Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaring med Hertz bass-elementer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Erfaring med Hertz bass-elementer

Vurderer sterkt litt mer trykk i bilen, og da frister 2x10" Hertz elementer, siden jeg har forelsket meg helt i dette merket. Hvordan spiller Hertz bass-elementene? Noen som har kjennskap til disse?

De to aktuelle kandidatene er Hertz DS 250 og ES 250 D (eventuelt uten D?), frister litt med Hi energy serien, siden det er det jeg har i resten av bilen, men de er for dyre.
    Kassen er enten en slik eller en slik

Vil ha litt kraft, samtidig med presise, og pene bass-slag, har pr i dag en Soundmagus X1502 som jeg neppe kommer til å bytte ut med det aller første.

Jeg er rett og slett vanvittig usikker på valget, og trenger hjelp med dette,så om noen vil hjelpe meg litt ut av denne krisen, så hadde det vært helt yppelig!

Jeg har to stk ES250 i min kasse i en Audi 200, og kan si meg strålende fornøyd med de elementene. Dog, jeg mangler noe av trøkket når bilen er i bevegelse. Elementene spiller utrolig dypt og veldig presist med en Soundmagus X-3200. Eneste jeg føler jeg mangler er at jeg vil gjerne spille litt høyere med dem for å få mer lyd frem når jeg kjører. Det er vel mulig jeg kan finjustere en del til, erfaringen er at Soundmagus ikke er så fin å stille på, er nok brukt potmeter av ymse kvalitet, så det blir veldig hakkete og upresis justering. Mulig jeg vil tjene noe på å få en headunit med tidskomp også, men det har jeg igjen å teste.

Overall ganske fornøyd med to stk ES250 i 52l tett kasse spillende inn i kupéen igjennom skihullet i seteryggen bak. Imponerende elementer til pris/specs.
    mvh
    Terje

Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

Comment

2x Hertz ES250D i den portede kassen vil funkere greit det

Ta kontakt så kan jeg gi deg ett pristilbud på oppsettet ;=)
      Do-It-Yourself - DIY stash

Comment

har også liggende 2 nye es250 du kan få billig!

edit: det er 250d elementer

Comment

og ja, jeg er meget fornøyd med både Es og Hx elementene

Comment

jeg har 2 es300 og de er det bra bass i

er strålende fornøyd med de jeg har i værtfall
            VW Golf 4
            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
            Simen Sormbråten

Comment

Jeg PM'et litt med Dag Johansen her inne om Dieci-serien, som jeg i utgangspunktet hadde tenkt å bruke i Golfen.
              Fikk følgende fra ham:
              det ser ut til at DS300 er den mest "fornuftige" av de to.
              DS250 har såpass høy Q-verdi at det er vanskelig å unngå litt svulstig bass.
              Helst 42 liter tunet til 38-39Hz.

DS300 vil spille veldig fint i rundt 55-60 liter tunet til 35Hz.
              Ganske stor kasse, men den er meget lettdreven så man får mye lyd ut av den med liten forsterker.

Ellers må jeg si at jeg har studert de elementene på nært hold og de er imponerende til prisen.
              Siden jeg ville ned i 2ohm måtte jeg ha to elementer, og da ble jo kassen 100-120 liter om jeg skulle ha to 12". Så jeg skaffet meg en ES300D i stedet, i en 50l kasse. Som Dag sa: Større kasse enn endel konkurrenter, men så spiller det bortimot dobbelt så høyt i forhold til tilført effekt. Denne mannen har jeg etterhvert skjønt vet hva han snakker om, så regner med bra med trøkk i Golfen.
              Elementet ser bra ut, god byggekvalitet. Ikke fått satt sammen kassen enda så kan ikke uttale meg om hvordan det spiller.
              .:Lasse:.

Comment

Originally posted by screwball View Post
                Jeg PM'et litt med Dag Johansen her inne om Dieci-serien, som jeg i utgangspunktet hadde tenkt å bruke i Golfen.
                Fikk følgende fra ham:

Siden jeg ville ned i 2ohm måtte jeg ha to elementer, og da ble jo kassen 100-120 liter om jeg skulle ha to 12". Så jeg skaffet meg en ES300D i stedet, i en 50l kasse. Som Dag sa: Større kasse enn endel konkurrenter, men så spiller det bortimot dobbelt så høyt i forhold til tilført effekt. Denne mannen har jeg etterhvert skjønt vet hva han snakker om, så regner med bra med trøkk i Golfen.
                Elementet ser bra ut, god byggekvalitet. Ikke fått satt sammen kassen enda så kan ikke uttale meg om hvordan det spiller.
                jeg tror du kan glede deg til bassen, jeg kjører basserne mine på en monoblokk fra samme serie og det er det flere som sier spiller bra
                VW Golf 4
                Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                Simen Sormbråten

Comment

Har prøvd både Hertz HX300 og Hertz HX250D. Disse spiller helt fantastisk i forhold til prisen. Har satt inn fire stykk HX250 med en BF7501 inne i en Audi A4. Med en stor porta kasse. Det spiller noe helt sinnsvakt.

Hertz bassee synes jeg spiller meget dynamisk og pakker et realt punch også. Så vil man skru opp for å få litt trykk så er de villig med på det også. Men annbefaler å ha en forsterker av en viss kvalitet og ikke hive de på en Sony Xplod for å si det slik.

Jeg har en HX300 av gammeltypen i passaten min brokoblet på en Hertz HP4 forsterker. Og det spiller helt fortreffelig.

Så hare bare gode ting å si om de også, om du vil spille høyt så klarer de det. Spillte 137,4db med 1 HX300 i porta kasse med omlag 750wRms fra en Pioneer SPL2000D forsterker.
                  Pioneer - Hertz - Zealum
                  Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                  Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

Comment

Working...
                  X