har p88rs denne også, eller er det bare p88rsII?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hva er gale ???
Collapse
X
-
Originally posted by Legatia View PostTok du av HPF på forsterkeren?
Hjalp det?
Comment
-
Originally posted by Jan Erik View PostDet har jeg ikke gjort da det er bilradiospesialisten som har montert. og slik jeg leste på bruksanvisning på forrige forsterker, så skulle den stå på HPF når man brukte sub .. Men er det slik at den skal være av ?? Hva skal den stå på da ? Der er 3 alternativer..husker ikke de andre
Den skal ikke stå på HPF på subben - da fjerner du frekvensene subben skal spille. Om HPF står på 80Hz f.eks. så fjerner du frekvenser under 80Hz, og det vil du ikkeSom kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]
Comment
-
Originally posted by Legatia View PostDu kan velge mellom HPF, LPF og pass eller through eller no slikt. Sett den på pass/through eller hva de kaller det - du skal foreta alle instillinger fra spilleren, ikke på forsterkeren.
Den skal ikke stå på HPF på subben - da fjerner du frekvensene subben skal spille. Om HPF står på 80Hz f.eks. så fjerner du frekvenser under 80Hz, og det vil du ikkeHar gått gjennom menyen opp til flere ganger.. Tror jeg må ned i bilen å sjekke litt nå :-) Men det du sier er at på forsterker skal den ikke stå på HPF asså ???
Det er på LPF den står på 100 hertz :-)
Comment
-
Originally posted by Jan Erik View PostMen som sagt... finner ingen innstillinger hvor det står HPF på spillerHar gått gjennom menyen opp til flere ganger.. Tror jeg må ned i bilen å sjekke litt nå :-) Men det du sier er at på forsterker skal den ikke stå på HPF asså ???
Det er på LPF den står på 100 hertz :-)
LPF på 100 høres litt høyt ut, men du har ihvertfall ikke fjernet bassen.
Forsterkeren skal ikke, jeg gjentar ikke stå på HPFSom kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]
Comment
-
Med en PRS88, så har du mulighet til å styre alt fra radioen, såvidt jeg husker.
Da kan du sette på Hi pass for frontsettet, og Low pass for subben, men gjør dette fra spilleren.
Selve forsterken kan du sette på enten det som heter Full eller Pass through.
Her har du et lite uttrekk fra manualen
7 Push MULTI-CONTROL left or right to select the slope of the selected speaker unit (filter).
Each time MULTI-CONTROL is pushed left or right, slopes are selected in the following order:
Low LPF: –36— –30—–24— –18— –12 (dB/ oct.)
Mid HPF: –24— –18— –12— –6—Pass (0) (dB/oct.)
Mid LPF: –24— –18— –12—–6—Pass (0) (dB/oct.)
HighHPF: –24—–18— –12—–6 (dB/oct.)
8 Push MULTI-CONTROL up or down to switch the phase of the selected speaker unit (filter).
Push MULTI-CONTROL up selects normal phase and NOR appears in the display.
Push MULTI-CONTROL down selects reverse phase and REV appears in the display.
Håper dette hjelper da.
Comment
-
Så ikke at Legatia hadde vært så snill å hjelpe før jeg rakk å poste.
Comment
-
Originally posted by Legatia View PostGjør ikke noe at du ikke finner hpf på spilleren - du trenger det ikke til subben.
LPF på 100 høres litt høyt ut, men du har ihvertfall ikke fjernet bassen.
Forsterkeren skal ikke, jeg gjentar ikke stå på HPF
Skal rett ned med en gang å switche over :-)))) Merkelig at de som har montert har sittet den på HPF mmm
Noe dritt å ikke ha peiling grrrr :-)
Comment
-
Originally posted by Jan Erik View PostLPF front står på 100. Men lurer på når subben er koblet til rear utgangen.. Hva skal sånn ca LPF rear stå på da ?
Skal rett ned med en gang å switche over :-)))) Merkelig at de som har montert har sittet den på HPF mmm
Noe dritt å ikke ha peiling grrrr :-)
Prøv deg frem med LPF, men rundt 80 burde vel være et ok sted å begynne.Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]
Comment
-
Originally posted by B2 Audio View PostMed en PRS88, så har du mulighet til å styre alt fra radioen, såvidt jeg husker.
Da kan du sette på Hi pass for frontsettet, og Low pass for subben, men gjør dette fra spilleren.
Selve forsterken kan du sette på enten det som heter Full eller Pass through.
Her har du et lite uttrekk fra manualen
7 Push MULTI-CONTROL left or right to select the slope of the selected speaker unit (filter).
Each time MULTI-CONTROL is pushed left or right, slopes are selected in the following order:
Low LPF: –36— –30—–24— –18— –12 (dB/ oct.)
Mid HPF: –24— –18— –12— –6—Pass (0) (dB/oct.)
Mid LPF: –24— –18— –12—–6—Pass (0) (dB/oct.)
HighHPF: –24—–18— –12—–6 (dB/oct.)
8 Push MULTI-CONTROL up or down to switch the phase of the selected speaker unit (filter).
Push MULTI-CONTROL up selects normal phase and NOR appears in the display.
Push MULTI-CONTROL down selects reverse phase and REV appears in the display.
Håper dette hjelper da.
Comment
Comment