Hei, har en '98 Passat STV som jeg driver og soter rutene på nå, men jeg sliter med en ting, og det er hvordan er det å ta ut rutene i bakdørene? Noen som har tips på hvordan dette skal gjøres?
MVH Trond
'98 Folkevogn Passelat 1.9 TDI
Alpine CDA-9887R, 2x12" Alpine Type-R subber, Alpine Type-R 6,5" komponent foran og bak, Memphis Mojo monoblokk, DynaBel BF0804 firekanaler. 146.6 dB personlig rekord
Ta av dørtrekkene. 2 torx nede ved dørkanten og 2 massive skruer bak dørhandtak. Døra sitter også fast i klips. Så døra må enten løftes forsiktig av eller å må du gå til med noe som kommer seg under trekket og får løsna klipsa uten å ødelegge de. De er jævli sarte de klipsa så vær forstiktig. Så må du av med det intre panelet i døra. er vel en 8-10 bolter. så fjerner du festet til ruta og løfter ruta ut av "festet" det sitter i. Er noen detaljer som ledninger som sitter i døra om du har elektriske vindu hele veien rundt!
Skal ikke være stor forskjell på fram og bakdør i allef all!
Ta av dørtrekkene. 2 torx nede ved dørkanten og 2 massive skruer bak dørhandtak. Døra sitter også fast i klips. Så døra må enten løftes forsiktig av eller å må du gå til med noe som kommer seg under trekket og får løsna klipsa uten å ødelegge de. De er jævli sarte de klipsa så vær forstiktig. Så må du av med det intre panelet i døra. er vel en 8-10 bolter. så fjerner du festet til ruta og løfter ruta ut av "festet" det sitter i. Er noen detaljer som ledninger som sitter i døra om du har elektriske vindu hele veien rundt!
Skal ikke være stor forskjell på fram og bakdør i allef all!
Må man av med innerdøra? Du får jo løsnet ruta med å bare av med dørtrekket, men jeg er ikke sikker på om du får den ut.? Må vel begynne å titte på dette selv, defekt vindushever i ei bakdør.
Comment