Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW'n til en kamerat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW'n til en kamerat

    Hallais! Legger ut litt info om en ganske så rå bil her. En kamerat kjøpte seg en lett stylet BMW E-39 520i for ca 2 år siden, den hadde senk og 18" hjul. Litt senere dro han til BRS for å installere RF stereo, og den "topp" Multimediaen til Pioneer. Bilen fikk etter en stund noen nye 18" hjul, men NICE kant og M5 styling på seg Bilen ble jo fin den, og gikk jo "helt ok" også. Men for ca 1 1/2 år tror jeg det ramla for gubben! Han skulle ha over 500hk(!!!!!). BMW'n var borte, ingen skjønte hvor den var, og han var skjelden hjemme. En senere dag kom det frem at BMW'n virkelig var borte for å bli "lettere" trimmet av en i Selbu kommune. Onsdag 20.06.2007 kommer BMW'n hjem igjen, etter 1 1/2 borte pga bygging. HELE motoren er helt ny, alle deler i motorrommet er flunka nytt, samt alt av understell og stag/aksling. Forsterka bakaksling kommer fra en BMW 745, motoren er en 2.5L som er borra opp til 3L (eller 2.8L husker ikke helt). Bremsskivene fram er 17" ventilerte, og prisen på kun bremsene er et stort 5 sifret tall. Girkassa er forsterka fra Dodge Ram SRT-10 6 girs manuell. Bilen er pr dags dato benka til over 500hk, og over 800nm. Det er alt han sier, ikke eksakt hk og nm. Bilen lader 1.3bar, men er god for oppimot 1.7-1.9bar. Fikk sitte på en tur igår, og han så på meg og sa, da han lå å cruisa i ca 90-100km/t i 4 gir: "Dette er kult, bare se på speedometret nå...brooooooom, 220km/t på et blunk, UTEN hjulspinn!! Dette er bare helt sykt folkens! Han har planer om å komme til Rudskogen i Juli, så for dere som vil se på bilen så gjør det! Det er det absloutt verdt! Motorrommet er ikke helt ferdig enda, så har ikke bilde av det enda men det kommer. Motoren har såklart komplett smidd innmat til å tåle godt over 500hk.

    Legger ut et par bilder av bilen utvendig:





    Bremsene på bilen..
    VW/Audi ende-tusi-ast!

  • #2
    Fy svarte... Bøyer meg i støvet
    Øyvind Kalbækken

    Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

    Comment


    • #3
      Er ikke bmw man, men når man ser ting som er gjort orntlig er det bare å si seg enig med svaret over
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #4
        Dra meg i barten og sleng meg i myren! RÅTT!
        Mvh Stian Kolås
        -75 Volvo 242: Soundstream -75 Audi 50LS:Prosjekt
        - 92 Honda Civic VTi. Gamle ODR Civicen http://bil.autodb.no/autodb/frame_se...8;_cmd=similar

        Comment


        • #5
          dæven, fin bil
          Vw vento 2.0 !!

          Comment


          • #6
            den der var faen meg råååååååååååååååååååååååååååååååå ta noen flere bilder av den a?? litt invendig og sånt
            Digital Designs. hertz .usamp .alpine
            bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass

            Comment


            • #7
              Du har ikke flere bilder a?
              Øyvind Kalbækken

              Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

              Comment


              • #8
                glemt denne jeg, beklager. Skal se om jeg får tatt noen flere bilder av bilen innvendig. Den står parkert nå da clutchen er gåen..venter på ny
                VW/Audi ende-tusi-ast!

                Comment


                • #9
                  Noen driter jo bra med penger også
                  Ronny Karlsen
                  02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                  96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                  Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

                  Comment


                  • #10
                    Steike... går et par loffer i den potten
                    www.mitsubishi-klubben.no

                    Comment

                    Working...
                    X