Announcement

Collapse
No announcement yet.

enda en som drømmer..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• enda en som drømmer..

http://www.finn.no/finn/misc/object?finnkode=17697320

Trur det er et par nuller for my i den annonsen :P

1300 eller 130 ,-passer vell bedre

men den koster vell ikke mer enn 800,- på ebay elns ..
    leverer ikke så mye som det står.. men men.. skryte på seg må de :P
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

Comment

Fet sak, ser nesten ut som at det er lys i phonopluggene på den... nesten så jeg skal sende en epost og høre :-)
      Mvh
      Lars Engen

Comment

hehe,ja du får gjøre det engen

Comment

gjorde litt research her på e-bay, fant ikke akkurat den han hadde, men en 4 kanaler i signatur serien, 4ch og 4000watt. Den går for hele 150 US Dollar! håper ingen går på det lureriet der!
          Mvh Werner Harstad

Comment

Hvordan klarer dem å få slike sinnsyke målinger?

Har sett i instruksjonsbøker at det står f. eks. 2x1000W RMS @ 2 Ohm, men så er det garantert ikke mer enn noen hundre watt tilsammen. Hvordan får dem disse målingene? Skriver dem bare noe vilt noe, eller burper dem forsterkerne på f.eks. 24 volt, måler effekten og skriver dette i manualene og på nettet?
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Bare en vill gjetting, men...

http://en.wikipedia.org/wiki/Pmpo

Peak Music Power Output (PMPO) (sometimes misused in advertising as Peak momentary performance output) is a much more dubious figure of merit, of interest more to advertising copy-writers than to consumers. The term PMPO has never been defined in any standard but it is often taken to be the sum of some sort of peak power for each amplifier in a system. Different manufacturers use different definitions, so that the ratio of PMPO to continuous power output varies widely; it is not possible to convert from one to the other. Peak power is twice the sine wave power, so, for example, a 5 channel system using amplifiers which can output 10 watts for a few milliseconds with an unspecified percentage for distortion would be specified as '100 watts PMPO'.
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

Comment

Har sett så mange forskjellige målinger på disse jalla forsterkerene man finner rundt om på nett og på ergo og europris osv. På ergo fant jeg en 4 kanal forsterker som var oppgitt til 10 000 watt til 2-3000kr.
                Målingene som sto der var følgende:
                4ohm@ 80watt x 4
                2ohm@ 500watt x 4
                1ohm@ 2500watt x 4

holdt på å le meg ihjel når jeg såg disse målingene, er jo helt umulig og helt på jordet å få sånne resultat!
                De oppgir sjelden RMS, men heller dynamiske watt som er det dobbelte av egentlige watt. (hvis jeg husker rett)

Tror nok de plugga den rett i stikk kontakten @ 1ohm
                Mvh Werner Harstad

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                  Bare en vill gjetting, men...

http://en.wikipedia.org/wiki/Pmpo
                  Dette er jeg helt klar over

Men nå tenker jeg på RMS watt da

Hvordan klarer dem å måle (hvis dem faktisk måler da og ikke bare skriver noe ut av det blå) 2x1000W RMS når det kun f. eks. er 2x200W RMS i virkeligheten? Det var det som var spørsmålet mitt. Har lurt på det lenge egentlig uten å finne ut hvorfor :P

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                    Dette er jeg helt klar over

Men nå tenker jeg på RMS watt da

Hvordan klarer dem å måle (hvis dem faktisk måler da og ikke bare skriver noe ut av det blå) 2x1000W RMS når det kun f. eks. er 2x200W RMS i virkeligheten? Det var det som var spørsmålet mitt. Har lurt på det lenge egentlig uten å finne ut hvorfor :P
                    Det er for at de ..... ikke måler... De fleste forsterkere av jalla kaliber har et dartbrett med forskjellige verdier på. Så kaster de vilkårlig for å finne effekt ratingen på sine forsterkere.

Så enkelt forklart er det..... :P
                    Pioneer - Hertz - Zealum
                    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Kunne tenke meg det ja, men er jo nesten ikke til å tro. Utrolig rart at dem har lov til å selge varer som faktisk ikke holder mål i det hele tatt...

Comment

Hmm.. Det må nok foreligge en form for måling i bunn og grunn her - ellers er det ikke lov å selge dem i Norge..
                        Men hvordan man måler er vel kanskje en helt annen sak..?
                        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

er flere som drømmer: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7443
                          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by Erik André View Post
                            hva er det som er drømmen her?
                            mvh Sindre Carlsen

Comment

Ja, det er jeg også interessert i å vite!!!

Comment

Working...
                              X