Announcement

Collapse
No announcement yet.

En TANKEVEKKER!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En TANKEVEKKER!

    hadde helga vakt på viking bergings bil i helga,og kl 2 natt til søndag ble jeg oppringt og ble komandert ut til ett ulykkes sted,en bil hadde dratt av veien med fire ungdomer i. Da jeg kom dit var det luft ambulanse og full pakke på plass. Etter det jeg hører så skal det vist gå ganske bra med folket.
    Etter en rask titt i bilen,så så jeg att stereoanlegget,som hadde to løse basskasser liggende bak i bilen IKKE var skikkelig montert.

    den ene kass ligger bak,men ellementet hadde løsnet fra kassen.

    [IMG][/IMG]

    subben hadde havnet i baksetet.

    [IMG][/IMG]

    den andre subbkassen hadde havnet i forsetet.

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]
    Skru fast bilstereoen deres folkens.
    Last edited by Jonny.B; 18-11-2007, 11:58.
    "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

  • #2
    Trist når slike ting skjer, men godt at du setter forkus på slikt Jonny, med et dekkende eksempel slik som dette. Er alt for mye bilstereo ute blandt folk som bare er "slengt" inn i bilen fordi dem "ikke har tid", eller gidder å gjøre det skikkelig. Med skikkelig mener jeg montere det fast rent mekanisk.
    Glenn Solie

    Frittstående konsulent

    Comment


    • #3
      Jeg har jo dømt ESPL installasjons bedømming i store deler av emma sinn sommer turné i år og jeg har ikke blitt imponert over mengden festa basskasser.
      Er stort sett ganske mye andre løse deler også som batterier og forsterkere som også skremmer meg..

      Skal sies at en by vi var i var en del bedre, i Bodø var det et høyere nivå på både festing av utstyret, avsikring og terminering. Det var jo noen tilfeller her også, men stort sett veldig bra.

      Så fest utstyret ditt, du vil nødig ha det i hode hvis uhellet er ute
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

      Comment


      • #4
        sliter med dette selv. har ingen anelse om hvordan jeg skal få festet alt i bagasjerommet.
        Har funnet ut av det "enkleste" og mest solide blir å lage en skikkelig ramme i stål til forsterkerne og subkassen, og lage deksler i glassfiber. det funker liksom ikke med mdf!

        Hvis noen kan ta på seg en liten "sveise ramme jobb" eller lignende send meg en pm!!
        Prosjekt SQ Audi A3

        Comment


        • #5
          Jeg kræsja med en lastebil for noen år siden, da hadde jeg 12stk 10" baki golfen. Angrer ikke på at jeg brukte en dag ekstra for og feste kassa nå, hadde jeg ikke gjort d, hadde jeg nok ikke sittet her nå...

          Så jeg henger meg på den, SETT FAST ANNLEGGENE DERES FOLKENS!!
          Jon Ola, team dynabel
          78 mod golf1 db-bil
          92 mod golf3 bruks bil

          Comment


          • #6
            Dette får jeg håpe blir en tankevekker for noen her hvertfall...

            Er jo utrolig mange , hvertfall i DBdragmiljøet, som kjører rundt med 100 kilos kasser som ikke er festa .. tenk dere en kasse på 50-100 kg når en kjører i 80 km/t, det er MYE krefter viss det ikke er festet..!
            1993 BMW 318is coupe

            Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

            Comment


            • #7
              Tja, 50kg blir vel noe rundt 2.000kg ved 40G som gjerne oppstår i en kollisjon så det er store krefter ute og går.

              Comment


              • #8
                Sett lignendes før og det er skremmende! Med tanke på flere som har løse kasser med 6*9" for eksempel, å få en slik kasse i bakhodet, da er du rimelig ferdig!

                Så sier også, skru fast bilstereon!
                Pioneer - Hertz - Zealum
                Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                Comment


                • #9
                  Skremmende det der, såg mye av det når jeg gikk lære som bilmekaniker. Og ikke bare at det ligger henslengt. Folk mangler sikringer, bagasjerommet er ikke fuktig, men det flyter over av vann. og hva kan skje om dette kortslutter...? Har gitt mange anmerkningslapp pga slike ting. Er jo livsfarlig, men få som skjønner alvoret.
                  Mvh Stian Kolås
                  -75 Volvo 242: Soundstream -75 Audi 50LS:Prosjekt
                  - 92 Honda Civic VTi. Gamle ODR Civicen http://bil.autodb.no/autodb/frame_se...8;_cmd=similar

                  Comment


                  • #10
                    Har nevnt det tidligere også, det nytter lite med godt feste om materialet rundt gir etter. Se bare på bildet hvor elementet har løsnet fra kassa;



                    Elementet satt nok greit fast, men når sponplata skruene henger i ikke vil mer er det ikke mye å komme etter. Bruk ALLE skruehullene, gjerne med klomuttere eller skiver på baksiden.

                    Er det noen regler innen EMMA/dB Drag rundt dette med forsvarlig forankring av komponenter? Hvis ikke er det kanskje på tide? Om ikke annet så for å sette mer fokus på det og "sende ut riktige signaler" som det heter i markedsføringssammenheng..

                    Comment


                    • #11
                      Ting blir sjekket om sitter fast i emma sammenheng, til og med i ESPL. Veldig mange skjønner ikke vitsen med dette og mange kjører bare forbi installasjons dommeren. Rett og slett fordi de ikke er vant til det fra db-drag, så dette er noe db-drag bør ta tak i spør du meg. Om ikke de skal konkurere om hvem som har penest bygg, men hvem som spiller høyest så burde jo anlegget være sikkert å kjøre rundt med på veien
                      Jeg sier ikke at alle db-drag bilene ikke har fast skrudd utstyr, men at det er mange fra det miljøet som ikke har festa noe som helst.

                      Hadde vel ikke gjort noe med en tanke sikrere biler i bilstereo miljøet.
                      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                      Comment


                      • #12
                        jeg har sikra NULL men det skal forbedres når nytt bygg begynner
                        www.eirikaspaas.com

                        Comment


                        • #13
                          huff, det så ikke bra ut

                          Holder det og feste kassa med vinkel-jern?
                          Last edited by Andy89; 18-11-2007, 22:06.
                          Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                          Comment


                          • #14
                            og bolter i tilegg da? festet med vinkel jern en gang, og patent bånd med 5mm treskruer som var gode og lange, tok en syk bråbrems kan du si(i en fortaus kant) og kassa slo ned baksetet og slo imot setene forran. skruer og alt ble revet rett ut....... Så prøver å bolte litt i gods,gjerne originale bolter osv, sveise litt osv... nå er det ganske så tomt i bilen for øyeblikket,men ting kommer

                            Jonny: husker du har kommentert en slik sak som dette tidligere, og fikk endel imot deg.. utrolig! da tror jeg ikke de har opplevd eller skjønt hvilke krefter som settes i sving...

                            Comment


                            • #15
                              det holder vel og sveise noen vinkeljern i bilen og ta noe heftige bolter igjennom kassa?
                              vil ikke ha en stor kasse i ryggen!
                              Last edited by Andy89; 18-11-2007, 21:51.
                              Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                              Comment

                              Working...
                              X