Announcement

Collapse
No announcement yet.

Real Time Analyser?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    procom.no har ikke behringer, men de har en del merker som jeg ser på som .. litt mer kvalitet

    (ikke at behringer er dårlig, jeg bare har mer sansen for de andre merkene) =)
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #17
      Behringer målemicen er slett ikke noe dumt kjøp. Man får såklart bedre micer til formålet, men som en "begynnermic" fungerer den helt ypperlig. Skal også være noen korreksjonskurver å få lastet ned en plass mener jeg å huske.

      Comment


      • #18
        fant mic'n til rundt 260,- uten frakt på ebay

        (husk, dollaren er _lav_)
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #19
          Originally posted by neptyr View Post
          fant mic'n til rundt 260,- uten frakt på ebay

          (husk, dollaren er _lav_)
          link? finner bare en som ikke sendes internasjonalt
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment


          • #20
            De var faktisk vekke :X
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #21
              Betalte selv ca $50 for mic'en, men da handlet jeg fra nettet i usa.
              Det geniale med den er at det følger med korreksjonsfil til den med TrueRTA
              Bruker M-audio FireWire 410, men det er jo noe overkill om det bare skal brukes til mic...

              Comment


              • #22
                Originally posted by BeemerZ1 View Post
                Betalte selv ca $50 for mic'en, men da handlet jeg fra nettet i usa.
                Det geniale med den er at det følger med korreksjonsfil til den med TrueRTA
                Bruker M-audio FireWire 410, men det er jo noe overkill om det bare skal brukes til mic...
                jepp, pluss jeg har ikke firewire
                altså, det følger med korreksjonsfil med mic'n til TrueRTA, eller følger det med TrueRTA til mic'n?

                Ser ut som de kan bli en laglig pris på den m-audio mobile usb saken fra statene
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                Comment


                • #23
                  Originally posted by sqwannabe View Post
                  jepp, pluss jeg har ikke firewire
                  altså, det følger med korreksjonsfil med mic'n til TrueRTA, eller følger det med TrueRTA til mic'n?

                  Ser ut som de kan bli en laglig pris på den m-audio mobile usb saken fra statene
                  Firewire koster deg et par 100-lapper om du trenger det
                  Filen følger med TrueRTA.
                  Trenger ikke koste så mye dette nei.

                  Comment


                  • #24
                    Men hva med disse store boksene med masse led lys og styr og stell? dem er vel ikke til å koble på pc'n tenker jeg?

                    funnet noen slike, der det bare er mic, line in og line out på. der er noen stykker på ebay, om man søker på real time analyser.
                    Noen som har ide?
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by sqwannabe View Post
                      Men hva med disse store boksene med masse led lys og styr og stell? dem er vel ikke til å koble på pc'n tenker jeg?

                      funnet noen slike, der det bare er mic, line in og line out på. der er noen stykker på ebay, om man søker på real time analyser.
                      Noen som har ide?
                      Har selv sokt en del pa Ebay og sendt de fleste en mail og fatt tilbake svar fra dem at de ikke sendes ut av USA dessvere...

                      Tror oxo frakt prisen vil bli hoy oxo pga di er tunge...

                      lyst pa en RTA sak selv..men VET ikke hva en skal se pa osv...

                      ps! beklager litt "rare" tegn her , men er pga sitt i Spania akkurat na og tastaturet er ikke helt godt..hihi

                      Comment


                      • #26
                        Noen som vet hvor pålitelit den behringer ecm8000 saken er når det gjelder spl målinger? evt. hvor høyt man må spille før den slutter å være nøyaktig?
                        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by sqwannabe View Post
                          Noen som vet hvor pålitelit den behringer ecm8000 saken er når det gjelder spl målinger? evt. hvor høyt man må spille før den slutter å være nøyaktig?
                          Kan bare glemme å måle SPL med den....
                          Er ikke det den er beregnet til.

                          Mvh
                          Stian (som låner PC)
                          www.eirikaspaas.com

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by klovnster View Post
                            Kan bare glemme å måle SPL med den....
                            Er ikke det den er beregnet til.

                            Mvh
                            Stian (som låner PC)
                            ok, tenkte bare som en liten pekepinn liksom.. eller om den går i stykker?.. hehe..

                            spiller ikke høyt.. knapt 130 tenker jeg..
                            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by sqwannabe View Post
                              ok, tenkte bare som en liten pekepinn liksom.. eller om den går i stykker?.. hehe..

                              spiller ikke høyt.. knapt 130 tenker jeg..
                              Vel... Husker ikke helt sikkert, men mener den maxer rundt 120 dB.
                              www.eirikaspaas.com

                              Comment


                              • #30
                                fortsetter å mase litt her jeg.

                                Er vel ikke noen som har prøvd APEX 220 mic? ser den ligger i ca samme prisklasse som behringer ecm8000
                                Og kanskje ART TubeMP USB? denne er litt billigere enn M-audio Mobilepre USB.
                                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                                Comment

                                Working...
                                X