Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peerless/Genesis?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peerless/Genesis?

    Er ikke denne suben: http://www.avhandel.no/hjem/bilstere...308swr-12.html


    Den samme som Genesis sin? : http://engenaudio.com/Produkter/Genesis/A3001.jpg


    Er Genesis'en bygd på Peerless sin ? Er det noe vesentlig forskjell på disse to egentlig, eller er det bare klistremerkene som skiller de?
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

  • #2
    Genesis bruker vel Tymphany i det meste av høytalerene sine?

    Men du må huske at selv om de ser like ut, så kan spesifikasjonene på coil osv være forskjellige, kan og være forskjellig membran og oppheng.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Her er et annet element som er basert på XLS/XXLS-serien til Peerless. Ifølge en av de som står bak N-core, er også standardelementene svært gode. Dynabel har jo av og til kjørt som ukens tilbud til svært gode priser. Selv til vanlig pris tror jeg absolutt du kan gjøre verre kjøp.

      Frode

      Comment


      • #4
        Genesis får sannsynligvis produsert elementene hos Tymphany etter andre spesifikasjoner enn "standardmodellene" ja.

        Når det er sagt er det fullt mulig å få god lyd fra f.eks. XXLS alu-elementene som koster 16-1700 kroner, så man må jo se an prisen litt også.

        EDIT: pokker Frode. Igjen!

        Comment


        • #5
          Må nesten ta med disse i vurderingen også nå da.. Er på utkikk etter nye suber som krever minimalt med kasse, og minimalt med forsterker.. Disse er tydligvis et bra utgangspunkt da.. =)
          Mvh.
          Roy
          Mob: 40 30 99 06

          Comment


          • #6
            Originally posted by epifant View Post
            EDIT: pokker Frode. Igjen!
            Jeg er visst i form for tiden!

            Frode

            Comment


            • #7
              Det er samme elementer ja, dog med litt forskjellige specs. Men tror ikke genesis sin subb er verdt mer en det dobbelte av peerless sine! Samme gjelder topp serien til genesis og scan speak revelator. men her er også prisen 2x av scan, men fordelen med genesis her er at de tåler bil klima!
              Prosjekt SQ Audi A3

              Comment


              • #8
                Ja, er dette med klima som er det største "problemet" med disse.. Men jeg ser de er listet under "Bilstereo" kategorien på den siden jeg linket til, så de tåler det nok =)
                Mvh.
                Roy
                Mob: 40 30 99 06

                Comment


                • #9
                  Originally posted by aFFekak View Post
                  Ja, er dette med klima som er det største "problemet" med disse.. Men jeg ser de er listet under "Bilstereo" kategorien på den siden jeg linket til, så de tåler det nok =)
                  En subwoofer vil greie å takle klimaet i en bil. Er verre med mellomtoner og ikke minst midbasser i dørmontering. de må kunne tåle mye fukt og er som regel mer beregnet til å stå freeair i dør..
                  Prosjekt SQ Audi A3

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by hc_tk View Post
                    Det er samme elementer ja, dog med litt forskjellige specs. Men tror ikke genesis sin subb er verdt mer en det dobbelte av peerless sine! Samme gjelder topp serien til genesis og scan speak revelator. men her er også prisen 2x av scan, men fordelen med genesis her er at de tåler bil klima!
                    Det er ikke så enkelt. Genesis sine Absolute Serie har helt andre parametre enn Revelatorene til Scan-Speak. Dem er optimalisert for å få bass i dør, tilsvarende Scan-Speak har parametre for små tette kasser.

                    Alpine har jo disse i F#1 settet, dem er også forandret tilsvarende for å passe i dør i forhold til Scan-Speak.

                    Men om de er verd den relative høye prisen er en annen sak.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by gbraen View Post
                      Det er ikke så enkelt. Genesis sine Absolute Serie har helt andre parametre enn Revelatorene til Scan-Speak. Dem er optimalisert for å få bass i dør, tilsvarende Scan-Speak har parametre for små tette kasser.

                      Alpine har jo disse i F#1 settet, dem er også forandret tilsvarende for å passe i dør i forhold til Scan-Speak.

                      Men om de er verd den relative høye prisen er en annen sak.
                      Tja... 24 995,- veil er vel ikke noe å grine over? Og OM noen hadde spurt etter et sånt sett så tror jeg kan kunne gjort litt med prisen.
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

                      Comment


                      • #12
                        Er ikke veil på mer enn 25k nå? Var 40k før veit jeg, og det var litt i drøyeste laget..
                        Mvh.
                        Roy
                        Mob: 40 30 99 06

                        Comment


                        • #13
                          Du får F#1 settet billigere enn det rundt omkring. Rundt 13k nytt, og flere ganger har jeg sett stort sett ubrukte på ebay for 5-6k.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by gbraen View Post
                            Du får F#1 settet billigere enn det rundt omkring. Rundt 13k nytt, og flere ganger har jeg sett stort sett ubrukte på ebay for 5-6k.
                            13k nytt MÅ være fra utlandet. Ser ikke for meg at forhandlere i norge har akkurat dette settet til 13k som fast pris. (for de som i det hele tatt har det på lager)
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Typhon View Post
                              13k nytt MÅ være fra utlandet. Ser ikke for meg at forhandlere i norge har akkurat dette settet til 13k som fast pris. (for de som i det hele tatt har det på lager)
                              Nei, det er nok i Sveits, en nettbutikk der jeg så det nå nylig. Vet ikke om noen butikk i Norge som har det, men nå vet jo ikke jeg alt da...

                              Er som nevnt knappe 25k som er den aktuelle prisen i Norge, er det ikke?

                              Comment

                              Working...
                              X