Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bil starter ikke - ingen gnist! :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bil starter ikke - ingen gnist! :(

    Min Volvo 460 2.0i 95mod starter ikke!

    Kablet litt i den i går, trakk to strømkabler fra motorrommet og inn i kupeen. Byttet CD-spiller, koblet en ledning direkte inn på spilleren fra batteriet (spilleren har sikring på den ledningen).

    Trakk også to RCA-kabler framfra og bak..

    Har sjekket under rattet, og sett etter løse ledninger og sånt, men alt ser ut til å sitte godt fast.. Prøvde å ta et skrujern inni tennhetten, men ingen gnist

    Når jeg vrir om nøkkelen starter svakstrømelektroen som den skal ser det ut som, starteren går, strøm til lys og airbag og alt. Men ingen gnist

    Bilen startet helt 100% fint i går, og har aldri hatt tenningsproblemer. Virker veldig rart, og aner ikke hva som er gale!! Innspill?
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

  • #2
    jeg tar en råsjangs og tipper at du har kommet borti kabler fra coil eller fordeler jeg

    Comment


    • #3
      Høres logisk ut det, altså.. Men jeg mener det så greit ut.
      Fant ikke noe sikring til tenningen da, mon tro om det fins en sikring på kabelen et sted?

      Jeg får ta å se når jeg kommer hjem.. Men måle spenningen inn på coil og ut av coil er vel det første jeg bør gjøre?
      Og så på nettet en annen plass at når han fikk verken bensin eller tenning så var ECU'en gåen. Og det høres jo dyrt ut.. *grøss*

      Men den virket jo helt fint, helt til den ikke ville starte, for no apparent reason. Jeg ladet ut batteriet ganske bra da, men nå er det fint og ladet igjen.. så burde jo virke!
      98' Audi A4
      Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

      Comment


      • #4
        ECU´n til en kompis gikk for noen uker sia, han fikk både kjørt og starta og alt mulig han. Ikke det at bilen oppførte seg normalt men.. Så da har du muligens et håp enda der værtfall..
        Gjør som du sa, mål spenning på coil
        VW Corrado - Prosjekt bil
        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
        I´m BANKRUPT - A G60 owner

        Comment


        • #5
          Er du sikker på at det virkelig er gnist som er problemet? Selv om starteren går rundt osv , så kan det jo være andre feil..

          ta av en tennplugg og sett innat gods i bilen, og se om det kommer gnist eller lysbue mens du vrir på nøkkelen så starteren går.

          Ville også sjekket om den fikk bensin jeg da, får den ikke det kan du jo se på bensinpumpa, filter og evt. slanger.

          Men finn ut om det faktisk tenner eller ei først
          1993 BMW 318is coupe

          Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

          Comment


          • #6
            Vel, jeg testet i sted.. ingen gnist
            Hvordan feilsøker jeg coilen? Hva er det som egentlig går inn på coilen? Jeg ser.. to brune, en hvit/rød og en svart tynn kabel som går inn på den.
            Jeg antar at den hvit/røde er +12v, den svarte er styrestrøm, men er begge de to brune jord? Det virker jo ikke logisk.

            Og.. jeg kan vel ikke måle spenningen ut ifra coilen, da ryker vel sikringen på voltmeteret lett?

            Prøvde å diagnosere med feilkoder, men tror ikke enheten min virker skikkelig.. Fikk testet den i én modus (hvilken er ukjent), og da viste den ingen feil... Har 4 forskjellige "program" som tester etter feil, men tre av de så ut til å ikke fungere skikkelig.

            Alt i motorrommet ser iallefall riktig plugget ut...
            Og jeg vet ikke hvordan bensinpumpen min ser ut, jeg har egentlig ikke så mye peil på bil, kan bare litt om elektro.
            98' Audi A4
            Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

            Comment


            • #7
              du får strøm in men ikke ut av coilen eneste tipset jeg har til den saken.... men sjekk event teman har bilig coil og lånn en ecu på høgern og prøv... ern grei får du sikkert lånt den med hjem eller event et forskud som du får i gjen vis den er feil...

              Comment


              • #8
                bensin pompa siter i tanken vis jeg ikke tar feil hører du en liten sume lyd når du skal vri om nøklen? det er i såffal bensin pompa som går vis ikke teman i gjen

                Comment

                Working...
                X