Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp til bilstereo.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp til bilstereo.

    Hei jeg har litt bilstereo i bilen min nå som er:

    Dls Ultimate UP5i frontsett.
    Link: http://dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_584

    1x Alpine Type R 12" 2x2 ohms subb. (står i en portet bassworx kasse)
    Link: http://www.alpine.com.au/showItem.php?item_id=107

    Pioneer PRS-D1000M forsterker.
    Link: http://www.pioneer.eu/uk/products/ar...00M/index.html

    pioneer deh-p80mp cd spiller.
    Link: http://www.pioneer.eu/no/products/ar...0MP/index.html

    1stk 2farad kondensator og bare 21mm strømkabler.

    Men er ikke helt fornøyd med lyden, syns ikke det spiller pent nok og tenkte kanskje det hadde vært en god ide med en forsterker til frontsettet. Andre tips til forbedring av lydkvalitet mottas med stor takk

    Gjerne tips til forsterker brukt/ny til en 2-3 tusen kroner til frontsettet, gjerne en som kan drive to sett med det frontsettet jeg har etterhvert. og som er litt pen lyd.


    Lurer også på forsterkeren PRS-D1000M som jeg nå har koblet til elementet i 1ohm, Er dette bedre en å kjøre subben på 4ohm (litt mindre effekt) mener og ha hørt at det spiller penere i 4 ohm?

    Oi ser dette ble litt mye, men håper noen orker lese gjennom og svare
    På forhånd takk!


    Magnar
    Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

  • #2
    hmm seff får du ikke noen god lyd uten en forsterker på det.

    så neste skritt er og få dempet dørene og få det ganske så luft tett

    elementet skal festen i stålet på døra, ikke i dør trekket.

    her er da noe og gå etter.


    også den forsterkeren hva er den egentlig på av effekt?

    # Continuous power output (RMS)
    14.4V (20Hz-240Hz/4ohms): 1 x 400 W
    # 14.4V (20Hz-240Hz/2ohms): 1 x 600 W
    # 114.4V (20Hz-240Hz/1ohm): 1 x 600 W
    # 14.4V (20Hz-240Hz/4ohms): 1 x 150 W
    # 14.4V (20Hz-240Hz/2ohms): 1 x 300 W
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

    Comment


    • #3
      hva slags bil er dette? og hvordan er frontsett montert? Forsterker til frontsettet så kan jeg anbefale http://www.judysbilstereo.no/forster...mosconi-as-652.
      Ole Petter Holelien
      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

      Comment


      • #4
        Hei igjenn

        Først til petteraldo:

        Forsterkeren er oppgitt til :

        #14.4V (20Hz-240Hz/4ohms): 1 x 400 W RMS
        # 14.4V (20Hz-240Hz/2ohms): 1 x 600 W RMS
        I normal modus.

        Også er det noe som heter HI-CURRENT MODE
        Der er effekten oppgitt til:
        # 114.4V (20Hz-240Hz/1ohm): 1 x 600 W
        # 14.4V (20Hz-240Hz/2ohms): 1 x 300 W
        # 14.4V (20Hz-240Hz/4ohms): 1 x 150 W

        Det er en bryter på forsterkeren man kan slå over på HI-CURRENT MODE. Noen som vet hva det er?
        Det står i brukerhåndboka med store bokstaver at det er VIKTIG at man gjør dette hvis man skal koble den ned i 1ohm.

        Dempe dører, tenker du da på med feks Dynamat? tenkte og plukke fra hverandre hele bilen etterhvert og gjøre dette men kan jo begynne med dørene fremme og bagasje rommet?

        skal prøve og se om det blir bedre og feste mellomtone bassene rett i metallet.

        Takk for tips

        Og så til Judys Bilstereo :

        Bilen er en renault megane stasjonsvogn 2002 mod.

        Frontsettet er montert i original hullet i dørene og diskantene i det originale dekslet/hullet oppå dashbordet, ved A-stolpen.
        Tror du det hadde blitt bedre og montert diskantene et annet sted i de medfølgende feste greiene?

        Den forsterkeren greier og drive 2stk frontsett også etterhvert 2x4ohm = 2 ohm?

        Til deg også takk for at du tok deg tid til og svare og takk for tips til forsterker
        Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

        Comment


        • #5
          kan begynne med dørene og bagga viktigst det. tenker på ja f.eks dynamat.

          bør få festet de i metalet da dør trekkene vil flexe og jobbe imot elementene, samme er det og så med dørene hvis dem ikke er dempet, får du fikset dette så tror jeg du vil bli veldig positivt overrasket, iallefall i midbassen tenker jeg.

          mosconi forsterkere er råe men blir ikke den litt for liten ole petter? iallefall til 2 sett.

          regner med du ønsker og spille litt høyt og siden du vil ha 2 sett
          spiller: pioneer p88
          front: Hertz MLK 165
          sub: polk sr104 x2
          forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

          Comment


          • #6
            jo burde nok vært større men var for å holde budsjettet. AS100.2 koster litt mer http://www.judysbilstereo.no/forster...osconi-as-1002 men ikke veldig over budsjett. Hvis du vil bruke enda litt til er AS200.2 nok forsterkeren du bør ha hvis du klarer få den inn i budsjettet. http://www.judysbilstereo.no/forster...osconi-as-2002
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

            Comment


            • #7
              Hei og takk for tilbakemeldinger

              Først til petteraldo:

              Ja jeg ønsker ha muligheten til og spille ganske høyt så lenge det ikke går utover lydkvaliteten, og tenkte da og evt oppgradere med et til tilsvarende frontsett etterhvert.

              Til Ole Petter:

              Hvis jeg burde ha Mosconi AS 200.2 for og drive 2 stk frontsett bra, så sparer jeg heller litt til og kjøper den så fort jeg får råd. Så slipper jeg oppgradering av forsterker når jeg skal ha et til frontsett.

              hvilke kvaliteter har Mosconi AS 200.2 på lydkvalitet i forhold til andre forsterkere i den prisklassen?
              Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

              Comment


              • #8
                http://bilstereoforumet.no/showthrea...mosconi&page=3
                Er litt lesestoff her og i flere tråder ang. mosconi forsterkere... er bare å søke å lese er blitt skrevet en del om disse forsterkerene her inne allerede... Og bare så det er sagt jeg har ikke en gang tenkt tanken på å bytte ut mine
                Steffen Hammersgård
                Alpine - Mosconi
                Min prosjekt tråd

                Comment


                • #9
                  http://www.judysbilstereo.no/forster...dynabel-bf1502
                  kan jo alltids gå for denne og da mens du sparer, her får du mye for pengene og funker veldig bra, men kan jo ikke måle seg med mosconi, en annen ting er jo at du kan gå for en liten mosconi forsterker i starten og oppgradere med en større seinere og kjøre aktiv deling.
                  spiller: pioneer p88
                  front: Hertz MLK 165
                  sub: polk sr104 x2
                  forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                  Comment


                  • #10
                    Heisann Ang. mosconi forsterkere så har jeg lest litt og funnet ut at det er nokk det rette med tanke på hva jeg er ute etter, men har lyst til og kjøpe AS200.2 og samtidig dempe dørene og bakluka samtidig.
                    Tenkte også å trekke tykkere strømkabel,
                    tror dere det holder med 35mm eller burde jeg gå for 50mm når jeg først gjør det?
                    Eller bare en kabel til på 21mm?

                    Tenker og kjøpe en billig brukt forsterker midlertidig mens jeg sparer (500kr eller noe), Er så fælt og høre rett på cd spiller, fikk testet en Alpine PDX 100.4 på frontsettet og det hørtes seriøst ut som man hadde bytta ut hele anlegget i forhold
                    Bedre og legge opp litt ekstra penger og kjøpe ordentlig ellers angrer jeg bare etterpå

                    Er det noen som har noe link til litt info om aktiv deling, eller kan fortelle meg fort hva det er?

                    Setter stor pris på alle tilbakemeldinger der tar dere tid til og syns bilstereo bare virker mere og mere spennende jo mere jeg lærer
                    Alpine DLS Audison Focal Odyssey McIntosh

                    Comment


                    • #11
                      bruk 50 mm2
                      Ole Petter Holelien
                      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                      Comment


                      • #12
                        akitv deling vil si du deler mellom de ulike elementene elektronisk istede for passivt som du gjør nå med delefiltere mellom diskant og mid/mellom men aktiv deling har du mulighet for og kunne dele på den frekvensen du selv ønsker og justere volum på de ulike elementene, får da veldig mye mer muligheter og helt klart bedre lyd.

                        men må da i ditt oppsett han 2 forsterkere eller en 4 kanler til frontsettet ditt, en til diskant og en til mellom/mid.

                        jeg vil anbefale aktiv deling.

                        et eksempel er basseren din, den er helt sikkert aktivt delt men at du da velger delefrekvens, gain osv på forsterkeren eller spilleren hvis du gjør det.

                        og ja gå for 50mm2
                        spiller: pioneer p88
                        front: Hertz MLK 165
                        sub: polk sr104 x2
                        forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                        Comment

                        Working...
                        X