Nei, det er ikke lov.. Men om du ikke har den synlig, så har ikke politiet noe "radardetektor-detektor".. :P Kanskje mere effektivt på laser med en laserjammer, men er mye sjit på markedet der...
Med med laser jammer, så har jeg hørt at de da har tillatelse til å plukke ned bilen for å finne denne på en teknisk kontroll, altså at man blir pålagt å møte på teknisk om de har mistanke om at man har installert laser jammer?
da er det bare å benytte seg av gamle mopedmetoder og skru det bort før man skal på biltilsvinet:P så kan de stå der å klø seg i huet å kikke etter noe som ikke eksisterer og om dem da demonterer så må dem montere igjen på skikkelig vis også
dette ble gjentatt utallige ganger opp i gjennom moppetia mi, til slutt orket ikke politit å sende meg på kontroll lengre så da fikk jeg kjøre med trim uten å bli stoppet hvis jeg holdt meg lokalt
sist jeg sjekket så er det lov med varsler, men ikke jammere. Sånn er det i alle fall i England. Husker en reportasje på Top/fifth gear hvor de snakket om dette.
Men alt er lov så lenge man ikke blir tatt for det. Monter det usynlig så er det ingen som kommer til å vite at du har det i bilen.
Comment