Originally posted by sfh
View Post
Hop Audio (lydibilen.com) er importør.
Samme innmat som den Atomic'en der ja Kan finne bilde av den.
Eneste ulempen jeg ser er at forsterkeren er stor...og tung. Men det er vel ikke unormalt heller.
Når det gjelder Fi BTL'ene, så tåler de mye. Men ikke ALT! Har gitt mine 3 kW sinus hver i først 30 sek og så 1 min like etter. Litt lukt ble det, men det er heller ikke unormalt...
Så at de tåler 10 kW brukt riktig i 3 sek tviler jeg ikke på.
Musikk kan ikke sammenlignes med sinustoner. Målt peak strømtrekk på musikk (Shut up and drive) var ca 250 A, mot nesten 1000 A med sinus ved tuning (imp. min.). Disse tallene kan forresten halveres ved 1 Ohm impedans.
Det du nevner ang. box rise virker det som om det er meget få som forstår...
Alle kobler i 1 Ohm og tror dermed at forsterkeren får 1 Ohm last og gir full ekkekt ut. Jeg koblet i "1 Ohm" bare for å teste mellom kval og finale en gang, endte opp med 3 Ohm last...
Det er heller ikke bare kassen som fører til impedansøkning. Høyttalerkabler og ikke minst spolen er viktige når det begynner å gå mye strøm (lav imp.).
Økte fra 0,25 Ohm med 10 W til 0,36 Ohm med 6 kW.
Dette KAN og ha vært delvis på grunn av endring i tuning, men den var uansett liten under den målingen.
Hifonic: Påstår du at BTL ikke tåler 5 kW ved daglig bruk? Da må du definere daglig bruk... Problemet mitt blir at JEG tåler ikke 5 kW! 3 kW hver på musikk tar de som en lek, men det går ikke å sitte i bilen uten hørselvern
Comment