Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny bil

    Hei alle sammen.

    Vurderer å bytte ut A3'en med en litt nyere bil. Jeg har vært veldig fornøyd med A3'en så langt, har nesten ikke hatt noe problemer med den i forhold til det man hører om VAG-biler fra bekjente men føler fremdeles at jeg ønsker en litt nyere bil. Trenger deres hjelp med råd, tips og valg.

    Budsjettet er ca. 250-260k. Regner med at det blir en 2010 modell til denne prisen hvis man ønsker 4-hjulsdrift.

    Jeg har sett litt på nyere Audi A3, VW Golf og Subaru Impreza.

    Noen som har erfaring med disse bilene? Hvordan er plassen i disse bilene i forhold til hverandre? Driftsikkerhet? Vanlige feil?

    Har hørt at diesel boxer motoren til Subaru er litt tam, stemmer dette?

    Noen som har noen råd eller tips for hjelpe meg med dette valget?

  • #2
    Hvorfor 4hjulsdrift? Det er litt useless i Oslo.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Enig at det er kanskje ikke så stort behov for det her i Oslo, men det har vært et par ganger jeg har satt pris på at jeg har hatt det. Er noen ganger i året vi kjører opp til fjellet også om vinteren og da har det vært greit å ha 4-hulsdrift.

      Comment


      • #4
        Ser den, men du må ta prisen i betrakning.

        Det er en del tusen ekstra i innkjøp, pluss at det blir noen kroner ekstra i driftstoff, litt avhengig av bil seff.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Legacy Spec B går vel innenfor budsjett? Pen å se på, 245 hk, 3-liters bensin flatseks og såvidt jeg vet mer plass enn Impreza... Må bare vente til det dukker opp en på Finn, eller lete utenlands.



          Alfa 159 Q4 2.4 diesel er dessverre for dyr med mindre du er en hai til å prute. Peneste stasjonsvogna på markedet? En bekjent har både 159 Q4 og Lancia Integrale og mener faktisk at 159en ikke står mye tilbake for 'gralen... På 2009-modellene er nok barnesykdommene som de tidligere årgangene led av luket bort. Kvaliteten skal være meget god fra 2008 og opp.

          Last edited by epifant; 13-08-2013, 05:26.

          Comment


          • #6
            Subaruen kan jeg forstå, men Alfa?
            De pleier ikke akkurat å holde seg i verdi over tid..
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Har en passat stasjonsvogn 2010 mod TSI til 250 tusen tilsalgs om det er av interesse? ikke 4 hjulsdrift da men en meget drivstoff gjerrig bil og har hørt passaten tar seg utrolig godt frem på vinterføre;D 7trins dsg aut, gått 73 tusen, servicer fulgt og nye dekk med felg 20" er det også

              Comment


              • #8
                Originally posted by neptyr View Post
                Subaruen kan jeg forstå, men Alfa?
                De pleier ikke akkurat å holde seg i verdi over tid..
                Er det noen nyere biler som pleier å holde seg i verdi...?

                Spør du meg er det bedre å ha det moro mens man taper 100 000 enn å kjede seg mens man bare taper 80 000. Men alle har såklart forskjellige prioriteringer

                Comment


                • #9
                  Takk for svar folkens, men jeg ønsker ikke stasjonsvogn.
                  Som dere kan se i min første post har jeg lyst på en mindre bil.

                  Jeg har nå prøvekjørt en Golf 2010 modell 1.6 diesel. God bil å kjøre men syntes den var litt tam i forhold til A3'en jeg har per idag. Ble veldig overrasket over hvor god plass det var i baksetet selv om dette er en liten bil.

                  Hvis dere ser bort ifra 4-hjulsdrift hvilken bil ville dere valgt? Vurderer å bare droppe det og kjøpe en ny bil som mulig.

                  Finnes jo flere alternativer som BMW 1-serie, Ford Focus, Hyundai I30, Volvo V40, Kia Ceed, Alfa Romeo Giulietta, Toyota Auris og Mitsubishi Lancer. Sikkert flere alternativer.

                  Bør jeg velge bensin eller diesel?
                  Ønsker en litt sprekere bil enn Golfen jeg prøvekjørte.

                  Noen som erfaring med disse bilene? Er litt skeptisk til Alfa Romeo, Kia og Hyundai pga. det jeg har hørt tidligere. Men virker som det har blitt mye bedre og at man får mye for pengene.

                  Comment


                  • #10
                    hva med passat cc?eller Audi a5,må vel kanskje legge noen lapper til på bordet for a5
                    volvo s60
                    vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
                    Member of VW Audi Club Norwegen

                    Comment


                    • #11
                      Passat cc er i hvertfall flott og se på.
                      En jeg kjenner har en og han er kjempefornøyd.
                      Spiller: Pioneer p6600DVD
                      Frontsett: Seas Lotus Performance
                      Sub:Morel Elate Sw10

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by epifant View Post
                        Er det noen nyere biler som pleier å holde seg i verdi...?

                        Spør du meg er det bedre å ha det moro mens man taper 100 000 enn å kjede seg mens man bare taper 80 000. Men alle har såklart forskjellige prioriteringer
                        Joa. Det meste av verdien er vel vekke i det du tar den ut av sjappa uansett.
                        Men jeg er litt på at bil er bruksgjenstand, blir litt sånn når du har tatt MC-lappen
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

                        Comment


                        • #13
                          Jeg vet ikke hvor snart du trenger ny bil, men om du kan vente 3-4mnd, så hadde jeg sterkt vurdert å kjøpt bil her: http://dinbilpartner.no/nybil/konfig...d=67&carid=625

                          For eksempel en Golf 7 med enten 122 eller 140hk motoren. Begge er innenfor budsjett, men det er rom for mer ekstrautstyr med den minste motoren. Da får du en nybil som du bestemmer helt selv hvordan skal være, 5 års fabrikksgaranti (fram til 2018 med andre ord) og man sparer bortimot 100 000 i forhold til å kjøpe den fra Møller.

                          PS. Flett ny Polo GTI med 180hk (denne motoren har både turbo og kompressor) 7-trinns DSG osv er ikke langt over budsjett heller ca 280k
                          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                          Comment


                          • #14
                            Takk for linken Haakon O, var en del å spare på denne siden.

                            Hva dekker fabrikkgaranti kontra nybilgaranti?

                            Comment


                            • #15
                              Akkurat det samme Nå får man valgt 5 års fabrikksgaranti som tilvalg for noen tusen, før så kunne de bare tilby 2 års fabrikksgaranti og 3 års garanti via tredjepart. Men nå har de fått til utvidet fabrikksgaranti, som er det samme som blir tilbudt fra de norske importørene. Det betyr for deg at du kan bare levere bilen inn på møller, så dekker produsenten det direkte om det er en garantisak, i 5 år fra kjøpsdato.

                              Det blir her jeg handler bil når nybil skal innhandles. Satt sammen en Skoda Octavia III stasjonsvogn (den nye som akkurat er kommet på markedet) og selv når mer eller mindre hele tilbehørslisten var krysset av, så kom den på ikke mer enn ca 240 000.

                              Ikke mye å savne på denne lista føler jeg

                              Skoda Octavia Stasjonsvogn 1.2 TSI 105HK 6-GIR Start/Stop - ELEGANCE

                              Farge:
                              Candy white (9P9P)

                              Interiør:
                              Skinn/Alcantara interiør sort (HA)

                              Belyste fotbrønner (6T2)

                              Automatisk avblendbart innvendig speil (4L6)

                              Varme i forseter (PW0)


                              Proaktiv passasjerbeskyttelse (7W1)


                              Tretthetsvarsler (PKH)


                              4 års Skoda utvidet fabrikkgaranti (EA2)
                              - Inntil 120.000 km (2+2 år)


                              Oppvarmede vindusspylerdyser (9T1)


                              Fjernlysassistent (automatisk dimming av fjernlys) (8G1)


                              Lysassistent med Coming Home/Leaving Home (PWE)


                              Maxi Dot kjørecomputer med farger (9S6)


                              DAB+ digitalt radiomottak (QV3)


                              Handsfree Bluetooth med stemmestyring (PT3)



                              Amazing Elegance
                              - Sidekollisjonsputer bak (PE4)
                              - Lysassistent med Coming Home/Leaving Home (PWE)
                              - Fjernlysassistent (automatisk dimming av fjernlys) (8G1)
                              - Bi-xenon frontlykter med LED kjørelys (PK9)
                              ** med AFS (automatisk frontlyssystem)
                              ** med dynamiske kurvelys
                              ** med lyktespylere
                              - Automatisk avblendbart innvendig speil (4L6)
                              ** med regnsensor
                              - Tåkelys (tonede) foran med hjørnefunksjon (PW2)
                              - Baklyktene i LED-teknologi (8SK)

                              Elektrisk foldbare utvendige speil med innstigningslys og dimmefunksjon og minne
                              SUNSET - ekstra mørke ruter bak (PH7)


                              Elektrisk justerbare forseter (PWC)
                              - Elegance
                              - krever speil med minne
                              - utelukker nedfellbart passasjerse og
                              ** oppbevaringsrom under passasjersetet

                              Parkeringsassistent 2.0 (7X5)
                              Krever Bolero eller navigasjon
                              - Elegance


                              Driving Mode selection (PFC)
                              - Valg mellom fire ulike kjøremodus
                              - Ambition og Elegance


                              LANE ASSIST (kjørefeltassistent) (PWH)
                              Krever Bolero eller navigasjon, samt Lysassistent og innfellbare speil
                              - Ambition og Elegance

                              Sportsunderstell (PKX)

                              KESSY - Nøkkelfri adgang og start/stopp knapp (PDD)

                              18 toms lettmetallfelger Golus (PJ5)
                              - 7,5Jx18 felg

                              3-eket multifunksjonsratt i skinn (PLU)
                              - Styring av radio og telefon
                              Last edited by Haakon O; 15-08-2013, 00:24.
                              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                              Comment

                              Working...
                              X