Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp ang Slisseport til 18"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hvor høy kan kassa maksimalt være?

Gitt samme kassevolum og portlengde, er en større port tunet høyere.

Har en kompis med en Lib 1551 i en 140l kasse tunet rett over 30hz, og jeg vil si det er en dyptspillende kasse. Så kanskje noe lignende bare enda litt større? Jeg tenker 160-180 liter.

Comment

Lib 1881 jeg har

Jeg fikk dette forslaget akkurat og kommer til og gå får denne kassen
      Men takk for svar folkens!

Bygg hele kassa i dobbel 22mm MDF. L*B*H = 80*55*65cm skal være de utvendige målene. Porten tar du på den langsiden som er nærmest bakruta. Den skal gå over hele lengen, så den blir 71,2cm lang, 5cm bred, og den skal gå 60cm inn i kassa. Rund av kantene på porten så godt du kan både utenpå og inni kassa 😊 Da har elementet 145 liter volum og tuningen havner på 33,8. Så med litt polyester inni kassa så blir det 40 blank og da er elementet også regnet med i volumet 😉 Du vil også ha en avstiver, evt gjengestang, på hver side av elementet, fra topp til bunn av kassa. Viktig at du følger målene NØYE ellers blir tuningen fucked med en gang.
      Last edited by Bassbølle; 21-01-2013, 17:18.

Comment

Originally posted by Bassbølle View Post
        Fortsatt det som er problemet, at jeg aldri har satt meg inn i hvordan jeg tuner kassa.
        Er det: Brei port (15cm) lav tuning / dyp bass
        Smal port (3cm) høy tuning / hard bass

Ønsker kassa så dypt tunet at alt rister,
        Tak/speil/dashbord pluss pluss

Element og slisseport opp mot taket, som jeg nevnte tidligere
        Litt stikk motsatt av det de fleste andre vil oppnå med andre ord. Jeg vil ihvertfall føle bassen på kroppen, og ikke la trykket "forsvinne" i karosseriet og andre deler av bilen

Comment

Originally posted by Bassbølle View Post
          Er det: Brei port (15cm) lav tuning / dyp bass
          Smal port (3cm) høy tuning / hard bass

Ønsker kassa så dypt tunet at alt rister,
          Tak/speil/dashbord pluss pluss
          Dyp bass får du hvis du spiller sanger som har dyp bass i seg. Punch får du av sanger med beats som er "punchy".

Hvis du tuner kassa lavt vil du ha større sannsynlighet for at den spiller alle frekvenser vi kaller bass.

Tuner du kassa høyt vil du ikke få en kasse som spiller alle de frekvensene vi kaller bass.

Ønsker du at bilen skal flexe etc er det bare å la være å dempe bilen. Det kommer til å låte drit, men ting vil flexe.
          Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

tipper du blir fornøyd med 33-34-35hz tuning. Finn ut hvor stort portareal andre folk bruker på samme subben. eventuelt hør med LIB. så kan vi andre regne lengde til deg vet i vertfall at hvis du har 450-500cm2 port så er du fri for blåselyder
            FI SP4
            LIB
            Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
            DD4LIFE

Comment

hadde sikkert blitt fornøyd
              men sprengte den akkurat.

TRÅD KAN SLETTES!

Comment

selge den sprengte 18" ?

Comment

recone kit er fint
                  den skal opp og gå igjen

Comment

Hvor fikk du tak i recone ?
                    og er det helt lik orginal ?

Comment

Vi selger reconingssett til denne serien (LIB-1221,1551 og 1881)
                      Mvh
                      Torje Hop
                      Hop Audio - www.lydibilen.no
                      LIB, XS Power

Comment

Working...
                      X