Announcement

Collapse
No announcement yet.

HJELP! oppgradere data..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HJELP! oppgradere data..

Trenger litt hjelp her, ikke så intresert og dreven i dette data greiene, så gidder ikke bestille noe som ikke passer. Var inne på norek og så. skjønte litt, men ikke nok.. hehe. Bruker ikke dataen til spilling, kun musikk og nett. Nå bruker den tid og klikker sidelengs om mere enn 2 ting skjer på en gang virker det som... Tenkte først og fremst på mere RAM, riktig ting og gjøre? Hvilken passer i såfall?

Har 6600GT grafikkkort, ellers som på lista i vedlegg.
    Attached Files
    Last edited by LLH; 29-01-2009, 01:03.
    sound.vision.soul

Type R

Du kunne fint hatt litt mere ram, men hva med å installere Windows på nytt?
    Mvh.
    Roy
    Mob: 40 30 99 06

Comment

Det første som kan lønne seg å gjøre når dataen begynner å bli treg er å kopiere ut alt det du vil ta vare på å legge inn windows på nytt(jeg vet ikke hvor "inne" i data du er så skrev det ihvertfall)
      Har du prøvd dette å det fremdeles går tregt så kan det være at en oppgradering er på sin plass ja

Du får ta en titt i boka som fulgte med hovedkortet og se hvor mye RAM det faktisk støtter før du kjøper noe ihvertfall (samt sjekke at du har ledig plass til flere brikker)

Er mulig at jeg faktisk har en passende RAM brikke liggende, kan se etter i morgen hvis det evt er av interesse
      1989 Volvo 740 GL

Comment

Hardisken var rein for et år siden, grunnet et aldri så lite krasj ingen fant ut noe av.. Hadde den på sånn scanning og ingen tingen ble funnet og ALT ble sletta. Satte den inn i dataen og den funka igjen.. så ja.. Har hatt den siden 2005 og den har funka utmerket hele tiden, utenom den ene krasjen. Og et par virushendelser som PC angel har fiksa.. det endte med at det var mye info info jeg ikke fikk brukt på hardisken.. Men det er borte nå. i og med alt ble sletta for ett år siden.
        sound.vision.soul

Type R

Comment

Hvis det er ett år siden du la inn på nytt så hadde det helt sikkert ikke gjort noe å gjøre det igjen nå.
          Selv reinnstallerer jeg alt 2-4 ganger årlig da ytelsen til pc'n faller i takt med timene siden forrige gang

Så har du mulighet til å få prøvd det først så vil jeg absolutt si at det er verdt ett forsøk.

En annen ting som må tas med i vurdering er hvor mye du vil koste på en pc som trossalt begynner å bli noen år gammel.
          1989 Volvo 740 GL

Comment

Mitt tips, kjøp en helt ny pc, er litt dyrere enn å bygge på den gamle, men du kan fremdeles bruke harddisken du har.
            Nytt kabinett, hovedkort, prosessor, rambrikker, og et kurrant skjermkort koster ikke all verden i dag, så regn med rundt 4-5k med billige komponenter.

Comment

Nå bruker den tid og klikker sidelengs om mere enn 2 ting skjer på en gang virker det som...
              Det der er ikke grunn til å oppgradere, da er noe _galt_.

Såvidt jeg kan se, så står det 1gb minne?
              Eller er det 512mb?
              Mvh
              Rolf Try Nygård

Comment

http://www.norek.no/k/ki.aspx?sku=118497
                2x256 brikker... så det er jo en flaskehals.
                Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

han kan likegodt handle litt greit med minne når man først er igang..

2 av disse f.eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=123472
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

Comment

Har faktisk hatt de samme minnebrikkene selv!
                    Plagdes også med treghet.
                    Jeg oppgraderte til 2GB. og dataen ble som ny
                    Så mitt tips vis du ikke bruker pc'en til gaming, er å formatere og installere noen nye minnebrikker
                    Hybrid-Audio, DLS, Lanzar, Alpine Soundstream

Comment

Treghet er en ting, men at den tryner hele tia beror nok på ett hardware problem.
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

Comment

Så sant, så sant
                        Da ville jeg gått for ny pc!
                        Husk at du trenger ikke pøse ut med penger, vis du bare bruker pc'en til surfing og musikk!
                        Hybrid-Audio, DLS, Lanzar, Alpine Soundstream

Comment

ekke vits å skyte spurv med kanoner...
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

Comment

Specmessig holder den lenge til å multitaske surfing og kabal.. hehe...
                            kan jo hende det er blitt noe driverproblematikk som vil løse seg med en tanking.
                            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Den gamle PCen din er nok ikke noe å oppgradere, tror jeg.. Men det ekke så dyrt å kjøpe en ny en!

Satte opp en liten liste med de komponentene jeg ville anbefalt..
                              http://prisguide.prisguide.no/vis_ha...aggon_id=92362

Det blir rundt 4500-5000, og du kan spare en 7-800kr på om du evt har lyst til å beholde DVD-romen og harddisken din.
                              98' Audi A4
                              Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Comment

Working...
                              X