Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Extrem sport"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "Extrem sport"

Nye "ekstrem sporten" innen bilstereo ? hehe

Jaddaaa.. Det er et RF element de ikke er fornøyd med, og herper. Men ikke tvil når jeg sier at jeg glederlig skulle gjort det samma med et hertz element : )

Og utifra denne "testen" og se, så har RF gode rammer værtfall.

http://www.youtube.com/watch?v=yecp6Nk9XRA
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

Det har aldri vært noen tvil om at folk har alt for mye fritid og alt for lite å fylle den med....
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by Oekern View Post
      . Men ikke tvil når jeg sier at jeg glederlig skulle gjort det samma med et hertz element : )
      Dette sier vel medt om deg og fritidsproblemene dine
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Nei nei ! Jeg bare sier det kunne vært gøy og sett hvordan et Hertz element hadde holdt seg på en identisk test. Siden alle er så gærne på Hertz her inne

Comment

nå er det ganske forskjellige elementer da.. fra RF som lager elementer som tåler ALT og spiller høyere enn fjell, til Hertz som har høy sens og laga for å spille pent.. dass
          www.eirikaspaas.com

Comment

Enig. Er bare det at man blir "angripa" innpå forumet her om man sier man liker RF.

Comment

Tror du vil oppleve det samme på bilforumet osv. Er vel kanskje fordi folk har gått lei merket, ikke vet jeg
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Enig. Er bare det at man blir "angripa" innpå forumet her om man sier man liker RF.
                Depends på om du liker ny eller gammal RF.

Folk som er i 1000 over ny RF syns jeg er evneveike.
                Men de om det.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

Comment

Jaha. Eneste forkjellen på gammalt og nytt RF, som dog er stor, er vel at det nye blir produsert i asia ? Mens det gamle ble laga i USA.. Det blir jo latterlig. Sammenlikn det med bil." A fy flate, du har så dårlig bil, har ikke bakhjulstrekk engang"
                  Blir jo latterlig ?

Comment

Det er vel heller snakk om å kutte hjørner og ta snarveier for å øke fortjenesten, på bekostning av lyd- og byggekvalitet, og allokering av penger fra R&D ("forskning og utvikling") til markedsføring. Til Rockford Fosgates forsvar skal det riktignok påpekes at de slett ikke er alene, det er nesten heller regelen enn unntaket.

Se for deg at du er sjefen for RF, og det er på tide å lansere nye forsterkere. Enten kan du betale en gruppe ingeniører og industridesignere for å bruke et år eller to på å utvikle nye materialer og teknologier og pakke det inn i en delikat innpakning og ende opp med en forsterker som genererer 500 kroner per forsterker i fortjeneste og selge 10 000 stk til 5000 kroner, eller man kan kjøpe ferdig innmat fra en taiwansk forsterkerprodusent, vispe sammen noen tøffe plastdeksler til å skru på kjøleribbene, og selge 100 000 stykker til 3000 kroner, med 1000 kr fortjeneste per amp... Veldig grovt eksempel, men jeg antar du ser poenget.

Ellers er jeg hjertens enig med Pål; folk har altfor mye fritid og altfor lite å fylle den med...

Comment

Jaha. Eneste forkjellen på gammalt og nytt RF, som dog er stor, er vel at det nye blir produsert i asia ? Mens det gamle ble laga i USA.. Det blir jo latterlig. Sammenlikn det med bil." A fy flate, du har så dårlig bil, har ikke bakhjulstrekk engang"
                      Blir jo latterlig ?
                      Og her viser du nok en gang at RF-Fanboys ikke får med seg hele historien og tror ny RF er ca like bra som det gamle.

BU!
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by neptyr View Post
                        Og her viser du nok en gang at RF-Fanboys ikke får med seg hele historien og tror ny RF er ca like bra som det gamle.

BU!
                        Enig her.

Rockford fosgate har tapt seg noe forferdelig med årene, gjør de ikke noe drastisk med produkt linjene sine så vil de slite.. eller vent, de blir sikkert redda igjenn av fanboys som faktisk ikke vet bedre.
                        Pioneer - Hertz - Zealum
                        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Jeg skal ærlig inrømme at jeg ikke kan historien til RF. Takk epifant, jeg skjønner poenget ditt !

Jeg liker ikke at dere tar meg for en fanboy av RF. Ja, jeg syns elementenes deres er bra, da de passer min musikksmak og det jeg selv forventer ut av et anlegg. Høytalerene dem lager passer meg godt med andre ord.
                          Men for all del, jeg har hørt på andre bilhøytalere, som Focal f.eks. Som jeg syns låter renere og penere enn RF. Mindre uanstrengt og med en "varmere" tone. Men når RF leverer bedre til mitt formål faller jo valget på RF..

Comment

så du betaler heller mer for RF enn focal som låter bedre? *host* fanboy
                            www.eirikaspaas.com

Comment

Jeg skal ærlig inrømme at jeg ikke kan historien til RF. Takk epifant, jeg skjønner poenget ditt !

Jeg liker ikke at dere tar meg for en fanboy av RF. Ja, jeg syns elementenes deres er bra, da de passer min musikksmak og det jeg selv forventer ut av et anlegg. Høytalerene dem lager passer meg godt med andre ord.
                              Men for all del, jeg har hørt på andre bilhøytalere, som Focal f.eks. Som jeg syns låter renere og penere enn RF. Mindre uanstrengt og med en "varmere" tone. Men når RF leverer bedre til mitt formål faller jo valget på RF..
                              For all del, kansje det passer musikksmaken din at ampene kommer med ferdig med bassboost på 3/6db i 50hz området, jeg hadde følt meg lurt.

Kansje det passer deg at du betaler 20-30% for blingbling, istedet for å finne ett annet merke som lever det samme/mer, men ikke ser ut som ei hore fra strøket som akkurat har vært innom Glitter?

Kansje det passer deg at ustyret nesten ikke tåler noe (referer til de 3-4ampene og 2 subbene radiosalongen svei av på VM i fjor etter meget få burps, mens Eirik burpa og testa med MD2D eller MD3D'ene ampene på RE elementer over veldig lang tid, husker ikke helt hvilken det var).

Men de punktene over der, passer overhodet ikke meg!

Og jo, jeg har eid flere ting fra RF, og jeg var imponert over hva det egentlig leverte!
                              Men det var "old-school" utstyr, ikke dette som kom etter at de ble grådige og lot kvantitet over kvalitet råde.

Det er ingenting galt at ting er produsert i Asia, så lenge produsenten setter egne krav på kvalitet og gjennomførsel. Men RF har tydligvis glemt hva kvalitet er.
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

Comment

Working...
                              X