vil si at du da har ca. 37Ah i bilen din, sånn praktisk set.
Et AGM batteri kan utlades nesten heeelt tomt, flere hundre ganger. Et syrebatteri vil bli ødelagt etter 4-5ganger. 72Ah kan du vel si at er "reelle" Ah, mens i syrebatteri så er ikke 88Ah reelt i det hele tatt.
Det at du går fra 88Ah syre, til 72Ah glass vil da si at du får MYE mer Ah tilgjengelig.
Note: Har ikke veldig god peil på det jeg prater om.(Gjelder det meste) Slike diskusjoner er viktige, det tvinger fakta frem på bordet, ofte i detalj.
Et AGM batteri kan utlades nesten heeelt tomt, flere hundre ganger. Et syrebatteri vil bli ødelagt etter 4-5ganger. 72Ah kan du vel si at er "reelle" Ah, mens i syrebatteri så er ikke 88Ah reelt i det hele tatt.
Det at du går fra 88Ah syre, til 72Ah glass vil da si at du får MYE mer Ah tilgjengelig.
Note: Har ikke veldig god peil på det jeg prater om.(Gjelder det meste) Slike diskusjoner er viktige, det tvinger fakta frem på bordet, ofte i detalj.
Comment