Hallais! Legger ut litt info om en ganske så rå bil her. En kamerat kjøpte seg en lett stylet BMW E-39 520i for ca 2 år siden, den hadde senk og 18" hjul. Litt senere dro han til BRS for å installere RF stereo, og den "topp" Multimediaen til Pioneer. Bilen fikk etter en stund noen nye 18" hjul, men NICE kant og M5 styling på seg Bilen ble jo fin den, og gikk jo "helt ok" også. Men for ca 1 1/2 år tror jeg det ramla for gubben! Han skulle ha over 500hk(!!!!!). BMW'n var borte, ingen skjønte hvor den var, og han var skjelden hjemme. En senere dag kom det frem at BMW'n virkelig var borte for å bli "lettere" trimmet av en i Selbu kommune. Onsdag 20.06.2007 kommer BMW'n hjem igjen, etter 1 1/2 borte pga bygging. HELE motoren er helt ny, alle deler i motorrommet er flunka nytt, samt alt av understell og stag/aksling. Forsterka bakaksling kommer fra en BMW 745, motoren er en 2.5L som er borra opp til 3L (eller 2.8L husker ikke helt). Bremsskivene fram er 17" ventilerte, og prisen på kun bremsene er et stort 5 sifret tall. Girkassa er forsterka fra Dodge Ram SRT-10 6 girs manuell. Bilen er pr dags dato benka til over 500hk, og over 800nm. Det er alt han sier, ikke eksakt hk og nm. Bilen lader 1.3bar, men er god for oppimot 1.7-1.9bar. Fikk sitte på en tur igår, og han så på meg og sa, da han lå å cruisa i ca 90-100km/t i 4 gir: "Dette er kult, bare se på speedometret nå...brooooooom, 220km/t på et blunk, UTEN hjulspinn!! Dette er bare helt sykt folkens! Han har planer om å komme til Rudskogen i Juli, så for dere som vil se på bilen så gjør det! Det er det absloutt verdt! Motorrommet er ikke helt ferdig enda, så har ikke bilde av det enda men det kommer. Motoren har såklart komplett smidd innmat til å tåle godt over 500hk.
Legger ut et par bilder av bilen utvendig:
Bremsene på bilen..
Legger ut et par bilder av bilen utvendig:
Bremsene på bilen..
Comment