Originally posted by langgard
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hva mener du kan gjøres for å rekrutere flere deltagere?
Collapse
X
-
Flott oppdatering på www.emmaweb.noAlpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland
Comment
-
Bare høytalerene kommer i bilen før sommeren, så skal jeg halte meg til de nordligste treffene.[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Comment
-
Noen som brukte Stickers'ene iår?Runar E. Olsen ~ Moderator
Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif
Comment
-
Originally posted by langgard View Postfor min del så tror jeg det hadde hjulpet (for de som er i vurderingsfasen i det minste) med en liten guide hva og hvordan man gjør det på en konkuranse.
lettere info rundt hvilke klasser en skal stille i og hva som kreves av dokumentasjon osv osv
bare en tanke jeg hadde
EMMA er ikke så farlig og stort som folk tror Se bare på videobloggene som har blitt lagt ut fra EM-turen. Del 2 ble lagt ut i natt og viser hvor gøy man har det når man konkurrerer i EMMA. Riktignok viser dette 5 svimle dommere på tur, men det er nå en annen sak
Det har jo eksistert dommerkurs for EMMA i både Oslo og Trondheim de siste årene. Der har det da vært noen innom for å finne ut av hva dette er forno rart. Men jeg tror ordet "dommerkurs" skremmer folk bort fra dette, for de vil ikke være dommere, de vil være deltakere. Jeg sier da: Kom likevel! Man blir ikke automatisk satt til å dømme med mindre man faktisk viser en evne OG en interesse for det. Den andre grunnen er at man lærer så utrolig mye om hvordan ting henger sammen i EMMA-systemet. Tolking av regler, litt historikk og mimrehistorier fra Ketil hører også med Kanskje kalle dette et "Deltakerkurs" neste gang og annonsere litt hardere? Kanskje DET får opp rekrutteringa og tar "brodden" av EMMA? Man får hvertfall der muligheten til å spørre aktive dommere, nye og gamle deltakere e.t.c. om deres erfaringer, knytte bånd og bli kjent med mange nye folk.Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
Jeg tror på følgende:
1) Arrangere bilstereotreff og promotere det. Så er det jobben til EMMA og dens disipler om å huke tak i de som har interesse for SQ eller ESPL. Slik det har vært nå så er det gratis førstegang en deltar. Jeg tror at en skal snu litt på det og heller sette ned avgiften pr konkurranse, kreve flere enn 2 konkurranser for en deltakelse på NM finale, noe som blir mere sosialt de EMMA folket treffes flere ganger i året.
2) Arrangere info om hva EMMA har slags målsetning, hva som kreves for å delta, hva som kan gjøres for å kunne få en god bilstereo bil, montering osv. Det som Tony og Joakim hadde i Drammen var en suksess mener jeg. Da var det masse folk og stor interesse, så fort det var konkurranse alene i Drammen på samme sted, så vet vi hvor stor interessen var... Bilstereotreff genererer til mange ganger flere folk og bilstereo biler!
3) At klassene som er tilgjengelig blir slik hele året, uten sammenslåing, for jeg tror at ettersom nivået er såpass bra i Norge og det har vært et godt rekruterings år i Experience, så vil det bli mange Advance biler til neste år. Dette vil være med å bidra til flere konkurenter og konkurranser.
UTEN AT DISSE ORDENE SKAL VÆRE FONÆRMENDE ELLER VIRKE USAKELIG: så er det litt avstand fra de beste Experience bilene i år til de beste Advance bilene. Dette kan medføre at de bilene som vant så og si alle konkurranser i år, fort kan havne langt bak Advance bilene til neste år med sammenslåing av klasser på delfinaler, noe som KAN resultere i utelukkelse av konkurranse eller i verste fall gi seg midt i en sesong. Og dermed vil rekrutering ta et skritt eller to tilbake.
4) Arrangere noe publikums vennlige konkurranser som å holde en basser lengst mulig, drikke opp en brus fortest mulig, hilderløype etc, noe som gjør at det er mere spennende å overvære et bilstereotreff med EMMA. Med leverandør premier, eller se hva slags andre sponsorer som finnes der ute, som kan være med å bidra til en fin premie. BurgerKing, bilvask hos Shell, danskbåt tur er noem premier som er flotte å få i en publikums konkurranse mener nå jeg. Men her er det mange, mange muligheter da en bruker sine disipler...
5) Hva må til for å få med flere leverandører? Kanskje sende ut et info skriv i god tid før sesongstart og høre hva de er villig til å kunne være med på i bidrag og ikke minst høre hva de vil ha tilbake for sitt bidrag. Mulig dette her er gjort... Er mange som kjenner en bedrift eller 10 som mulig vil være med som sponsor? Da bør det være en gulrot tilbake til deltakeren som ordnet en avtale, med gratis medlemskap resten av livet, ut sesongen, gratis deltaker et helt år. Noe som vil avgjøre størrelsesorden på sponsor kronene som kommer inn..
6) Fortsette med å ha slike Nm finaler som det var i år, da jeg mener at det må være tidenes EMMA finale.
7) Litt usikker enda...Mvh
Tufte's hotline
Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak
Comment
-
Originally posted by Tufte View Post1) Arrangere bilstereotreff og promotere det. Så er det jobben til EMMA og dens disipler om å huke tak i de som har interesse for SQ eller ESPL. Slik det har vært nå så er det gratis førstegang en deltar. Jeg tror at en skal snu litt på det og heller sette ned avgiften pr konkurranse, kreve flere enn 2 konkurranser for en deltakelse på NM finale, noe som blir mere sosialt de EMMA folket treffes flere ganger i året.
2) Arrangere info om hva EMMA har slags målsetning, hva som kreves for å delta, hva som kan gjøres for å kunne få en god bilstereo bil, montering osv. Det som Tony og Joakim hadde i Drammen var en suksess mener jeg. Da var det masse folk og stor interesse, så fort det var konkurranse alene i Drammen på samme sted, så vet vi hvor stor interessen var... Bilstereotreff genererer til mange ganger flere folk og bilstereo biler!
3) At klassene som er tilgjengelig blir slik hele året, uten sammenslåing, for jeg tror at ettersom nivået er såpass bra i Norge og det har vært et godt rekruterings år i Experience, så vil det bli mange Advance biler til neste år. Dette vil være med å bidra til flere konkurenter og konkurranser.
UTEN AT DISSE ORDENE SKAL VÆRE FONÆRMENDE ELLER VIRKE USAKELIG: så er det litt avstand fra de beste Experience bilene i år til de beste Advance bilene. Dette kan medføre at de bilene som vant så og si alle konkurranser i år, fort kan havne langt bak Advance bilene til neste år med sammenslåing av klasser på delfinaler, noe som KAN resultere i utelukkelse av konkurranse eller i verste fall gi seg midt i en sesong. Og dermed vil rekrutering ta et skritt eller to tilbake.
4) Arrangere noe publikums vennlige konkurranser som å holde en basser lengst mulig, drikke opp en brus fortest mulig, hilderløype etc, noe som gjør at det er mere spennende å overvære et bilstereotreff med EMMA. Med leverandør premier, eller se hva slags andre sponsorer som finnes der ute, som kan være med å bidra til en fin premie. BurgerKing, bilvask hos Shell, danskbåt tur er noem premier som er flotte å få i en publikums konkurranse mener nå jeg. Men her er det mange, mange muligheter da en bruker sine disipler...
5) Hva må til for å få med flere leverandører? Kanskje sende ut et info skriv i god tid før sesongstart og høre hva de er villig til å kunne være med på i bidrag og ikke minst høre hva de vil ha tilbake for sitt bidrag. Mulig dette her er gjort... Er mange som kjenner en bedrift eller 10 som mulig vil være med som sponsor? Da bør det være en gulrot tilbake til deltakeren som ordnet en avtale, med gratis medlemskap resten av livet, ut sesongen, gratis deltaker et helt år. Noe som vil avgjøre størrelsesorden på sponsor kronene som kommer inn..
6) Fortsette med å ha slike Nm finaler som det var i år, da jeg mener at det må være tidenes EMMA finale.
7) Litt usikker enda...
Dato for dette vil komme ganske snart.
Som en liten komentar til Adv. problematikken i nr 3. til Tufte, så hadde det da kanskje vært en løsning at flere hadde sett på klassene i Master. Det er nettopp det som er den naturlige utviklingen.
Comment
-
Originally posted by Tufte View Post4) Arrangere noe publikums vennlige konkurranser som å holde en basser lengst mulig, drikke opp en brus fortest mulig, hilderløype etc, noe som gjør at det er mere spennende å overvære et bilstereotreff med EMMA. Med leverandør premier, eller se hva slags andre sponsorer som finnes der ute, som kan være med å bidra til en fin premie. BurgerKing, bilvask hos Shell, danskbåt tur er noem premier som er flotte å få i en publikums konkurranse mener nå jeg. Men her er det mange, mange muligheter da en bruker sine disipler...
F.eks, hadde halvnakne jenter som "vasket" en bil :P
Og holde en sub lengst mulig med strak arm. Den som holdt den lengst, vant subben.
Det var bra masse folk der. Og de var ikke der en liten stund. De fleste var nesten til "the bitter end".Runar E. Olsen ~ Moderator
Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif
Comment
-
Originally posted by GENEXXA View PostNår jeg var i Alta i sommer, der Alta Bilstereo holdt EMMA konkuranser, hadde de noen publikumsvennlige greier.
F.eks, hadde halvnakne jenter som "vasket" en bil :P
Og holde en sub lengst mulig med strak arm. Den som holdt den lengst, vant subben.
Det var bra masse folk der. Og de var ikke der en liten stund. De fleste var nesten til "the bitter end".
Men neste år...[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Comment
-
Godt det kommer flere innspill nå. Er ment konstruktivt, for å få ting til enda bedre.
Litt tilbake til det jeg sa, kan jeg vell utdype med min egen versjon og oppfatting av EMMA.
Jeg satt med liten kunnskap om hvilket utstyr som var bra til hva og hvordan man kunne konkurrere.
Hadde vell 10 forskjellige internett-handlekurver og bongkopier hos lokale bilstereobutikker før jeg tok mitt valg av utstyr.
Valget ble styrt og påvirket av deltagerne fra EMMA og brukere her på forumet.
Etter å ha mast hull å hode på enkelte i advancedklassen med PM`er på ditt og datt teknisk, så startet kabeltrekkingen og lyddempingen. Så reiste jeg til NM 2008 for å se med egne øyne hvordan folk hadde bygget og få pratet med folket om hvordan man burde gjøre ting. Frem til nå var det kun bilder fra prosjektlogger som hadde vist meg hvordan konkurransene foregitt. På den tiden var jeg så hekta at 50 mil hver veg var vert det, men det hadde jo vært mye enklere å fått et innblikk via nettsiden til EMMA. Selv om en live opplevelse gir deg som nykommer mye mer, så hadde det jo vært mye enklere når man er ny i gamet.
Etter å ha vært i Tønsberg en helg, så fikk jeg se gangen i det. Så var det bare å bli ferdig, og begynne med konkurreringen. :-)
Så om jeg skal kalles tastaturrytter etter å ha kjørt 100 mil på en helg for å se hvordan det foregår, det får noen andre avgjøre.Last edited by NeDD; 02-11-2010, 09:18.Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland
Comment
-
Nå når det er så få som stiller i hver klasse, og 3ch, 5ch og uendelig kanal klassene konkurere mot hverandre.
Er det eit bonus eller minus system da? Med tanke på at eit 5 ch oppsett med 2 veis komp. sett ikke spiller like bra som eit 6-7 ch oppsett med 3 veis komp.sett som er montert "likt/like bra".. (rett meg vis eg tar feil.)
Dette er noe som får meg til å vurdere å ikke stille..
(Nå har ikke eg vært helt oppdatert i de siste på hvor mange som stiller i hver klasse osv. så vis de ikke er sånn lengre så se vekk fra denne meldingen.)Audi A6.
Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL
Comment
Comment