Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enkelt bygge i en caddy -10

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Enkelt bygge i en caddy -10

Hei!

Sitter å tenker på å putte inn noe litt mer morsomt enn org. I arbeidsbilen. Jeg har div. Frontsett fra før av.
    Så dette skal da ikke koste mer enn det må:-)

Men lurer litt på hvor man får kjøpt rammer til både enkel og dobbel din for en rimelig penge. Samme med iso adapteren.

Så tenkte jeg finne noen små aktive suber som jeg kunne få plass til bak/under setene i caddyen.

Hva bør jeg dempe dørene med?

Skulle satt pris på litt hjelp:-)

Sett etter adapter på Bilstereosenteret.no?

Skal du dempe, bør du dempe med butyl matter, ikke asfalt.
    Billige og gode matter, er Silent Coat sine. Disse selger Bilstereosenteret.no også.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Hei!

Takk for svar, skal sjekke det ut.

Trenger jeg noe mere enn hva jeg har i handlelisten for at jeg skal få satt inn en vanlig spiller?

Kan man ha 8" i dørene på denne modellen? Ser det er 200mm adaptere å kjøpe til sidedørene.
      Attached Files
      Last edited by karh; 26-04-2012, 14:54.

Comment

ts-t031prs og ts-m171prs fremdeles holder koken?

Gjør dem det så kommer jeg meg relativt billig unna denne gangen:-)

Comment

det vil jeg absolutt mene de gjør. Om du ikke skal lage adapter ringer må du kjøpe da original høyttalerene "er" selve ringen, og den er poppet fast, ihvertfall på min 11 modell..

Har nettop handlet denne http://bilstereosenteret.no/product_...oducts_id=1371 og fikk akkurat kilt den ned mellom passasjersete og kanten veggen står på. Ble veldig bra!

Kommer en prosjekt tråd for min del når verkstedet er ryddet og klart for litt arbeide, så sleng gjerne ut bilder du også!

Comment

Originally posted by golfnos View Post
            det vil jeg absolutt mene de gjør. Om du ikke skal lage adapter ringer må du kjøpe da original høyttalerene "er" selve ringen, og den er poppet fast, ihvertfall på min 11 modell..

Har nettop handlet denne http://bilstereosenteret.no/product_...oducts_id=1371 og fikk akkurat kilt den ned mellom passasjersete og kanten veggen står på. Ble veldig bra!

Kommer en prosjekt tråd for min del når verkstedet er ryddet og klart for litt arbeide, så sleng gjerne ut bilder du også!
            Åssen fikk du ned den? Har du bilder? Hvilken type skillevegg har du?

Hva ellers har du gjort? :-)

Comment

Dessverre gjort fint lite til nå

Har Comfort vegg... Strekt strøm gjennom gjennomføringen bak batteriet, og under kanaler, brukt linjeomformer for å få lav-nivå ut av orig Rcd-210 spilleren frem til den blir byttet med media/navi.

Har også en del stereo liggende men bytter ofte mening og lyst, hehe Har stoort verksted på jobb jeg disponerer etter arbeidstid og i helger så håper å få lyst med go-været Planen er 2veis i dash, og midbass i dørene og subb under sete.

4 kanaler til høyttalere og mono til bass tenker jeg. Har også en Bulk pakke med Silent Coat til bilen, og en bulk med Splen 4mm matte til å legge over silent coat

Skal se om jeg rekker å vaske og knipse litt foreløpige bilder i morgen.

Comment

Dessverre gjort fint lite til nå

Har Comfort vegg... Strekt strøm gjennom gjennomføringen bak batteriet, og under kanaler, brukt linjeomformer for å få lav-nivå ut av orig Rcd-210 spilleren frem til den blir byttet med media/navi.

Har også en del stereo liggende men bytter ofte mening og lyst, hehe Har stoort verksted på jobb jeg disponerer etter arbeidstid og i helger så håper å få lyst med go-været Planen er 2veis i dash, og midbass i dørene og subb under sete.

4 kanaler til høyttalere og mono til bass tenker jeg. Har også en Bulk pakke med Silent Coat til bilen, og en bulk med Splen 4mm matte til å legge over silent coat

Skal se om jeg rekker å vaske og knipse litt foreløpige bilder i morgen.
                Vurderer noe lignende, men jeg kan ikke gjøre noen synlige inngrep da bilen ikke er min. Å jeg vet ikke om man får inn 4" i dash??

Men så den listen bra ut med komponenter til å få inn en annen spiller? Er lei den dritten som sitter der nå.

Vet ikke helt hva jeg vil sette inn i denne bilen da jeg ikke er eier, så i teorien skal oppgradderingene være lette å reversere

Holder det med en 10mm2 til en liten aktiv sub?

Comment

den iso kabelen tror jeg ikke vil fungere da bilen nok har canbus, men holder på å teste litt selv Gir deg tilbakemld etter jobb.

Mvh

Comment

Dere som har litt peiling, er fremdeles Pioneer AVIC-D3 fremdeles noe å bruke?

Har også en gammel DLS forsterker liggende som jeg vurderer å prøve å få montert en eller annen stann:-)

Comment

Hei jeg oxo holder på med en "caddy" har inca jeg. men jeg satser på litt mer spl drag og skal nok fylle hele rommet bak med stuff og bygge om dørene fremme med mdf og ha to 6,5 i hver dør og 4" diskant i dashen. blir nok tang band serien fremme(det er bestemt), men bak vet jeg ikke helt klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal ha,DD,spl dynamics,emphaser,lib er det vel det står mellom.

Men når jeg får satt skikkelig i gang så kommer det en prosjekt tråd.

Men lykke til.
                      2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

Comment

Originally posted by endrefager View Post
                        Hei jeg oxo holder på med en "caddy" har inca jeg. men jeg satser på litt mer spl drag og skal nok fylle hele rommet bak med stuff og bygge om dørene fremme med mdf og ha to 6,5 i hver dør og 4" diskant i dashen. blir nok tang band serien fremme(det er bestemt), men bak vet jeg ikke helt klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal ha,DD,spl dynamics,emphaser,lib er det vel det står mellom.

Men når jeg får satt skikkelig i gang så kommer det en prosjekt tråd.

Men lykke til.
                        Samlar vel du den gamle typen? Dette er en -10, er jo da ikke lik.

Utfordringen min er at det ikke skal synes så godt at jeg har gjort noe, selvfølgelig ser man at man har byttet spiller, men resten vill jeg gjerne ha skjult. Å med det forsvant min mulighet for 3 veis frontsysem, så det må bli 2veis komp. System.

Men leste på endel forum at det bare var 5,25" i dørene på caddyen, hva er det som stemmer?

Har en god del frontsystem liggendes, DLS, RF, Focal, CDT og Pioneer. Vet ikke helt hva jeg klarer å få til å hvor mye tid jeg skal legge i det.

Ser jeg kan gjemme 2stk små aktive suber bak setene uten at det synes.

Comment

Det er plass til 6,5" i døra. Mener jeg kan få inn 8" med adapter.

Ellers blir vel valg av komp. sett,spiller og forsterker opp til deg Dls er bra, samme med Pioneer spilleren. Kjøper du ramme til den kan du sette inn den originale igjen når du er ferdig med bilen, det skal jeg! Alt jeg gjør er reversibelt, og jeg skal ha full pakke

Sånn tredde jeg ned bassen først. OBS, forsterker osv er kun koplet for å teste subben litt. Blir montert på ny ramme når ny forsterker er på plass.

[IMG][/IMG

Så fikk jeg lirket den "rundt" og kilt den bakover så nå kan man skyve passasjersetet tilbake i "normal" stilling.

[IMG][/IMG]]
                          Last edited by golfnos; 27-04-2012, 22:20.

Comment

pokker ta Photobucket Har et par bilder til deg men får ikke lastet opp nye på PB.. Forsøker senere.
                            Tinypic.com ?

Comment

Originally posted by karh View Post
                              Tinypic.com ?
                              bildr.no

Comment

Working...
                              X